Πώς να αντιμετωπίσεις με φυσικό τρόπο τον ίλιγγο

Πόσες φορές έχεις σηκωθεί απότομα από το σημείο που κάθεσαι ή είσαι ξαπλωμένος για αρκετή ώρα και έχεις αισθανθεί έντονη ζαλάδα ή αστάθεια; Αναμφίβολα ο ίλιγγος ταλαιπωρεί πολύ περισσότερους ανθρώπους από όσους μπορείς να φανταστείς, κάνοντας την καθημερινότητά τους ένα μαρτύριο. Το Lifeme έψαξε και βρήκε φυσικούς και εύκολους τρόπους που θα σε βοηθήσουν να απαλλαγείς από τον ίλιγγο μια για πάντα. Αυτοί οι τρόποι περιλαμβάνουν στοχευμένες αλλαγές στις διατροφικές σου συνήθειες, εύκολες θεραπείες στο σπίτι, καθώς και φυτικά συμπληρώματα διατροφής.


Διατροφικές αλλαγές που καταπολεμούν τα συμπτώματα του ιλίγγου

Ευτυχώς, οι κατάλληλες αλλαγές στον τρόπο ζωής και ορισμένες φυσικές θεραπείες μπορούν να καταπολεμήσουν αποτελεσματικά τα συμπτώματα του ιλίγγου. Η βασικότερη αλλαγή που μπορείς να κάνεις είναι στη διατροφή σου ακολουθώντας τις παρακάτω οδηγίες:


  1. Μείωσε την υψηλή χοληστερόλη

    Η υψηλή χοληστερόλη μπορεί να οδηγήσει σε ίλιγγο και ζάλη που προκαλείται από την κακή κυκλοφορία του αίματος στον εγκέφαλο. Μπορείς εύκολα να ισορροπήσεις τα επίπεδα χοληστερόλης με μία δίαιτα υψηλής περιεκτικότητας σε ίνες που περιλαμβάνει φρούτα, λαχανικά και όσπρια.

    Τα μούρα, οι φράουλες, το μπρόκολο, το λάχανο, το σπανάκι, οι φακές και τα φασόλια (ιδίως τα μαύρα) αποτελούν ιδανικές λύσεις. Περαιτέρω, οι λιναρόσποροι και τα λιπαρά ψάρια (σκουμπρί, σολωμός) συμβάλλουν επίσης στη μείωση της χοληστερόλης, ενώ παράλληλα αποτελούν και ιδανικές τροφές που προστατεύουν τον οργανισμό από καρδιακές παθήσεις.


  2. Μείωσε την υψηλή αρτηριακή πίεση
    Η υψηλή αρτηριακή πίεση αποτελεί επίσης πιθανή αιτία του ιλίγγου. Επομένως, η υιοθέτηση μίας διατροφής που μειώνει την αρτηριακή πίεση (DASH) συμβάλλει εξίσου στην καταπολέμηση του ιλίγγου. Η συγκεκριμένη διατροφή αποτελείται από υψηλές ποσότητες λαχανικών, φρούτων, γαλακτοκομικών προϊόντων χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά και δημητριακών ολικής αλέσεως. Η διατροφή DASH έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά και χοληστερόλη και υψηλή σε φυτικές ίνες, πρωτεΐνη, ασβέστιο, κάλιο και μαγνήσιο.

  3. Χαμηλότερα επίπεδα σακχάρου στο αίμα
    Ο διαβήτης είναι ακόμα μία πιθανή αιτία του ιλίγγου. Οι χαμηλές γλυκαιμικές τροφές μπορούν να βοηθήσουν στη ρύθμιση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα. Ορισμένες χαμηλές γλυκαιμικές τροφές είναι οι αγκινάρες, οι μελιτζάνες, τα ραπανάκια, το μπρόκολο, τα σπαράγγια, το μαρούλι και το σέλινο.

  4. Κατανάλωσε τρόφιμα πλούσια σε μαγνήσιο
    Ο ίλιγγος θεωρείται σύμπτωμα της έλλειψης μαγνησίου. Τρόφιμα πλούσια σε μαγνήσιο είναι η κινόα, το τζίντζερ, ο σολομός, ο βασιλικός, τα χόρτα, οι τομάτες και το καλαμπόκι.

