Τα αναψυκτικά αποτελούν για πολλούς μια καθημερινή συνήθεια όλο το χρόνο. Για κάποιους σηματοδοτούν την λήξη του γεύματος, άλλοι θεωρούν ότι τους ξεδιψάνε και άλλοι ότι δρουν χωνευτικά. Ειδικά τώρα το καλοκαίριi, η κατανάλωση τους αυξάνεται, καθώς πολλοί αναζητούν την δροσιά τους.

Κενές Θερμίδες
Ωστόσο, βάζοντας το αναψυκτικά στο μικροσκόπιο του διαιτολόγου βλέπουμε ότι δεν μας προσφέρουν τίποτα εκτός από κενές θερμίδες, λευκή ζάχαρη, τεχνητές χρωστικές και αρώματα, νερό και ανθρακικό. Φυσικά τα αναψυκτικά δεν μας βοηθούν να χωνέψουμε και οι ωρυγές που προκαλούν είναι ένας φυσικός τρόπος αποβολής του αερίου τους.

Η ζάχαρη που περιέχουν είναι σε μεγάλα επίπεδα, εφόσον ανέρχεται σε 6-8 κουταλάκια του γλυκού ανά μερίδα. Αν εμείς προσπαθήσουμε να διαλύσουμε την αντίστοιχη ποσότητα ζάχαρης σε νερό, όχι μόνο δεν θα διαλυθεί πλήρως, αλλά δεν θα μας ξεδιψάσει. Σε αυτό βοηθά το φωσφορικό οξύ που διαλύοντας την ζάχαρη και το ανθρακικό με τις χαριτωμένες μπουρμπουλήθρες ξεγελά τον ουρανίσκο μας, προσφέροντας προσωρινή αίσθηση δροσιάς. Τόσο το φωσφορικό, όσο το ανθρακικό κλέβουν ασβέστιο από τα οστά μας για να αποβληθεί η περίσσεια τους από τα ούρα μας και επομένως μας ζημιώνουν διπλά.

Αναψυκτικά Light
Τα λάιτ αναψυκτικά έχουν τεχνητά γλυκαντικά αντί για ζάχαρη και αν και θεωρείται ασφαλής η κατανάλωση τους, δεν είναι ξεκάθαρη. Η υπερκατανάλωση μπορεί να επιφέρει γαστρεντερικές διαταραχές, ενώ η επίδρασή τους στο σύστημα πείνας- κορεσμού είναι καθοριστική. Φανταστείτε ότι το στόμα δέχεται κάτι γλυκό, αλλά στο στομάχι δεν φτάνει καμία θερμίδα.

Υπάρχουν Εναλλακτικές όταν η ζέστη επιβάλει κάτι δροσιστικό και γευστικό:

1η Επιλογή: Νερό! Νερό με ροδέλες φρούτων, λαχανικών, αγγουριού, λεμονιού, δυόσμου κτλ. με πολλά παγάκια τέρπουν το μάτι και τον ουρανίσκο

2η Επιλογή: Σπιτικό κρύο τσάι. Είτε σε ζεστό νερό και μετά στο ψυγείο, είτε αφήνουμε ένα φακελάκι να εκχυλιστεί αργά σε κρύο νερό και απολαμβάνουμε σκέτο ή με ελάχιστο μέλι

3η Επιλογή: Σπιτική λεμονάδα με λίγο μέλι

4η Επιλογή: Χυμούς λαχανικών με παγάκια

5η Επιλογή: Για όσους θέλουν κάτι με φυσαλίδες επιλέγουμε ανθρακούχο νερό ή ξινό νερό με λεμόνι ή λίγο φυσικό χυμό φρούτων

6η Επιλογή- Λύση ανάγκης: Αν τελικά η επιθυμία επιμένει, επιλέγουμε κάποιο αναψυκτικό με στέβια και πάντα μαζί με φαγητό.

Στην υγειά σας!

Κυριακή Απέργη
Διαιτολόγος- Διατροφολόγος

Lifeme
Healthy is the new Sexy!