Τι να φάτε πριν και μετά από κάθε είδους προπόνηση

Τι να φάτε πριν και μετά από κάθε είδους προπόνηση 5

Τρέξιμο

Πριν: Προσπαθήστε να μην φάτε ένα πλήρες γεύμα λίγες ώρες πριν την προπόνηση. Αλλά αν λαχταράτε λίγη ενέργεια ένα παξιμάδι με αβοκάντο είναι ιδανικό για σνακ πριν την προπόνηση. Όταν τρέχετε χρειάζεται να δώσετε στο σώμα σας υδατάνθρακες για να κάψετε και τα αβοκάντο έχει  πολύτιμα λιπαρά που θα σας προσφέρουν ενεργειακή ώθηση όταν εξαντλούνται οι υδατάνθρακές στο σώμα σας. Έπειτα για να προσθέσετε επιπλέον ενέργεια στο σώμα σας, δοκιμάστε καφεΐνη. Ο μαύρος καφές θα σας τονώνει την αδρεναλίνη για πιο έντονο και μακρόχρονο τρέξιμο.

Μετά: Μόλις τελειώσει η προπόνηση είναι ώρα να αναπληρώσετε εκείνες τις θρεπτικές ουσίες που χάσατε. Ένα απλό ισορροπημένο γεύμα με σολομό, λαχανικά και σύμπλεγμα υδατανθράκων είναι ότι καλύτερο. Ακόμα μία επιλογή είναι ένα προσεκτικά φτιαγμένο smoothie που να περιλαμβάνει παπάγια, γάλα καρύδας και γύρη από μέλισσα.  Αυτός ο έξυπνος συνδυασμός βοηθά να αποκατασταθεί το επίπεδο γλυκογόνου.

Τι να φάτε πριν και μετά από κάθε είδους προπόνηση 1

 

Προπόνηση υψηλών εντάσεων

Πριν: Σκεφτείτε τη λέξη “έντονος” στην προπόνηση υψηλών εντάσεων. Είναι γρήγορη, αλλά αυτά τα λίγα λεπτά πραγματικά τεστάρουν το σώμα σας.  Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να φουλάρετε τον οργανισμό σας με επαρκή ενέργεια πριν γίνει ζωτικής σημασίας. Τα καρύδια και οι σπόροι έχουν υψηλά επίπεδα σε ίνες και καλύπτουν όλες τις μακροθρεπτικές βάσεις όπως υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και λίπος για να σας κρατάνε ικανοποιημένους και γεμάτους ενέργεια. Μπορείτε να δοκιμάσετε επίσης περίπου ½ κούπα βρώμη, η οποία θα σας δώσει μία γρήγορη ώθηση ενέργειας για υπέροχη προπόνηση. Αν επιφυλάσσεστε και κρατάτε απόθεμα, ένα φρούτο και μία μπάρα δημητριακών είναι μία καλή εναλλακτική.

Μετά: Χωρίς επαρκή ποσότητα πρωτεΐνης δεν θα αναπληρώσετε τη χαμένη σας ενέργεια. Εφόσον οι μύες χρειάζονται επαρκή ανεφοδιασμό με σκοπό να επανέλθουν στα φυσιολογικά τους επίπεδα. Αυτός ο ανεφοδιασμός έρχεται επίσης και από το γλυκογόνο που είναι η κύρια πηγή καύσιμου. Το κινόα λοιπόν κάνει καλό εφόσον οι υδατάνθρακες θα βοηθήσουν στην αποκατάσταση των επιπέδων γλυκογόνου, αλλά έχουν επίσης και πολύ πρωτεΐνη. Προσθέστε επιπλέον πρωτεΐνη με αυγά και μερικά λαχανικά για μία εξισορροπημένη διατροφή.

Τι να φάτε πριν και μετά από κάθε είδους προπόνηση 2

 

Yoga

Πριν: Το καλύτερο από όλα είναι το νερό. Αν μπορείτε να πιείτε και νερό καρύδας καθώς οι ηλεκτρολύτες που περιλαμβάνει θα αναπληρώσουν εκείνους που θα χαθούν από την έντονη άσκηση.

Μετά: Είναι σημαντικό να επαναφορτίζουμε αλλά να κρατάμε το αίσθημα του ζεν επιλέγοντας ένα ελαφρύ αλλά υγιεινό σνακ. Ένα πράσινο smoothie γεμάτο από πράσινα λαχανικά όπως σέλερυ, αχλάδι, μήλο και μπανάνα είναι ότι καλύτερο. Είναι γεμάτο με υδατάνθρακες, αμινοξέα (τα δομικά στοιχεία των πρωτεϊνών), βιταμίνες και μέταλλα, αλλά κινείται εύκολα στο σύστημά σας και είναι εύπεπτο, οπότε δεν θα σας βαρύνει. Τα λαχανικά και το χούμους έχουν παρόμοια επίδραση αν αισθάνεσαι ότι το να μασάς είναι καλύτερο από το να πίνεις. Μπορείτε επίσης να ανταλλάξετε το χούμους με λιωμένο αβοκάντο. Είναι γεμάτο με φυτοθρεπτικά και αντιοξειδωτικά και παρατείνει αυτό το ενάρετο συναίσθημα μετά τη yoga.

Τι να φάτε πριν και μετά από κάθε είδους προπόνηση 3

 

Δυναμική προπόνηση

Πριν: Αν και είναι φανερά πιο αργή και σταθερή από μία προπόνηση υψηλών εντάσεων, η δυναμική προπόνηση φορολογεί το σώμα και γι’ αυτό απαιτεί παρόμοια μέθοδο ανεφοδιασμού. Μισή μπανάνα ή ένα κουταλάκι γλυκού βούτυρο αμυγδάλου θα σας δώσει την ώθηση ενέργειας που δεν θα σας βαρύνει. Οι μπανάνες είναι ιδανικές εφόσον είναι γεμάτες με υδατάνθρακες, μέταλλα, κάλλιο και ίνες.

Μετά: Και πάλι πρωτεΐνη. Με τη δυναμική προπόνηση σίγουρα θα έχετε περισσότερες ανάγκες για πρωτεΐνη απ ότι οι γιόγκι ή οι αθλητές αντοχής. Είναι πολύ σημαντικό να λαμβάνετε πρωτεΐνη για να σας βοηθάει να αποκαταστήσετε και να επαναφέρετε τους μυς σας έτσι ώστε να μπορούν να μεγαλώσουν σε δύναμη και μέγεθος. Ένα smoothie που βασίζεται στο γάλα ή τα λαχανικά με σκόνη πρωτεΐνης είναι ένας τρόπος να εξοπλιστείτε μετά την προπόνησή σας. Ενυδατωθείτε πρώτα με λίγο νερό καρύδας πριν ανακατέψετε ένα συνδυασμό από γάλα αμυγδάλου, πρωτεΐνη από καφέ σκόνη ρυζιού, σπόρους chia acai, κανέλα και εκχύλισμα βανίλιας. Οι σπόροι chia εφοδιάζουν με πρωτεΐνη, ίνες, ωμέγα-3, μέταλλα ενώ το acai παρέχει πολύ φυσική ενέργεια.

Τι να φάτε πριν και μετά από κάθε είδους προπόνηση 4

Lifeme
Healthy is the new Sexy!