  5. Κατανάλωσε τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνη D
    Ο ίλιγγος μπορεί επίσης να οφείλεται σε έλλειψη βιταμίνης D. Οι καλύτερες πηγές αυτής της βιταμίνης είναι τα αυγά, οι γαρίδες, οι σαρδέλες, ο τόνος, το σκουμπρί, το χαβιάρι, το συκώτι και τα μανιτάρια.

  6. Φρόντισε για την καλή ενυδάτωση του οργανισμού σου
    Ένας αποτελεσματικός και φυσικός τρόπος θεραπείας του ιλίγγου είναι η ενυδάτωση. Φρόντισε να ενυδατώνεις ικανοποιητικά τον οργανισμό σου πίνοντας τουλάχιστον 10 ποτήρια νερό την ημέρα. Περαιτέρω, μπορείς να προσθέσεις μία πρέζα αλάτι, μαύρο πιπέρι ή λίγο χυμό λεμονιού σε ένα ποτήρι ζεστό νερό που βοηθάει στη μείωση της αίσθησης της ζαλάδας.


Απ’ την άλλη, υπάρχουν τροφές που θα πρέπει να αποφύγεις αν θες να περιορίσεις τα συμπτώματα του ιλίγγου, όπως: 


  1. Το αλάτι

    Αν η δίαιτα σου περιέχει πολλές επεξεργασμένες τροφές είναι επίσης πιθανό να είναι υψηλή σε νάτριο. Το νάτριο μπορεί να διακόψει τη σωστή ρύθμιση των υγρών και την ισορροπία στο σώμα (κατακράτηση υγρών), προκαλώντας συχνά ίλιγγο.

    Μια θρεπτική διατροφή κατά του ιλίγγου με φυσικά τρόφιμα παρέχει επαρκή ποσότητα νατρίου για τον οργανισμό σου. Γι’ αυτό απόφυγε τα μεταποιημένα σνακ, τα κατεψυγμένα και τα κονσερβοποιημένα προϊόντα.


  2. Η ζάχαρη
    Τρόφιμα με υψηλή ζάχαρη μπορούν επίσης να διαταράξουν την ισορροπία των υγρών στο σώμα και να προκαλέσουν ίλλιγο. Κατανάλωσε λοιπόν πολλά φρούτα και λαχανικά, αποφεύγοντας επεξεργασμένα ζαχαρούχα τρόφιμα και προϊόντα όπως τα αναψυκτικά, τα δημητριακά, τα ψητά και τηγανητά φαγητά, τις μαρμελάδες κ.λπ.

  3. Οι τροφές που προκαλούν ημικρανίες
    Είναι απαραίτητο να αποφεύγεις τροφές πλούσιες σε τυραμίνη οι οποίες μεταξύ άλλων προκαλούν και ημικρανίες. Τροφές πλούσιες σε τυραμίνη είναι το καπνιστό λουκάνικο, το σαλάμι και το πεπερόνι, καθώς και τυριά όπως το cheddar, το Roquefort και η μοτσαρέλα. Άλλα τρόφιμα πλούσια σε τυραμίνη περιλαμβάνουν τα σύκα, τις μπανάνες, τη σοκολάτα, το γιαούρτι και τα καρύδια.

  4. Το αλκοόλ και την καφεΐνη
    Τόσο το αλκοόλ όσο και η καφεΐνη μπορούν να προκαλέσουν αφυδάτωση του οργανισμού, κάτι που οδηγεί σε ζαλάδες και αλλαγές στην αρτηριακή πίεση που μας κάνει να νιώθουμε αστάθεια. Επομένως, η μείωση της κατανάλωσης αλκοόλ και καφεΐνης μπορεί να βοηθήσει στην καταπολέμηση των συμπτωμάτων του ιλίγγου.


Φυτικά συμπληρώματα διατροφής για τον ίλιγγο 

Ορισμένα αποτελεσματικά φυτικά συμπληρώματα διατροφής για τον ίλιγγο περιλαμβάνουν το τζίντζερ-πιπερόριζα, το γκίγκο (γυμνόσπερμο), το πιπέρι καγιέν και το συμπλήρωμα διατροφής Butcher’s Broom (Ruscus aculeatus). Ειδικότερα:


  1. Τζίντζερ-πιπερόριζα
    Το τζίντζερ (Zingiber officinale) είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό για την καταπολέμηση του ιλίγγου, της ζάλης και της ναυτίας. Η συνιστώμενη δόση τζίντζερ είναι 30 έως 90 σταγόνες του βάμματος ή εναλλακτικά δύο έως τέσσερα γραμμάρια φρέσκιας πιπερόριζας καθημερινά.

