Αν ανήκετε στους πιστούς που βρίσκουν χρόνο να κάνουν τη γυμναστική τους βρέξει χιονίσει, κοινοποιείστε το άρθρο στους τεμπέληδες φίλους σας! Μπορεί με το τέλος των γιορτών να έρθουν μαζί σας στο γυμναστήριο!

Οι μέρες των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς περισσότερο από όλες τις εορταστικές περιόδους, ευνοούν την αύξηση βάρους. Διαρκούν πολύ, συνδυάζονται με τραπεζώματα με κατανάλωση γλυκών και αλκοόλ, και την πεποίθηση ότι στο τέλος του χρόνου δικαιούμαστε βρε αδερφέ να το ρίξουμε λίγο έξω!

Η γυμναστική δίνει τη θέση της σε προεόρτιες βόλτες για ψώνια, και άπαξ και έρθουν τα Χριστούγεννα δύσκολα ξαναβρίσκει κανείς το δρόμο του για το γυμναστήριο πριν τη φώτιση που φέρνουν τα Φώτα! Τα γυμναστήρια τις μέρες των γιορτών αδειάζουν κι εκείνοι που ρωτούν με ζήλο «ποιές μέρες θα στε ανοιχτά» ξανάρχονται του χρόνου!

Ωστόσο, άσκηση δε σημαίνει αποκλειστικά check-in στο γυμναστήριο!
Όσον αφορά τη διατήρηση της φυσικής κατάστασης, ισχύει η αρχή «από το τίποτα καλό ειναι και το καθόλου!»  Με λίγη καλή διάθεση και μια απλή καθημερινή ρουτίνα, μπορούμε να περιορίσουμε τη μείωση των καταναλούμενων θερμίδων.

Το περπάτημα, για όποιο λόγο, και με όποιο ρυθμό γίνεται, συνεισφέρει στην καύση θερμίδων, κατά συνέπεια όσο περισσότερο περπατάμε τόσο το καλύτερο! Επιλέγοντας να μετακινηθούμε με τα μέσα μαζικής μεταφοράς αντί του αυτοκινήτου, προσθέτουμε λίγη παραπάνω άσκηση, και περπατώντας αντί οδηγώντας όταν δεν είναι απόλυτα αναγκαίο, δίνουμε μια ενεργειακή ώθηση στο σώμα μας.

Όπου και να βρισκόμαστε αποφεύγουμε να μένουμε παρατεταμένο χρονικό διάστημα ακίνητοι, και αν διαπιστώσουμε ότι έχουμε ώρα να κινηθούμε κάνουμε μια πολύ σύντομη βόλτα ή/και κινούμε τα άκρα μας και τον κορμό μας, όταν ο χώρος και η περίσταση το επιτρέπει.

Απλές κάμψεις των ισχύων προς τον κορμό, με εναλλάξ λύγισμα των ποδιών προς το θώρακα, και του κορμού προς τα πόδια, περιστροφές των χεριών, και χιασμός τους μπροστά στο θώρακα, με αντίθετη κίνηση με τα πόδια, αλλά και εκτάσεις του θώρακα προς τα πίσω, θα διατηρήσει ενεργοποιημένο το κέντρο του σώματος μας, υποκαθιστώντας τους κλασικούς κοιλιακούς και ραχιαίους, και θα κάνει πιο εύκολη την επάνοδο μας στην άσκηση.

Ένας καλός τρόπος να παρακολουθούμε τη δραστηριότητα μας είναι μια υπενθύμιση στο κινητό, ανά τακτά χρονικά διαστήματα και ένας στόχος δραστηριότητας 5 λεπτά ανά ώρα, είναι και εφικτός και προσεγγίσιμος! Στο τέλος της ημέρας η συνέπεια μας θα μας γεμίσει ικανοποίηση!

 

Η κατανάλωση θερμίδων είναι η  μία όψη του νομίσματος και η πρόσληψη η άλλη. Όσες θερμίδες κι αν καταναλώσουμε αν αυτές που θα προσλάβουμε είναι περισσότερες, από όπου κι αν προέρχονται θα καταλήξουν σε λίπος!

Η πρόσληψη περιττών θερμίδων «λόγω γιορτών» είναι σε ένα βαθμό αναπόφευκτη, αλλά πόσες τελικά περιττές θερμίδες, θα βάλουμε στο σώμα μας είναι αποκλειστικά στο χέρι μας.

Όσο αφορά τα γλυκά, ένας καλός τρόπος είναι να καθορίσουμε οι ίδιοι το ταβάνι, το πόσες δηλαδή γλυκά  θα καταναλώσουμε ανά ημέρα η ανά εβδομάδα. Θυμηθείτε ότι τα γλυκά πέρα από τη στιγμιαία ευχαρίστηση που μας προσφέρουν, δεν μας προσδίδουν καθόλου θρεπτικά συστατικά η χρήσιμες θερμίδες, καθώς ειναι συνήθως γεμάτα αλεύρι, ζάχαρη, βούτυρο! Πριν καταπιείτε έναν κουραμπιέ, θυμηθείτε ότι για να μην τον πάρετε μαζί σας στις καλοκαιρινές σας διακοπές πρέπει να αγκομαχήσετε τουλάχιστον 30 λεπτά στο διάδρομο! 30 λεπτά ιδρώτα για μια χαψιά… άδικο!

Ευχαριστηθείτε τα γλυκά με μέτρο! 

Φυσικά το ίδιο ισχύει και για το φαγοπότι χωρίς μέτρο! Ένα ακόμα ποτήρι αλκοόλ μια ακόμα μερίδα φαγητό, εκτός από ένα βαρύ στομάχι, ίσως μας χαρίσουν ένα νούμερο πάνω στο παντελόνι μας.

Η κατανάλωση νερού μαζί με το αλκοόλ μας βοηθά να καταναλώσουμε λιγότερο, ενώ οι παύσεις στο φαγητό επιτρέπουν στο αίσθημα του κορεσμού, να δώσει σήμα στον εγκέφαλο να σταματήσει το φαγητό!

Τελικά, αν φάμε και πιούμε σαν υπερήλικες, κι αν κινηθούμε σαν παιδιά, έχουμε πολλές πιθανότητες να βγούμε από τις γιορτές σαν υγιείς ενήλικες, που χωράνε στα ρούχα τους!

 

Έβελυν Ζώτου
Έβελυν Ζώτου
MSc Διαιτολογίας Διατροφής Certified, Health and Fitness Instructor,
Yoga Therapist E500-RYT RCYT ACSM, Founder of ZenDanceKundalini
Yoga Director of YogAcademy School, Owner of AXIONplace