Θέλετε να τρέξετε περισσότερο, αλλά σας λείπει η όρεξη να βγείτε από το σπίτι; Ο καναπές σας έχει «ρουφήξει» και βυθίζεστε στη δίνη της ακινησίας όλο και περισσότερο; Η ψυχή μεν πρόθυμη, το σώμα δε αδύνατο; Σας προσφέρουμε μερικές συμβουλές για να κάνετε το τρέξιμο ένα κομμάτι της ζωής σας και να ξεκολλήσετε επιτέλους από τους τέσσερις τοίχους του σπιτιού σας.

  1. Διαγωνισθείτε

Μπορεί να μην έχετε πάει ποτέ σε αγώνες δρόμου, πόσο μάλλον να συμμετάσχετε σε έναν. Είτε είστε τακτικός δρομέας, είτε δεν έχετε υπερβεί ποτέ το ένα χιλιόμετρο, το να βάλετε έναν στόχο (π.χ. έναν αγώνα 5 χιλιομέτρων) είναι ένα ισχυρό κίνητρο για να μπείτε σε πρόγραμμα. Αν είναι η πρώτη φορά που μπαίνετε στη γραμμή …του πυρός, διαλέξτε έναν μικρό τοπικό αγώνα και φροντίστε να έχετε  υποστηρικτές και οπαδούς, από την οικογένεια, τους φίλους και τους συναδέλφους σας. Κρατάτε ιστορικό της προόδου σας.

  1. Κοινωνικοποιηθείτε

Μην ξεχνάτε να είστε «ανοιχτοί»: μιλήστε σε άλλους για τους στόχους σας, και αργά ή γρήγορα θα βρείτε κι άλλους συναθλητές στο καινούργιο σας τονωτικό. Βρείτε μια ομάδα ανθρώπων, που τρέχουν τακτικά ή επιστρατεύστε φίλους για καθημερινή ή εβδομαδιαία προπόνηση. Η προπόνηση με ανθρώπους που έχουν παρόμοιους στόχους με σας, σάς κάνει πιο αποδοτικούς, γιατί πλέον έχετε κίνητρο να πάτε και να ανταποκριθείτε στις ασκήσεις.

  1. Ξεκινήστε σιγά-σιγά

Μπορεί την πρώτη φορά να έχετε αστείρευτη ενέργεια για τρέξιμο, αλλά για να σας γίνει μια μακροπρόθεσμη συνήθεια, το σωστό είναι αργά και σταθερά. Με αυτόν τον τρόπο, το σώμα μας αναπτύσσει αντοχή και ανθεκτικότητα.  Οι νέοι δρομείς καλό θα ήταν να ξεκινήσουν με μικρότερους στόχους από αυτόν που θα ήθελαν σταδιακά. Αντί, δηλαδή, να στοχεύσουν στα 5 χιλιόμετρα κατευθείαν, μπορούν να βάζουν μικρότερους στόχους βήμα-βήμα κάθημερινά.

  1. Keep it fresh!

Ποιος είπε ότι πρέπει να τρέχετε κάθε μέρα την ίδια διαδρομή; Ακόμα κι αν είστε άνθρωπος της συνήθειας, είναι καλό να αλλάζετε πού και πού τοποθεσία προπόνησης, καθώς η αλλαγή διαδρομής θα σας κρατήσει σε εγρήγορση και θα ανανεώνει τακτικά το ενδιαφέρον σας.  Σήμερα στο τοπικό γήπεδο, αύριο στο άλσος κ.ο.κ.

  1. Κάντε σωστό προγραμματισμό

Η καριέρα, τα παιδιά σας ή και τα δύο μπορεί να απαιτούν πολύ χρόνο την ημέρα. Αν όμως προγραμματίσετε το τρέξιμο σαν μίτινγκ ή παιδικά πάρτι, θα βρείτε χρόνο να πάτε. Γράψτε ένα ημερολόγιο στην αρχή της εβδομάδας – να είστε όμως ρεαλιστικοί. Αν το πρωινό ξύπνημα δε συγκαταλέγεται στα δυνατά σας χαρτιά, μην βάλετε ξυπνητήρι στις 6 το πρωί, γιατί απλά θα το ξανακλείσετε. Επειδή, η έλλειψη χρόνου αποτελεί κατασταλτικό παράγοντα για τέτοιου είδους δραστηριότητες, δημιουργείστε εσείς χρόνο: γίνετε ευέλικτοι και πηγαίνετε για τρέξιμο έστω και για 15 λεπτά λιγότερο απ’ ότι είχατε σχεδιάσει αρχικά. Προετοιμάστε τα αθλητικά σας ρούχα από την προηγούμενη μέρα.

Lifeme

Healthy is the new Sexy!