Η γιόγκα κερδίζει ολοένα έδαφος έναντι άλλων τρόπων άσκησης, ειδικά το δυτικό κόσμο. Οι οπαδοί της αυξάνονται διαρκώς, καθώς η γιόγκα βοηθάει στη μείωση του κινδύνου καρδιακών παθήσεων, περισσότερο και από το περπάτημα. Εάν, λοιπόν, δεν έχετε γυμναστεί ποτέ σας, ή περνάτε από το γυμναστήριο μόνο και μόνο για να δείτε τα τελευταία μοντελάκια σε αθλητική ένδυση και υπόδυση, τότε η γιόγκα είναι ο κατάλληλος τρόπος άσκησης για εσάς!!!

Fast Facts:

  1. Η γιόγκα είναι μοναδική στο είδος της, γιατί ενσωματώνει τη φυσική δραστηριότητα, την αναπνοή και τον διαλογισμό σε μία ευχάριστη δραστηριότητα.
  1. Οι «ασάνες», οι κινήσεις δηλαδή, προέρχονται από τη φύση και τα ζώα και είναι απόλυτα φυσικές για το ανθρώπινο σώμα, το οποίο εξαιτίας του σύγχρονου τρόπου ζωής, τις έχει ξεχάσει.
  1. Η hatha γιόγκα είναι κατάλληλη για άτομα κάθε ηλικίας και φυσικής κατάστασης. Για να ξεκινήσει κάποιος, δεν κρίνεται απαραίτητο ότι πρέπει να είναι ήδη γυμνασμένος.
  1. Η «πραναγιάμα», δηλαδή ο έλεγχος της αναπνοής και οι ασκήσεις πάνω σε αυτόν, θα βοηθήσουν στη συνειδητή εκγύμναση του σώματος και του πνεύματος.
  1. Λειτουργεί καλύτερα η καρδιά: μαθαίνουμε να αναπνέουμε ρυθμικά. Έτσι, μπορούμε να ανέβουμε το βουνό χωρίς να λαχανιάζουμε και να καταπονούμε την καρδιά μας.
  1. Η γιόγκα είναι ικανή να θεραπεύσει παθήσεις, ενώ ταυτόχρονα διδασκόμαστε πώς να ελέγχουμε τους πόνους και τις ενοχλήσεις στο σώμα μας.
  1. Μας δίνεται η δυνατότητα να έχουμε πλήρη επίγνωση για το τι ακριβώς συμβαίνει στο σώμα μας, τη στιγμή που κάνουμε γιόγκα.
  1. Το είδος της γιόγκα είναι εύκολο και να τροποποιηθεί, ανάλογα με την ηλικία ή την κατάσταση υγείας του ασκούμενου, κάτι που την καθιστά ιδανική για ανθρώπους που αποθαρρύνονται με την σκέψη της άσκησης.

Χαμηλότερη χοληστερόλη

  • Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Ευρωπαϊκό Περιοδικό Προληπτικής Καρδιολογίας, οι άνθρωποι που κάνουν μαθήματα γιόγκα σημειώνουν βελτίωση σε μία σειρά από παράγοντες που επηρεάζουν τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων, χάνοντας περιττά κιλά και μειώνοντας σημαντικά την αρτηριακή τους πίεση.
  • Στην ίδια έρευνα, διαπιστώθηκε ότι οι διάφορες «εκδοχές» της γιόγκα ήταν λιγότερα έντονες από γνωστούς και δημοφιλείς τρόπους άσκησεις, ενώ ταυτόχρονα, όλοι οι συμμετέχοντες – νέοι, ηλικιωμένοι, υγιείς, με προβλήματα υγείας- μπορούσαν να λάβουν μέρος σε ήπιες ή πιο ενεργητικές ασκήσεις γιόγκα.

Δυνητικά οφέλη

  • Η εκτέλεση ποικίλων στάσεων κατά τη διάρκεια μιας συνεδρίας γιόγκα, όπως τα απαλά τεντώματα και οι ασκήσεις μυών, κάνει καλό στην καρδιά και τα αιμοφόρα αγγεία. Συγχρόνως, αυτή η δραστηριότητα βοηθά τους μυς στο να γίνουν πιο ευαίσθητοι στην ινσουλίνη, η οποία είναι σημαντική για τον έλεγχο του σακχάρου στο αίμα. Οι ασκήσεις βαθιάς αναπνοής μπορεί να βοηθήσουν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης. Το μυαλό ηρεμεί μέσω του διαλογισμού, που καθησυχάζει το νευρικό σύστημα και ανακουφίζει από το άγχος, ενώ μπορεί επίσης να βοηθήσει άτομα με υφιστάμενες καρδιακές παθήσεις.
  • Πλεόν, οι γιατροί παροτρύνουν τους ασθενείς που αναρρώνουν από καρδιακό επεισόδιο, να εξασκηθούν με γιόγκα, η οποία βοηθάει στην καρδιακή αποκατάσταση, ειδικά μετά από χειρουργική επέμβαση. Σε ένα πρόγραμμα για ασθενείς που παρουσιάζουν καρδιακά προβλήματα του Γενικού Νοσοκομείου της Μασαχουσέτης σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ, η γιόγκα ενσωματώνεται στο γυμναστικό κέντρο καρδιακής αποκατάστασης.
  • Το τέντωμα των μυών αποτελεί ιδανικό τρόπο χαλάρωσης μετά από αερόβια γυμναστική, ενώ η ρύθμιση της αναπνοής και διαλογισμός βοηθούν κατά τη διάρκεια της αποκατάστασης. Η συγκέντρωση κατά τον διαλογισμό, βοηθάει στην αντιμετώπιση του άγχους και στον πιο ποιοτικό ύπνο.
Lifeme

Healthy is the new Sexy!