Έχετε σκεφτεί ότι το μωρό σας μπορεί να είναι αλλεργικό ή να έχει κάποια δυσανεξία σε κάποιο συστατικό που έχει βρεθεί στο μητρικό γάλα από τη διατροφή σας; Μάθετε τι μπορείτε να κάνετε για να περιορίσετε τον κίνδυνο.

Είναι γνωστό ότι τα τρόφιμα που καταναλώνει η μητέρα μπορεί να επηρεάσουν τη σύνθεση του μητρικού γάλακτος και ως εκ τούτου και το ίδιο μωρό. Εάν το μωρό σας έχει κάποια τροφική αλλεργία ή δυσανεξία σε κάποιο τρόφιμο ακόμη και ίχνη κάποιας τροφής από τη διατροφή σας που θα καταλήξουν στο μητρικό γάλα, ενδέχεται να επιφέρουν κάποια ανεπιθύμητη αλλεργική αντίδραση.

Η αλλεργία είναι διαφορετική από τη δυσανεξία στη λακτόζη, η οποία αποτελεί ένα σημαντικό συστατικό του μητρικού γάλακτος που παράγεται από τον οργανισμό και δεν προέρχεται από τη διατροφή σας.

Μπορείτε να περιορίσετε τον κίνδυνο;

Αν έχετε οικογενειακό ιστορικό αλλεργίας, το καλύτερο είναι να προσπαθήσετε να το θηλάσετε έτσι ώστε αυτό να τρέφεται αποκλειστικά με μητρικό γάλα τουλάχιστον για τους πρώτους 4 μήνες και κατά προτίμηση 6 μήνες ώστε να μειωθεί ο κίνδυνος να εκδηλώσει κάποια τροφική αλλεργία. Στην περίπτωση που το μωρό σας εκδηλώσει κάποια τροφική αλλεργία ή δυσανεξία, θα γνωρίζετε ότι αυτή η αντίδραση οφείλεται σε κάποιο συστατικό που έχει περάσει στο μητρικό γάλα από τη διατροφή σας. Δεν υπάρχουν αρκετά στοιχεία που να δείχνουν ότι αποφεύγοντας συγκεκριμένα τρόφιμα στην εγκυμοσύνη ή το θηλασμό, μπορείτε να μειώσετε τον κίνδυνο εκδήλωσης αλλεργικής αντίδρασης του μωρού σας. Μόνο στην περίπτωση που το μωρό εκδηλώσει κάποια αλλεργία ή δυσανεξία, τότε εκ των υστέρων θα πρέπει να εντοπίσετε την ύποπτη τροφή και να την περιορίσετε.

Το μωρό σας θα πρέπει να ξεκινήσει τη λήψη στερεών τροφών περίπου στους 6 μήνες, καθώς τότε θα χρειαστεί περισσότερο σίδηρο, ψευδάργυρο και άλλα θρεπτικά συστατικά στη διατροφή του. Πολλοί επιστήμονες πιστεύουν ότι είναι καλύτερο να εντάξετε στο διαιτολόγιο σας τις βασικές «ύποπτες» τροφές για εκδήλωση αλλεργίας, το συντομότερο δυνατό, υπό την προϋπόθεση βέβαια ότι το μωρό σας δεν έχει ήδη εκδηλώσει κάποια αντίδραση σε κάποια από αυτές. Στις τροφές αυτές συγκαταλέγεται το γάλα, η σόγια, το σιτάρι, τα αυγά, οι ξηροί καρποί και το ψάρι. Επίσης, είναι καλύτερο για το μωρό σας να συνεχίσετε το θηλασμό και μετά την λήψη στερεάς τροφής καθώς σύμφωνα με μελέτες αυτός είναι ένας τρόπος για να μειωθεί ο κίνδυνος να εκδηλώσει αλλεργίες στο μέλλον. Σε κάθε περίπτωση πάντως για το διαιτολόγιο σας την περίοδο του θηλασμού συμβουλευτείτε το διαιτολόγο σας.

Πριν καταλήξετε στο συμπέρασμα ότι το μωρό σας έχει κάποια τροφική αλλεργία και πριν εξετάσετε την αλλαγή της διατροφής σας, είναι πολύ σημαντικό να αποκλειστούν άλλες πιθανές αιτίες όπως π.χ. δυσανεξία στη λακτόζη ή γαστρο-οισοφαγική παλινδρόμηση κτλ.

Πηγή: getactive.gr

Lifeme

Healthy is the new Sexy!