Πρόκειται για ακόμα μια τάση της γυμναστικής όπως το CrossFit; Έχει όντως αποτελέσματα ή δεν αξίζει να τη δοκιμάσεις; Το lifeme.gr απαντά σε όλα τα ερωτήματά σου.

Ποια Είναι η Προέλευσή της;

Το όνομά της προέρχεται από τον Izumi Tabata, τον Ιάπωνα γιατρό και ερευνητή που την επινόησε. Πρόκειται για μια διαλειμματική κυκλική μέθοδο γυμναστικής που υπόσχεται ότι θα σε κάνει να κάψεις λίπος σε μόλις 4 λεπτά. Επιπλέον, έχει στοιχεία κι από το CrossFit, καθώς οι ασκήσεις της γίνονται εκρηκτικά.

Έχει Αποδειχθεί η Αποτελεσματικότητά της;

Ο ίδιος ο Tabata διεξήγαγε μια μελέτη για να αποδείξει τα αποτελέσματα της μεθόδου του. Είπε λοιπόν σε μια ομάδα αθλητών να κάνουν την ακόλουθη προπόνηση: 20 δευτερόλεπτα άσκησης υψηλής έντασης που ακολουθείται από 10 δευτερόλεπτα ανάπαυσης επί οχτώ φορές, πράγμα που συνολικά διαρκεί 4 λεπτά. Απέδειξε τέλος ότι πράγματι με αυτή την προπόνηση βελτίωσαν την αερόβια και αναερόβια ικανότητά τους σε πολύ μεγαλύτερο ποσοστό απ’ ότι με άλλες ασκήσεις.

Σε τι Μπορεί να σε Βοηθήσει;

Όποιο συνδυασμό ασκήσεων και να ακολουθήσεις, η μέθοδος Tabata θα αυξήσει σίγουρα το μεταβολισμό και τους παλμούς σου. Μάλιστα, θα συνεχίσεις να καις θερμίδες για πολλές ώρες μετά την προπόνηση.

Ποιο Είναι Ένα Ενδεικτικό Πρόγραμμα Προπόνησης;

Μπορείς να διαλέξεις οποιεσδήποτε ασκήσεις για να κάνεις το παρακάτω πρόγραμμα. Εμείς διαλέξαμε τις εξής: Κάμψεις, καθίσματα, ρίψεις με ελβετική μπάλα, σχοινάκι.

Πώς να το κάνεις: Κάνε 20 δευτερόλεπτα κάμψεις και παύση για 10 δευτερόλεπτα. Μετά, 20 δευτερόλεπτα καθίσματα και ξεκουράσου για 10 δευτερόλεπτα. Στη συνέχεια, 20 δευτερόλεπτα ρίψεις με ιατρική μπάλα και 10 δευτερόλεπτα ανάπαυση. Τέλος, 20 δευτερόλεπτα σχοινάκι και ξεκούραση. Συνέχισε αυτόν τον κύκλο ασκήσεων 8 φορές.