Ποιο είναι αυτό το λαχανικό που έχει έρθει στο προσκήνιο;

 

Τι είναι το kale;

Απ’ όλα τα λαχανικά, το κέιλ είναι ο βασιλιάς της διατροφής μας. Είναι μετά βεβαιότητας ένα από τα πιο υγιεινά και θρεπτικά φυτά που υπάρχουν. Το κέιλ είναι γεμάτο από επωφελή στοιχεία, κάποια από τα οποία έχουν ιατρικές και φαρμακευτικές ιδιότητες.

Ας εξηγήσουμε σύντομα τι είναι το κέιλ. Ανήκει στην ίδια οικογένεια με το λάχανο, την Brassica Oleracea. Αυτό σημαίνει ότι είναι «συγγενής» με διάφορα σταυροειδή λαχανικά όπως το μπρόκολο, το κουνουπίδι και τα λαχανάκια Βρυξελλών. Τα φύλλα του μπορεί να είναι πράσινα ή μωβ, λεία ή κυματιστά. Το πιο κοινό κέιλ (γνωστό και ως Σκωτσέζικο) έχει πράσινο, κυματιστά φύλλα και σκληρό, ινώδες κοτσάνι.

 

Η επιστήμη υποστηρίζει τα εξής 10 οφέλη του κέιλ:

  1. Ανήκει στις πυκνές σε θρεπτικά στοιχεία τροφές

Ένα φλυτζάνι ωμού κέιλ (περίπου 67 γραμμάρια) περιέχει (ως ποσοστό της ημερήσιας συνιστώμενης πρόσληψης):

  • Βιταμίνη Α: 206%, Βιταμίνη Κ: 684%, Βιταμίνη C: 134%, Βιταμίνη Β6: 9%, Μαγγάνιο: 26%, Ασβέστιο: 9%, Χαλκό: 10%, Κάλιο: 9%, Μαγνήσιο: 6%, Λίγο παραπάνω από 3% σε Βιταμίνη Β1, Βιταμίνη Β2, Βιταμίνη Β3, Σίδηρο και Φώσφορο.

Όλα αυτά σε ένα πακέτο 33 θερμίδων, 6 γραμμαρίων υδατανθράκων (εκ των οποίων τα 2 είναι ίνες) και 3 γραμμάρια πρωτεΐνης. Το κέιλ περιέχει πολύ λίγο λίπος και το περισσότερο από αυτό είναι υπό μορφή οξέος ωμέγα-3. Λόγω της χαμηλής θερμιδικής του αξίας, το κέιλ κατατάσσεται στα τρόφιμα με την μεγαλύτερη πυκνότητα θρεπτικών συστατικών.

 

  1. Είναι γεμάτο με ισχυρά αντιοξειδωτικά, όπως η κουερσετίνη και καεμπφερόλη

Όπως και τα υπόλοιπα φυλλώδη λαχανικά, το κέιλ περιέχει αντιοξειδωτικά. Τέτοια είναι η βήτα καροτίνη, η βιταμίνη C, αλλά και διάφορα φλαβονοειδή και πολυφαινόλες. Τα αντιοξειδωτικά είναι ουσίες που μας βοηθούν να αντιμετωπίσουμε την οξειδική επίδραση άλλων ουσιών στο σώμα μας. Αυτή η επίδραση πιστεύεται από πολλούς πως είναι η κύρια αιτία της γήρανσης και κάποιων μορφών καρκίνου. Το κέιλ και ειδικά η κουερσετίνη και η καεμπφερόλη που περιέχει έχουν καρδιοπροστατευτικές ιδιότητες, μειώνουν την πίεση, είναι αντιφλεγμονώδεις και αντικαταθλιπτικές.

 

  1. Είναι εξαιρετική πηγή βιταμίνης C

Η βιταμίνη C είναι ένα σημαντικό θρεπτικό συστατικό για την ανθρώπινη υγεία. Είναι υδροδιαλυτό αντιοξειδωτικό που εξυπηρετεί πολλές ζωτικές λειτουργίες των κυττάρων του σώματός μας. Για παράδειγμα, είναι απαραίτητη για την παραγωγή κολλαγόνου, την δομική πρωτεΐνη που ο οργανισμός μας χρειάζεται σε αφθονία. Το κέιλ περιέχει πάρα πολύ βιταμίνη C – 4,5 φορές περισσότερο από το σπανάκι. Ένα φλυτζάνι ωμού κέιλ περιέχει περισσότερη από ένα ολόκληρο πορτοκάλι.

