Όπως σου έταξα και σε προηγούμενο άρθρο μου, θα σου δώσω τώρα τη μυστική συνταγή των αρχαίων χρόνων εμπλουτισμένη με την εμπειρία και την έμπνευση του διατροφολόγου Ευάγγελου Ζουμπανέα, που πολύ αναλυτικά έχει γράψει και ο ίδιος στο τελευταίο βιβλίο του “THIN… positive”.

Η συνταγή έχει σαν βάση τον σιδερίτη. Οι αρχαίοι Έλληνες στρατιώτες συνήθιζαν να πίνουν Σιδερίτη για αντοχή και δύναμη αλλά και γιατί πίστευαν ότι οι πληγές από τα σιδερένια όπλα θα είχαν γρηγορότερη επούλωση. Ο Σιδερίτης λοιπόν είναι το γνωστό σε όλους τσάι του βουνού.

Τι καλύτερο λοιπόν και για τις δικές σου «πληγές» της προπόνησης;

Βράσε λοιπόν τσάι του βουνού και αν θέλεις πρόσθεσε και άλλα δικά σου βότανα. Πάρε το αφέψημα και αφού πέσει η θερμοκρασία του κάτω από τους 50°C πρόσθεσε μια κουταλιά του γλυκού μέλι για κάθε 500ml. Πρόσθεσε και 3-5 κόκκους θαλασσινό αλάτι, μη ραφιναρισμένο και έτσι θα είσαι καλυμμένος από πιθανές ελλείψεις υγρών και ηλεκτρολυτών που θα συναντήσει το σώμα σου.

Μετά από αρκετά χρόνια προσωπικής χρήσης και φυσικά μετά από συζητήσεις με τον κύριο Ζουμπανέα, αναλόγως την περίοδο, το εμπλουτίζουμε με διάφορα προϊόντα. Έτσι στο δικό μου ισοτονικό εκτός από τα παραπάνω, σε περιόδους έντονης άσκησης, λόγω της εργασίας μου, θα βρείς και μια μεγάλη κουταλιά γύρης, ίσως λίγη αλόη, κατσικίσιο γιαουρτάκι εικοσιτετράωρης ζύμωσης, ίσως μια κουταλιά του γλυκού γλουταμίνη, ή ακόμα μπορεί να βρείς φρεσκοστημένο χυμό φρούτων και λαχανικών αντί για το τσάι.

Εγώ χρησιμοποιώ 500ml για κάθε μια ώρα άσκησης. Φυσικά μπορείς να αλλάξεις την ποσότητα σε αυτή που σε βολεύει. Προσωπικά κάθε φορά που το χρησιμοποιώ νιώθω την άμεση κυτταρική θρέψη που μπορεί να προσφέρει ένα τόσο αγνό και εύκολο ισοτονικό ποτό.

Η πρόκληση για σένα είναι να κάνεις τα δικά σου πειράματα σε αυτά που σου αρέσουν και γιατί όχι να δημιουργήσεις και μια καινούρια συνταγή, που θα χαρώ ιδιαιτέρως να μοιραστείς και μαζί μου.