  2. Πιπέρι καγιέν
    Το πιπέρι καγιέν περιέχει καψαϊκίνη, η οποία μειώνει τη συσσώρευση των αιμοπεταλίων και βελτιώνει τη ροή του αίματος. Ως αποτέλεσμα, η πρόσληψη πιπεριού καγιέν μπορεί να καταπολεμήσει τον ίλιγγο. Η συνιστώμενη δόση είναι μία κάψουλα των 30 έως 130 mg, τρεις φορές ημερησίως.


Εύκολες θεραπείες για τον ίλιγγο 

Σε συνδυασμό με τις ανωτέρω διατροφικές αλλαγές μπορείς να υιοθετήσεις και τις ακόλουθες συνήθειες στην καθημερινότητα σου που θα σε βοηθήσουν να απαλλαγείς από τον ίλιγγο:


  1. Κοιμήσου αρκετές ώρες
    Ο ίλιγγος είναι πιο πιθανό να εμφανιστεί σε άτομα που δεν κοιμούνται αρκετές ώρες. Για αυτό είναι απαραίτητο να συμπληρώνεις τουλάχιστον 7-8 ώρες ποιοτικού ύπνου κάθε βράδυ. Επίσης για να μειώσεις τη ζαλάδα όταν ξυπνάς προσπάθησε να σηκώνεσαι αργά από το κρεβάτι και να μην περπατάς πολύ μακριά από το κρεβάτι σου το βράδυ.

  2. Άλλαξε το μαξιλάρι σου
    Ένα άβολο μαξιλάρι σου στερεί τη δυνατότητα να απολαύσεις έναν καλό ύπνο. Ως αποτέλεσμα, αισθάνεσαι έντονη ζαλάδα όταν ξυπνάς. Για να το αποφύγεις αυτό προσπάθησε να αλλάζεις το μαξιλάρι σου κάθε έξι μήνες, ώστε να βελτιώσεις τη στάση του λαιμού σου όταν κοιμάσαι. Επίσης, για να μειώσεις τη ζαλάδα όταν ξυπνάς κοιμήσου με δύο ή και περισσότερα μαξιλάρια.

  3. Μασάζ και περιστροφές κεφαλής
    Ένα απλό μασάζ μπορεί να βοηθήσει στην καταπολέμηση του ιλίγγου και να βελτιώσει την κυκλοφορία του αίματος στον εγκέφαλο. Χρησιμοποίησε χαλαρωτικά αιθέρια έλαια όπως η λεβάντα, το χαμομήλι, η μέντα και το λεμόνι. Επίσης όταν κάθεσαι σε καρέκλα μπορείς να χαμηλώσεις το κεφάλι σου προς τα εμπρός αγγίζοντας με το πηγούνι σου το στήθος σου. Στη συνέχεια περίστρεψε αργά το κεφάλι σου δεξιόστροφα τρεις φορές. Επανάλαβε την ίδια κίνηση αριστερόστροφα τρεις φορές.

  4. Μείωσε το στρες
    Η μείωση του στρες μπορεί να μειώσει και τον ίλιγγο. Οι αποτελεσματικές τεχνικές περιορισμού του στρες περιλαμβάνουν την τακτική άσκηση, τον ποιοτικό ύπνο, τις βαθιές αναπνοές, τη γιόγκα και τον βελονισμό.

  5. Πιεσοθεραπεία
    Η πιεσοθεραπεία είναι παρόμοια με το βελονισμό. Ωστόσο, με την πιεσοθεραπεία ασκείται πίεση με τα χέρια και όχι με βελόνες. Η πιεσοθεραπεία μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση του ιλίγγου μέσω της τόνωσης συγκεκριμένων σημείων του σώματος. 

Συμπερασματικά, η πιο αποτελεσματική μέθοδος καταπολέμησης και πρόληψης του ιλίγγου είναι η υιοθέτηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής με τη βελτίωση των διατροφικών σου συνηθειών, τη μείωση του στρες, την αύξηση της σωματικής άσκησης και τη συμπερίληψη στη διατροφή σου ορισμένων φυτικών συμπληρωμάτων διατροφής που συμβάλλουν στην καταπολέμηση του ιλίγγου.


Κοινοποίησε το:

Eίσαι Wellness Lover;

Δες το

Πλάνο Διατροφής

για να πάρεις ιδέες!
Μάθε περισσότερα
Facebook Messenger