 

  1. Μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της χοληστερίνης

Μία από τις σημαντικές λειτουργίες της χοληστερίνης στο σώμα μας είναι η παραγωγή χολής, η ουσία που μας βοηθά στην πέψη του λίπους. Διάφορες μελέτες δείχνουν, πως εκτός από το ότι το κέιλ αυξάνει την καλή χοληστερίνη κατά 27% και μειώνει την κακή κατά 10%, αυξάνει την επίδραση των ουσιών που παγιδεύουν τα χολικά οξέα.

 

  1. Είναι μία από τις καλύτερες πηγές βιταμίνης Κ

Η βιταμίνη Κ είναι πολύ σημαντική. Αποτρέπει τους θρόμβους και ενεργοποιεί κάποιες πρωτεΐνες που έχουν τη δυνατότητα να παγιδεύουν το ασβέστιο. Υπάρχουν πολλά φάρμακα που παράλληλα με την θεραπευτική τους ιδιότητα, μπλοκάρουν αυτή τη λειτουργία της βιταμίνης Κ. Το κέιλ μπορεί να βοηθήσει, καθώς μπορεί να προσφέρει μέχρι και 7 φορές τη συνιστώμενη δοσολογία της.

 

  1. Έχει πολλές αντικαρκινικές ουσίες

Το βασικό χαρακτηριστικό του καρκίνου είναι η ανεξέλεγκτη ανάπτυξη κυττάρων. Το κέιλ είναι γεμάτο από ουσίες που έχουν προστατευτικές ιδιότητες ενάντια στον καρκίνο. Μία από αυτές είναι η σουλφοραφάνη, η οποία πολεμά τον σχηματισμό του καρκίνου στο μοριακό επίπεδο. Επίσης, περιέχει ινδόλη-3-καρβινόλη, άλλη μια ουσία που θεωρείται πως μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου. Πολλές μελέτες έχουν δείξει πως τα σταυρανθή λαχανικά (όπως το κέιλ) μπορούν να μειώσουν σημαντικά τον κίνδυνο εμφάνισης πολλών τύπων καρκίνου, αλλά τα στοιχεία των ανθρώπινων μελετών δεν είναι ξεκάθαρα.

 

  1. Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε β-καροτίνη

Συχνά λέγεται πως το κέιλ έχει υψηλά επίπεδα βιταμίνης Α, αλλά αυτό δεν είναι αλήθεια. Στην ουσία περιέχει πολλή β-καροτίνη, ένα αντιοξειδωτικό που το σώμα μπορεί να μετατρέψει σε βιταμίνη Α.

 

  1. Είναι καλή πηγή μετάλλων και ιχνοστοιχείων

Πολλοί άνθρωποι έχουν ελλείψεις σε μέταλλα και ιχνοστοιχεία. Το κέιλ είναι μια καλή, φυτική πηγή ασβεστίου, ένα θρεπτικό συστατικό ουσιώδες για την οστική υγεία που παίζει σημαντικό ρόλο στην κυτταρική ανάπτυξη. Επίσης, είναι πηγή μαγνησίου, άλλο ένα στοιχείο που απουσιάζει από πολλούς οργανισμούς. Το μαγνήσιο μπορεί να σε προστατέψει από τον διαβήτη τύπου 2 και τις καρδιακές ασθένειες. Τέλος, το κέιλ περιέχει κάλιο, το οποίο διατηρεί τους ηλεκτρολύτες των κυττάρων και μειώνει την πίεση. Πρέπει επίσης να σημειώσουμε πως το κέιλ (σε αντίθεση με άλλα φυλλώδη λαχανικά, όπως το σπανάκι) δεν έχει υψηλές ποσότητες οξαλικών, τα οποία αποτρέπουν τη σωστή απορρόφηση των μετάλλων.

 

  1. Έχει πολλή λουτεΐνη και ζεαξανθίνη, χρήσιμες για την όραση

Αυτές οι δύο ουσίες μπορούν να προστατέψουν την όραση σου από τις επιπτώσεις του γήρατος, συμπεριλαμβανομένου του καταρράκτη και της εκχύλισης της ωχρής κηλίδας.

 

  1. Μπορεί να σε βοηθήσει να χάσεις βάρος

Το κέιλ έχει αρκετές ιδιότητες που το κάνουν χρήσιμο σε μία δίαιτα απώλειας βάρους. Είναι πολύ χαμηλό σε θερμίδες, αλλά αρκετά χορταστικό, έχει χαμηλή ενεργειακή πυκνότητα (η οποία επιταχύνει την απώλεια βάρους) και έχει μικρές ποσότητες πρωτεΐνης και ινών που πάντα σου χρειάζονται.

Lifeme

Healthy is the new Sexy!