Θεωρητικά, ο διαλογισμός ακούγεται εύκολος – κάθεσαι σε ένα μέρος για λίγο, χωρίς να κάνεις κάτι (ούτε καν να σκέφτεσαι).

Αλλά όταν συνειδητοποιείς ότι δεν έχεις ιδέα πώς ο διαλογισμός μπορεί να κάνει μαγικά το μυαλό σου να αδειάσει από όλα αγχώνεσαι, το οποίο είναι βασικά το αντίθετο από το πώς ο διαλογισμός θα έπρεπε να σε κάνει να νιώσεις.

Προτού εγκαταλείψεις κάθε σου προσπάθεια και τα παρατήσεις μάθε ότι υπάρχει διαλογισμός για αρχάριους. Κανείς δεν έγινε ειδικός από την πρώτη φορά και τα κατάφερε.  Για να αποκτήσεις πιο εύκολα τη χαλάρωση και το «om» σου, θυμήσου απλά:

 

Δεν χρειάζεται να διαλογίζεσαι για ώρες.
Δεν χρειάζεται καν να διαρκέσει 20 λεπτά. Για πολλούς αρχάριους διαλογιστές, το να μην κάνεις τίποτα άλλο εκτός από το να κάθεσαι ήσυχα με τις σκέψεις σου, μπορεί να σου φανεί (και να ακούγεται) εντελώς παράξενο. Λοιπόν, ξεπέρασε την αυτή την ιδέα.

Αντ ‘αυτού, στόχευσε σε βραχύτερα κομμάτια του χρόνου και χτίσε το από εκεί: Δοκίμασε τρία με πέντε λεπτά. Υπάρχουν μάλιστα και ειδικές εφαρμογές που μπορούν να σε βοηθήσουν να το πετύχεις αυτό.

 

Προσπάθησε να εστιάσεις σε διαφορετικές περιοχές του σώματός σου.
Για όσους απογοητεύονται εύκολα και έχουν «ανήσυχο» μυαλό, κάνε μια σάρωση σώματος-εστιάζοντας σε διαφορετικές αισθήσεις από το κεφάλι μέχρι τα δάκτυλα – μπορεί να σε βοηθήσει να ανακατευθύνεις την προσοχή σου μακριά από τις σκέψεις. Μετρώντας την αναπνοή, εισπνέοντας για πέντε δευτερόλεπτα, κρατώντας για πέντε δευτερόλεπτα, στη συνέχεια εκπνέοντας για πέντε δευτερόλεπτα, μπορεί επίσης να βοηθήσει.

 

Κάνε το όταν πίνεις τον πρωινό σου καφέ.

Συνδυάστε το διαλογισμό με κάτι που κάνεις ήδη καθημερινά, όπως το να πίνεις καφέ. Η πρακτική άσκηση κατά τη διάρκεια του πρωινού εγγυάται επίσης ότι δεν θα «ξεχάσεις» να διαλογιστείς αργότερα την ημέρα. Επιπλέον, δεν βλάπτει να ξεκινήσεις την ημέρα σου σωστά.

 

Βρες ένα σημείο και απλά κάθισε για λίγο.
Μπορείς να εξασκηθείς στο πάτωμα, σε ένα μαξιλάρι ή, σταυροπόδι κάτω από ένα δέντρο, όπως ένας παραδοσιακός μοναχός – το μόνο που έχει σημασία είναι να είσαι σε μια θέση που είναι άνετη και θα σε βοηθήσει να παραμείνεις ήρεμος.

Μόλις βρεις μια τοποθεσία που λειτουργεί, κάνε την ζώνη go-to zen, έτσι ώστε το σώμα και το μυαλό σου να αρχίσουν να το συσχετίζουν με το χρόνο διαλογισμού. Αλλά αυτό δεν είναι δικαιολογία για να αποφύγεις να διαλογίζεσαι τις ημέρες που δεν μπορείς να το κάνεις στο χώρο σου. Θυμήσου, μπορείς να διαλογίζεσαι οπουδήποτε από την κρεβατοκάμαρά έως το στο λεωφορείο, οπότε είναι σημαντικό να είσαι ευέλικτος.

 

Σίγουρα μην το πιέσεις.
Ξέρεις πώς όταν προσπαθείς να κοιμηθείς, είναι σχεδόν αδύνατο να το κάνεις; Το ίδιο ισχύει και για το διαλογισμό. Έτσι, αν προσπαθήσεις να το κάνεις με το διαλογισμό θα καταλήξεις να αγχωθείς.

Όσο περισσότερο διαλογίζεσαι, τόσο λιγότερο θα αισθάνεσαι αναγκασμένος να πιεστείς για να το κάνεις. Όταν θα σου γίνει συνήθεια θα συμβαίνει απλά.

 

Μην περιμένεις ότι θα αδειάσει τελείως το μυαλό σου.
Σε αντίθεση με τη δημοφιλή πεποίθηση, ο διαλογισμός δεν αφορά την εκκαθάριση του νου ή τη διακοπή των σκέψεών. Σίγουρα, το μυαλό μπορεί να είναι πιο ήρεμο σε ορισμένες συνεδρίες από άλλες. Αλλά, ας είμαστε ρεαλιστές, θα υπάρξουν στιγμές που το μυαλό σου δεν θα σταματήσει να λειτουργεί.

Όταν παρατηρήσεις ότι το μυαλό σου ξεφεύγει, μην πανικοβληθείς. Αντ ‘αυτού, απλώς στρέψε την εστίαση σου πίσω στην τρέχουσα άσκησή, είτε πρόκειται για αναπνοή είτε για σωματική σάρωση.

 

Μην ψάχνεις απαραίτητα για χώρους με ησυχία.
Ναι, η ύπαρξη ενός πιο ήσυχου χώρου είναι συνήθως πιο εύκολη για αρχάριους, αλλά μερικοί άνθρωποι προτιμούν να διαλογίζονται σε πολυάσχολα μέρη (όπως ίσως να περιμένουν στη σειρά στο Starbucks) – οπότε μην φοβάσαι να δοκιμάσεις διαφορετικά πράγματα για να δεις ποιο είναι το κατάλληλο για εσένα. Ξέρω τι σκέφτεσαι: Αλλά δεν πρέπει ο διαλογισμός να είναι ήσυχος; Αυτός είναι ένας μύθος.

Lifeme

Healthy is the new Sexy!