Κάποια πράγματα στη ζωή έχουν μηδενικό κόστος και αξία …ανεκτίμητη! Το τρέξιμο είναι δωρεάν, καθώς μπορείτε να το κάνετε οπουδήποτε: στο δρόμο, στο πάρκο, στην παραλία, ακόμη και ανεβαίνοντας τις σκάλες του μετρό! Καίει περισσότερες θερμίδες από την πλειονότητα των ασκήσεων και μετράει πολλαπλά οφέλη για την σωματική και ψυχική υγεία. Τι κάθεστε λοιπόν; Keep running!

Fast Facts:

  • Το τρέξιμο μειώνει τον κίνδυνο χρόνιων ασθενειών, όπως οι καρδιοπάθειες, ο διαβήτης τύπου 2 και τα εγκεφαλικά επεισόδια.
  • Ενισχύει τη διάθεσή και βοηθάει στη διατήρηση του ιδανικού βάρους.

Η προετοιμασία είναι το παν!

  • Εάν αισθάνεστε εκτός φόρμας ή αν αναρρώνετε από κάποιο τραυματισμό, θα πρέπει να επισκεφθείτε τον γιατρό σας πριν αρχίσετε το τρέξιμο.
  • Αν δεν έχετε ασκηθεί για αρκετό καιρό, βελτιώστε την φυσική σας κατάσταση σταδιακά με περπάτημα, πριν προχωρήσετε στο τρέξιμο.
  • Το τρέξιμο απαιτεί ελάχιστο εξοπλισμό, αλλά ένα καλό ζευγάρι παπούτσια που ταιριάζει με τον τύπο ποδιού σας, θα μειώσει τον κίνδυνο τραυματισμού, απορροφώντας τους κραδασμούς. Μετά από 500 χιλιόμετρα τρεξίματος θα πρέπει να αγοράσετε καινούργια παπούτσια, ώστε να μειώσετε τον κίνδυνο τραυματισμού.
  • Προγραμματίστε το τρέξιμό σας. Βρείτε το πότε και το πού θα τρέξετε και βάλτε το στο ημερολόγιό σας.

Ξεκινώντας από τα …ρηχά

  • Κάθε αρχή και δύσκολη! Κάντε ένα αργό ξεκίνημα και αυξήστε το ρυθμό και την απόσταση σταδιακά.
  • Ξεκινήστε κάθε τρέξιμο με μια προθέρμανση, τουλάχιστον πέντε λεπτών. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει λίγο γρήγορο περπάτημα, επί τόπου βάδην, γόνατα ψηλά και άλλες διατάσεις.
  • Καλό θα ήταν να αρχίζατε πρώτα το περπάτημα και μετά το τρέξιμο. Όσο περνάει ο καιρός, αυξήστε τη συχνότητα τρεξίματος, μέχρι να αγγίξετε τα 30 λεπτά συνεχούς άσκησης.
  • Τρέξτε με τα χέρια και τους ώμους σας χαλαρούς και τους αγκώνες λυγισμένους, δίνοντας ώθηση στο σώμα σας.
  • Κρατήστε όρθια στάση και ομαλό διασκελισμό, ακουμπώντας το έδαφος με το κέντρο του ποδιού σας.
  • Δώστε στον εαυτό σας μερικά λεπτά για να ηρεμήσετε μετά από κάθε τρέξιμο, με απλό περπάτημα.
  • Δύο φορές την εβδομάδα είναι ικανές να σας εισάγουν ομαλά στο νέο σας αγαπημένο σπορ!
  • Το κανονικό τρέξιμο για τους αρχάριους σημαίνει άσκηση τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα, κάθε εβδομάδα!

Tips:

  • Βρείτε το δικό σας κίνητρο!

Για τον κάθε άνθρωπο, το κίνητρο είναι ξεχωριστό: το τρέξιμο  μπορεί να δρα ως αγχολυτικό, ως μέσο για την καύση λίπους, ή ως μέσο εκγύμνασης….

  • Τρέξτε με έναν φίλο

Έτσι, θα ενθαρρύνετε ο ένας τον άλλον, ειδικά όταν δεν έχετε ιδιαίτερη όρεξη για τρέξιμο. Δεν θέλετε να απογοητεύσετε το «συμπαίκτη» σας, έτσι δεν είναι;

  • Κρατάτε ημερολόγιο

Είτε γραπτώς, είτε μέσα στο μυαλό σας. Αν κάποια στιγμή βαρεθείτε να βγαίνετε στους δρόμους, αναπολήστε πώς αισθανθήκατε την τελευταία φορά που πήγατε για τρέξιμο. Ξαναβρήκατε τώρα το κίνητρό σας;

  • Ποικιλία πάνω απ’ όλα!

Το να τρέχετε την ίδια διαδρομή ξανά και ξανά μπορεί να γίνει βαρετό. Αλλάξτε τις αποστάσεις και τις διαδρομές σας. Αλλάξτε παραστάσεις και διάθεση!

Lifeme

Healthy is the new Sexy!