Πώς να καταπολεμήσετε τις λοιμώξεις πιο γρήγορα και να αποφεύγετε τα κρυολογήματα;

Το ανοσοποιητικό σύστημα χρειάζεται πολλά θρεπτικά συστατικά, γι’ αυτό μια φτωχή διατροφή, μας κάνει πιο φιλάσθενους (προσέξτε: όταν είμαστε άρρωστοι, απορροφούμε ακόμα λιγότερα θρεπτικά συστατικά).

Ισορροπώντας τα καλά βακτήρια με προβιοτικά και πρεβιοτικά

Οι πρεβιοτικές και προβιοτικές τροφές βοηθούν στην ανάπτυξη καλών βακτηρίων. Αν είστε ήδη άρρωστοι, θα πρέπει να σκεφτείτε το ενδεχόμενο να λάβετε συμπληρώματα διατροφής.

Πρεβιοτικά (2-3 μερίδες ημερησίως):

  • λαχανικά: σπαράγγια, σκόρδο, αγκινάρες, πράσα, κρεμμύδια
  • υδατάνθρακες: κριθάρι, φασόλια, βρώμη, κινόα, σίκαλη, σιτάρι, (γλυκο)πατάτες
  • φρούτα: μήλα, μπανάνες, μούρα, κίτρα, ακτινίδια
  • λίπη: λιναρόσποροι, σπόροι τσία
  • συμπληρώματα: 2-4 γρ. ημερησίως, μαζί με φαγητό (κάψουλες ή σκόνη)

Προβιοτικά (1-2 μερίδες ημερησίως):

  • γαλακτοκομικά: γιαούρτι, τυρί, κεφίρ
  • προϊόντα ζύμωσης: πίκλες, σως σόγιας, κρασί
  • συμπληρώματα: 3-5 «δις οργανισμούς» ημερησίως, με φαγητό (κάψουλες ή σκόνη)

Πυρετός, κρυολόγημα και μύθοι

Η καλύτερη δίαιτα του κόσμου δεν θα μπορούσε να μας προστατέψει από όλες τις ασθένειες. Τι τρώμε λοιπόν αφού αρρωστήσουμε; Οι οδηγίες που μας δίνουν συχνά οι γηραιότεροι (π.χ. αφαγία με πυρετό, αλλά όσο το δυνατόν περισσότερο φαγητό με κρυολόγημα) δεν έχουν επιβεβαιωθεί ακόμα από τους επιστήμονες. Το μόνο σίγουρο είναι πως είτε έχουμε βακτηριακές λοιμώξεις (πυρετός) είτε ιικές (κρυολόγημα), η καλύτερη συνταγή είναι να τρώμε αν πεινάμε και να μην τρώμε αν δεν πεινάμε.

Τροφές που θα επιταχύνουν την ανάρρωση

Έχει αποδειχθεί ότι αυτές οι τροφές καταπολεμούν τα μικρόβια και ανακουφίζουν τα συμπτώματα ασθενειών:

  • σκόρδο: δρα ως αντιβιοτικό, μειώνει την επίδραση κρυολογημάτων και άλλων λοιμώξεων.
  • πράσινο τσάι: δίνει ώθηση στα αντισώματα Β και βοηθά στην αποβολή παθογενών «εισβολέων».
  • μέλι: έχει αντιβακτηριακές και αντιμικροβιακές ιδιότητες, ενώ καταπραΰνει το βήχα.
  • κοτόσουπα: παρέχει υγρά, ηλεκτρολύτες και αντιφλεγμονώδη θρεπτικά συστατικά που μειώνουν τα συμπτώματα.
  • μούρα: έχουν αντιικές ιδιότητες και είναι πλούσια σε φυτοθρεπτικά συστατικά.

Συμπληρώματα που μπορούν να βοηθήσουν

  • βιταμίνη C
  • ψευδάργυρος
  • εκχύλισμα μούρων
  • τζίνσενγκ
  • κουερσετίνη
  • βήτα-γλυκάνη
  • στέβια
  • σελίνιο

Προτεραιότητες για να είστε υγιείς

Πριν αρρωστήσετε:

  • Αποφύγετε την υπερβολικά πολλή ή ελλιπή άσκηση
  • Αποφύγετε την υπερβολικά υψηλή ή χαμηλή πρόσληψη φαγητού
  • Διατηρήστε υγιές σωματικό βάρος
  • Πλένετε τα χέρια σας
  • Να κοιμάστε αρκετές ώρες
  • Να διαχειρίζεστε το άγχος σας
  • Να τρώτε φαγητά με υψηλή πυκνότητα σε θρεπτικά συστατικά
  • Να τροφοδοτείτε τα υγιή σας βακτήρια

Αφού αρρωστήσετε:

  • Να πίνετε πολλά υγρά
  • Να ξεκουράζεστε επαρκώς
  • Αν πεινάτε, να τρώτε
  • Αν δεν πεινάτε, να μην τρώτε
  • Επικεντρωθείτε σε τροφές που ενισχύουν το ανοσοποιητικό
  • Πάρτε συμπληρώματα με πρεβιοτικά και προβιοτικά
  • Χρησιμοποιήστε συμπληρώματα ενίσχυσης του ανοσοποιητικού
Lifeme

Healthy is the new Sexy!