Το fast food είναι ένα «αναγκαίο κακό» του σύγχρονου «γρήγορου και οικονομικού» τρόπου ζωής. Ωστόσο, ακόμα και στα «ταχυφαγεία» υπάρχουν επιλογές για να μας φροντίζουμε, χωρίς να φορτωθούμε τύψεις ή να επιβαρύνουμε τον οργανισμό μας.

Για μια σωστή επιλογή στην παραγγελία μας, αξίζει να φανούμε «περίεργοι» και να απαιτήσουμε 2 πράγματα «Χωρίς»:

  1. Χωρίς λάδι/ τηγάνισμα- ντρέσινγκ- σως
  2. Χωρίς αλάτι

Τα οποία, τα ζητάμε ξεχωριστά και με ένα «έξτρα»

  1. Πολλές ωμές φρέσκιες τροφές- φρούτα ή λαχανικά

Όσο «αφιλόξενο» διατροφικά και αν είναι το μενού, ακολουθώντας τους παραπάνω κανόνες θα βγούμε σχεδόν «αλώβητοι», πολύ πιο «ανάλαφροι», ενώ θα έχουμε κάνει το «καθήκον» απέναντι στην θρέψη του σώματός μας. Ας δούμε αναλυτικά, μερικές επιλογές μας:

  • Στο σουβλάκι επιλέγουμε αλάδωτη ψητή πίτα (καλύτερα ολικής) με πολλά λαχανικά, κατά προτίμηση με κοτόπουλο, σως γιαούρτι ή μουστάρδα και λέμε «όχι» στις τηγανητές πατάτες και στους γύρους. Συνοδεύουμε με έξτρα φρέσκια σαλάτα, γαρνίροντας μόνοι μας με λαδολέμονο.
  • Στο μπέργκερ ζητάμε ψωμάκι ολικής, προτιμάμε μπιφτέκι κοτόπουλο ή γαλοπούλα ή ψητό ατόφιο κρέας, βάζουμε πολλά λαχανικά μέσα και στο πλάι και κρατάμε μακριά τα τηγανητά. Ρωτήστε αν έχει ψητή γλυκοπατάτα αντί για πατάτες τηγανητές. Έχει υπέροχη γεύση και πολλά θρεπτικά στοιχεία.
  • Πίτσα, κρέπα, αραβική, τορτίγια, κλαμπ ή άλλο σάντουιτς προτιμάμε τα «ολικής», και εμπλουτίζουμε έξτρα πολλά, πολλά λαχανικά. Επίσης, το μυστικό είναι να επιλέγουμε μόνο μία πηγή άπαχης πρωτεΐνης (κοτόπουλο ή γαλοπούλα ή άπαχο ζαμπόν ή αυγό) και ένα είδος τυρί, ζητώντας είτε λιγότερη ποσότητα ή κάποιο πιο «ελαφρύ» σε λιπαρά.
  • Προσοχή στις σαλάτες αντί γεύμα! Όσα πιο πολλά υλικά έχουν, τόσο πιο εύκολα χάνουν το «αγγελικό» όνομά τους. Επιλέγουμε πάντα μία πηγή άπαχης πρωτεΐνης, μία πηγή αμύλου και πολλά λαχανικά με «όγκο», ενώ προσθέτουμε μόνοι μας 2-3 κουταλιές ντρέσινγκ, κατά προτίμηση λαδολέμονο ή μπαλσάμικο ή μουστάρδα ή γιαούρτι.
  • Στα smoothie και στο γιαούρτι- παγωμένο ή μη- ισχύει ο «κανόνας» των τριών υλικών, για το «συμφέρον» του σώματος και της τσέπης μας.

Τέλος, πάντα ελέγχουμε την μερίδα μας. Επιλέγουμε το μικρό- «παιδικό» μέγεθος και αν χρειάζεται μοιραζόμαστε ή φυλάμε το φαγητό μας για αργότερα.

Επειδή όμως και η πολύ στέρηση «σαμποτάρει» την προσπάθεια για καλή υγεία και για ένα καλλίγραμμο σώμα, που και που παίρνουμε «άδεια». Φροντίζουμε να ικανοποιήσουμε και το «μάτι» μας! Καταναλώνουμε σε «σωστή» ποσότητα, συνδυασμό και συχνότητα ό,τι ζηλέψαμε και από τα «απαγορευμένα» και επιστρέφουμε άμεσα στην αποστολή μας: την διατροφική φροντίδα μας.

 

Κυριακή Απέργη
Διαιτολόγος- Διατροφολόγος