Η προστασία από την ηλιακή ακτινοβολία δεν κρύβεται μόνο στο νεσεσέρ σου. Στο lifeme.gr βρήκαμε 6 τροφές με «δείκτη προστασίας».

Γκότζι Berries
Τα Γκότζι Berries είναι εξαιρετικά πλούσια σε θρεπτικές ουσίες. Παράλληλα, αποτελούν μια σημαντική πηγή απαραίτητων λιπαρών οξέων, αντιοξειδωτικών που καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες, ιχνοστοιχείων, βιταμινών του συμπλέγματος Β και δεκαοκτώ αμινοξέων. Είναι επίσης μια καλή πηγή καροτενοειδών που χρησιμεύουν στην προστασία των κυττάρων από τον κίνδυνο των ελεύθερων ριζών.

Σπανάκι
Το σπανάκι περιέχει συνένζυμο Q10, το οποίο λειτουργεί ως ασπίδα από τις ελεύθερες ρίζες, σταματώντας τη διείσδυσή τους στα κύτταρα. Ωστόσο, δεν αποτελεί τη μόνη πηγή συνενζύμου Q10. Αυτό το ένζυμο μπορείς να το βρεις επίσης στα φιστίκια και στα δημητριακά ολικής άλεσης.

Σοκολάτα Υγείας
Υπάρχουν πάνω από εκατό συστατικά στη σοκολάτα που οι επιστήμονες μελετούν για να βρουν τα πολυάριθμα οφέλη τους στην υγεία μας. Αλλά συγκεκριμένα τα φλαβονοειδή είναι αυτά που βοηθούν στην προστασία του δέρματος. Περιόρισε όμως την κατανάλωσή της σε μόνο 175 γρ. την εβδομάδα ώστε να μην πάρεις κιλά.

Γλυκοπατάτα
Οι ελεύθερες ρίζες είναι ο εχθρός μας, όταν μιλάμε για έγκαυμα από τον ήλιο. Δεν προκαλούν μόνο βλάβη στα κύτταρα του δέρματος, αλλά και στα εσωτερικά κύτταρα του σώματός μας. Ένας από τους καλύτερους τρόπους για να βοηθήσεις το σώμα σου να καταπολεμήσει τις ελεύθερες ρίζες, είναι μέσω της κατανάλωσης ποικιλίας τροφών πλούσιων σε αντιοξειδωτικά. Αντιοξειδωτικό ονομάζουμε κάθε χημική ουσία που μπορεί να εξουδετερώσει τις ελεύθερες ρίζες, μετατρέποντάς τες από ασταθή μόρια που βλάπτουν τα υγιή κύτταρα, σε σταθερά μόρια που είναι κατ’ ουσίαν αβλαβή. Ένα από τα σημαντικότερα αντιοξειδωτικά είναι το β-καροτένιο. Οι γλυκοπατάτες ξεχειλίζουν από β-καροτένιο, γι’ αυτό το λόγο πρέπει να τις βάλεις στη διατροφή σου αυτό το καλοκαίρι!

Ντομάτα
Σου βρήκαμε μια καλή δικαιολογία για να πίνεις Bloody Mary όλο το καλοκαίρι! Σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύτηκε στην Journal of British Dermatology, 20 υγιείς γυναίκες, ηλικίας 21-47, που έτρωγαν τέσσερις κουταλιές της σούπας πάστα ντομάτας σε ελαιόλαδο, κάθε μέρα για τρεις μήνες, ήταν περισσότερο προστατευμένες από τα ηλιακά εγκαύματα απ’ ό,τι εκείνες που κατανάλωναν μόνο ελαιόλαδο. Οι ντομάτες είναι σημαντική πηγή ενός αντιοξειδωτικού που ονομάζεται λυκοπένιο. Το λυκοπένιο έχει αποδειχθεί ότι παρέχει μακροχρόνια προστασία από τις επιδράσεις της υπεριώδους ακτινοβολίας.

Καρπούζι
Το καρπούζι περιέχει 40% περισσότερο λυκοπένιο απ’ ό, τι οι ντομάτες. Επίσης, είναι πλούσιο σε βιταμίνη C και σε χολίνη, που μειώνει τη φλεγμονή από τα εγκαύματα.

Lifeme
Healthy is the new Sexy!