Οι «υδατάνθρακες» έχουν γίνει μια «κακή» λέξη τα τελευταία χρόνια, ειδικά στον κλάδο της απώλειας βάρους, και οφείλεται στην αύξηση της δημοτικότητας των διατροφών χαμηλών υδατανθράκων. Το μότο «οι υδατάνθρακες είναι κακοί» έχει οδηγήσει πολλούς ανθρώπους σε σύγχυση σχετικά με το τι είναι οι υδατάνθρακες και ποια η σημασία τους για την υγεία, συμπεριλαμβανομένης της διατήρησης υγιούς βάρους.

Τι είναι οι υδατάνθρακες;

Οι υδατάνθρακες είναι μια πηγή ενέργειας. Όταν καταναλώνονται, το σώμα τους μετατρέπει σε γλυκόζη (ζάχαρη), η οποία χρησιμοποιείται σε κύτταρα, όπως εκείνα του εγκεφάλου και των μυών, ως καύσιμο. Οι υδατάνθρακες είναι ένα από τα τρία μακροθρεπτικά συστατικά (θρεπτικές ουσίες που αποτελούν μεγάλο μέρος της διατροφής μας) που βρίσκονται στα τρόφιμα – τα άλλα δύο είναι το λίπος και η πρωτεΐνη. Σχεδόν όλα τα τρόφιμα περιέχουν από ένα θρεπτικό συστατικά και τα περισσότερα ένα συνδυασμό υδατανθράκων, λιπών και πρωτεϊνών σε ποικίλες ποσότητες. Υπάρχουν τρεις διαφορετικοί τύποι υδατανθράκων: η ζάχαρη, το άμυλο και οι φυτικές ίνες.

Η ζάχαρη βρίσκεται εκ φύσεως σε ορισμένα τρόφιμα, όπως τα φρούτα, το μέλι, τους χυμούς φρούτων, το γάλα (λακτόζη) και τα λαχανικά. Άλλες μορφές ζάχαρης (όπως η επιτραπέζια) μπορούν να προστεθούν σε τρόφιμα και ποτά, όπως σε γλυκά, σοκολάτες, μπισκότα και αναψυκτικά, κατά την παρασκευή ή προστίθενται κατά το μαγείρεμα ή το ψήσιμο στο σπίτι. Θυμηθείτε πως η ζάχαρη είναι ένας υδατάνθρακας, αλλά οι υδατάνθρακες δεν είναι μόνο σάκχαρα. Το άμυλο, που αποτελείται από πολλές μονάδες ζάχαρης ενωμένες, βρίσκεται σε τροφές που προέρχονται από σιτηρά. Τα αμυλούχα τρόφιμα, όπως το ψωμί, το ρύζι, οι πατάτες και τα ζυμαρικά, παρέχουν αργή και σταθερή απελευθέρωση της ενέργειας όλη την ημέρα.

Οι ίνες βρίσκονται μόνο στα τρόφιμα που προέρχονται από λαχανικά. Οι ίνες διατηρούν το πεπτικό μας σύστημα υγιές και κάποιοι τύποι ινών μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της χοληστερόλης. Οι έρευνες δείχνουν πως οι δίαιτες υψηλές σε φυτικές ίνες συνδέονται με χαμηλότερο κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων, διαβήτη τύπου 2 και καρκίνου του εντέρου. Καλές πηγές φυτικών ινών είναι τα λαχανικά και τα όσπρια (φασόλια και φακές) ολικής άλεσης.

Lifeme

Healthy is the new Sexy!