Νομίζεις ότι τα κάνεις όλα σωστά; Οι περισσότεροι άνθρωποι κάνουν τουλάχιστον 6 από τα παρακάτω λάθη.

  1. Δεν Κάνεις Ζέσταμα

Το ζέσταμα βοηθάει το σώμα σου να αντεπεξέλθει καλύτερα σε ένα απαιτητικό πρόγραμμα προπόνησης. Το μόνο που έχεις να κάνεις για να το πετύχεις αυτό είναι μερικές ασκήσεις χαμηλής έντασης, όπως χαλαρό περπάτημα, τρέξιμο επιτόπου, καθίσματα, κ.λ.π. Θυμήσου ότι παίρνει περίπου 10-15 δευτερόλεπτα άσκησης για να ανέβει η θερμοκρασία του σώματός σου κατά 1ο C.

  1. Αποφεύγεις τις Ασκήσεις Ενδυνάμωσης

Αν δεν κάνεις ασκήσεις ενδυνάμωσης, μετά τα 30 θα αρχίσεις να χάνεις σταδιακά μέχρι και το 25% της δύναμής σου. Οι ασκήσεις ενδυνάμωσης αυξάνουν τη δύναμη και την ελαστικότητα των μυών και επίσης ενισχύουν τη λειτουργία των τενόντων και των αρθρώσεών σου.

  1. Δεν σε Παρακολουθεί κάποιος Personal Trainer

Οι περισσότεροι άνθρωποι κάνουν μια απλή συνδρομή στο γυμναστήριο και ακολουθούν ένα πρόγραμμα που μπορεί να έχουν βγάλει από το μυαλό τους. Αυτό όμως είναι μεγάλο λάθος, γιατί ένας personal trainer ξέρει καλύτερα πώς να σε καθοδηγήσει για να έχεις τα αποτελέσματα που θες. Επίσης, θα σου δείξει και τη σωστή τεχνική για κάθε άσκηση ώστε να αποφύγεις τους τραυματισμούς.

  1. Ξεπερνάς τις Αντοχές σου

Μπορεί να σου ακούγεται σαν κάτι θετικό, αλλά αν είσαι αρχάριος δεν είναι. Στην αρχή όλοι ενθουσιάζονται και πηγαίνουν κάθε μέρα στο γυμναστήριο, πιστεύοντας ότι έτσι θα βελτιώσουν τις επιδόσεις τους σε ελάχιστο χρόνο. Στην πορεία όμως μπορεί να μη δουν τα αποτελέσματα που θέλουν και έτσι τα παρατήσουν τελείως και να μην ξαναπάνε στο γυμναστήριο. Εσύ, βάλε το πολύ 3 προπονήσεις την εβδομάδα στο πρόγραμμά σου, ώστε να προλαβαίνουν οι μύες σου να επανέρχονται.

  1. Πιστεύεις ότι 20 Λεπτά δεν Αρκούν

Η αλήθεια είναι ότι ακόμα και δέκα λεπτά άσκησης είναι αρκετά για να αναζωογονηθεί ο οργανισμός σου. Αν έχεις χρόνο μόνο για μισή ώρα προπόνησης, μη σκεφτείς ότι καλύτερα να το αφήσεις για όταν θα έχεις περισσότερο χρόνο.

  1. Μιλάς Πολύ

Πολλοί προτείνουν να κάνεις συνδρομή μαζί με ένα φίλο σου, ώστε να μη χάσεις ποτέ το κίνητρό σου για να πας στο γυμναστήριο. Ωστόσο, αν και αυτό είναι μια καλή ιδέα για να ξεκινήσεις, δεν πρέπει να ξεχνάς ότι αν δεν είσαι συγκεντρωμένος στην προπόνησή σου δεν θα έχεις τα αποτελέσματα που θες. Η ομιλία κατά τη διάρκεια της άσκησης μπορεί να μειώσει το μεταβολικό ρυθμό σου, αφού δεν θα παίρνεις σωστές αναπνοές.

  1. Δεν Τρως Σωστά

Μπορεί να πρέπει να τρως λιγότερο για να χάσεις λίπος, αν όμως δεν ακολουθείς μια ισορροπημένη διατροφή, δεν θα έχεις τη δύναμη που πρέπει για να βγάλεις εις πέρας μια προπόνηση. Φρόντισε τις μέρες που έχεις γυμναστήριο, να τρως δυναμωτικές τροφές με αρκετή πρωτεΐνη (όπως το γιαούρτι και το κοτόπουλο), καθώς και φρούτα που περιέχουν ηλεκτρολύτες, όπως η μπανάνα.

  1. Δεν Τρως Μετά την Προπόνηση

Οι περισσότερες επιστημονικές έρευνες υποστηρίζουν ότι μετά την προπόνηση, πρέπει να καταναλώνεις και πρωτεΐνες και υδατάνθρακες, ώστε να ενισχύσεις τη σύνθεση της πρωτεΐνης, να αναπληρώνεις το γλυκογόνο και να βοηθήσεις τους μύες σου να επανέλθουν.

  1. Διαβάζεις στο Διάδρομο ή στο Ποδήλατο

Αν το κάνεις αυτό, πιθανότατα δεν θα συγκεντρωθείς στην άσκηση και μπορεί να μην πιέσεις τον εαυτό σου όσο πρέπει. Για να μη βαριέσαι, αυξομείωνε ανά 10 λεπτά την ταχύτητά σου (ή την αντίσταση στο ποδήλατο).

  1. Πίνεις Κρύο Νερό

Σίγουρα πρέπει να ενυδατώνεσαι, αλλά το κρύο νερό δεν απορροφάται από τον οργανισμό όπως αυτό που είναι σε θερμοκρασία δωματίου. Αυτό συμβαίνει γιατί ο οργανισμός σου χρησιμοποιεί ενέργεια για να ζεστάνει το νερό και να το απορροφήσει. Μπορείς να προσθέσεις λίγο αλάτι στο νερό σου, για να αναπληρώσεις και ηλεκτρολύτες.