Ελεάνα Παπαχαραλάμπους

Eleana Papaxaralampous

Ακολουθείς έναν υγιεινό τρόπο ζωής & τι χαρακτηρίζεις ως υγιεινό τρόπο ζωής;
Είμαι φανατικός οπαδός του Biohacking, για εμένα είναι η νέα τέχνη που αφορά τις αλλαγές του τρόπου ζωής που αποσκοπεί στη βελτιστοποίηση του τρόπου λειτουργίας του σώματος.

Δεν χρειάζεσαι φανταχτερά gadgets για να φροντίσεις τον εαυτό σου. Προσωπικά, η διαδικασία αυτή με βοηθάει να αναζητώ φυσικούς μεθόδους βελτίωσης του τρόπους ζωής μου. Μέσα από αυτό αισθάνομαι και νιώθω τον κόσμο γύρω μου.

Τα βήματα αυτής της εναλλακτικής αλλά ολοκληρωμένης μεθόδου διαβίωσης περιλαμβάνουν στρατηγικές, όπως η προσπάθεια ισορροπημένης διατροφής, η μείωση της καθιστικής ζωής, ο πειραματισμός με τη διαλείπουσα νηστεία και μεγαλύτερη διάρκεια ύπνου που για εμένα είναι η απόλυτη μέθοδος διαλογισμού!!!

 

Η καλή σου φυσική κατάσταση οφείλεται σε σκληρή δουλειά ή στον καλό σου μεταβολισμό;
Στη Διαλείπουσα νηστεία. Με αυτή την απλή αλλαγή μπορείς να χακάρεις τον εαυτό σου! Η διαλείπουσα νηστεία έχει κερδίσει την καθημερινότητα μου ως μέθοδος απώλειας βάρους και ρύθμισης της ευαισθησίας στην ινσουλίνη μου, η οποία βοηθά στην πρόληψη χρόνιων παθήσεων όπως ο διαβήτης. Επίσης, ρυθμίζει τα επίπεδα γκρελίνης, γνωστής ως «ορμόνη πείνας», που πληροφορεί τον εγκέφαλο πότε πεινάμε και της λεπτίνης, η οποία πληροφορεί τον εγκέφαλο ότι βρισκόμαστε σε σημείο κορεσμού.

Επιλέγω μία εναλλακτική ημέρα νηστείας και περιορίζω τις θερμίδες μου στο 25% της κανονικής πρόσληψης και στη συνέχεια καταναλώνω τη συνηθισμένη ποσότητα θερμίδων σε ημέρες που δε νηστεύω. Ο χρόνος των γευμάτων μου είναι  8/16, δηλαδή καταναλώνω το γεύμα κατά τη διάρκεια μιας συγκεκριμένης χρονικής περιόδου της ημέρας. Σε κάθε περίπτωση, μπορούμε όλοι μόνοι μας να επιλέξουμε αυτό που μας ταιριάζει και να χακάρουμε!

Στο κομμάτι εκγύμνασης ασκούμαι με «λειτουργική προπόνηση» και είναι αυτή που στοχεύει στους μυς και στις ασκήσεις που κάνει το σώμα σου στην καθημερινότητα, όπως βαθύ κάθισμα, κάμψεις των δικεφάλων, τρέξιμο και ασκήσεις με βάρη (στην πράξη θα το κάνεις με kettlebells, BOSU, ιμάντες). Η λειτουργική προπόνηση με βοηθήσει να διαχειρίζομαι πιο εύκολα τις καθημερινές δραστηριότητες μου.

 

Θα ήθελες να μας συστήσεις (σε όσους δεν την γνωρίζουν ήδη) την Ορθοβιοτική και τι την κάνει να ξεχωρίζει;
Βέλτιστη υγεία. Όσο μεγαλώνουμε οι πιθανότητες να προσβληθούμε σε μια από τις παθήσεις που συνοδεύουν την περίοδο αυτή αυξάνονται σημαντικά, όπως τα καρδιοαγγειακά νοσήματα, ο καρκίνος,  Parkinson’s, Alzheimer κ.α. Συγχρόνως η εξωτερική μας εμφάνιση, αλλάζει και συχνά μας απογοητεύει καθώς φέρει τα σημάδια του χρόνου.

Η απουσία συμπτωμάτων δεν είναι απαραίτητα ένδειξη βέλτιστης υγείας. Σημάδια όπως η χρόνια κόπωση, αυπνία, χαμηλή λίμπιντο, πρωινή δυσκαμψία μπορεί να αποτελούν ενδείξεις  ότι πρέπει να διαθέσουμε λίγο χρόνο για να εμποδίσουμε και να αναστρέψουμε την εκδήλωση εξουθενωτικής νόσου που συνοδεύει το γήρας.

Αυτή η νέα μορφή Προληπτικής Ιατρικής και Longevity αποτελεί μια ολιστική προσέγγιση που αναγνωρίζεται παγκοσμίως στην σύγχρονη κλινική ιατρική. Όροι όπως γονίδια, επιγενετική, μικροβίωμα, ανοσοβιολογία, νευροδιβιβαστές και οξειδωτικό stress αναγνωρίστηκαν και εφοδιάζουν τον σύγχρονο ιατρό με εργαλεία ουσιαστικής διάγνωσης και θεραπείας.

Η ΟΡΘΟΒΙΟΤΙΚΗ είναι η πρώτη ιατρική μονάδα που κάτω από την ίδια στέγη παρουσιάζει και εφαρμόζει όλα τα αναγνωρισμένα πρωτόκολλα πρόληψης, ανανεωτικής ιατρικής και θεραπείας.

 

Τι συμβουλές θα έδινες σε κάποιον που θέλει να μείνει για πάντα νέος;

  1. Να κοιμάσαι αρκετά
  2. Να προσθέσεις λίγα μπαχαρικά
    Τα μπαχαρικά προκαλούν απότομη αύξηση του μεταβολισμού – πασπάλισε με κανέλα τον καφέ σας αντί για κακάο. Και παρότι είναι αλήθεια ότι το πράσινο τσάι βοηθά στην καύση λίπους, πίνοντας 4 φλιτζάνια τη μέρα θα κάψετε μόνο 100 θερμίδες παραπάνω.
  3. Να αποφεύγεις τα ποτά διαίτης
    Τα ποτά χωρίς θερμίδες ακούγονται καλά στη θεωρία, αλλά η πραγματικότητα είναι ότι δοκιμάζοντας τη γλυκιά γεύση (από τις γλυκαντικές ουσίες), το σώμα μας περιμένει να λάβει θερμίδες και ζάχαρη, αλλά καθώς τα ποτά δεν απελευθερώνουν σάκχαρα, το σώμα μας υποσυνείδητα πυροδοτείται και τα αναζητά αλλού και στο τέλος αναπληρώνουμε τις απούσες θερμίδες καταναλώνοντας ζάχαρη αργότερα, λέει ο Wong. Μελέτες που συνέκριναν 2 ομάδες αθλητών – μία που κατανάλωσε ζαχαρούχα ποτά μετά από τον αγώνα και μία που κατανάλωσε ποτά διαίτης – έδειξαν ότι αυτοί που κατανάλωσαν τα ποτά διαίτης αναπλήρωσαν με το παραπάνω τη ζάχαρη και έλαβαν περισσότερες θερμίδες μέχρι το τέλος της μέρας απ’ αυτούς που κατανάλωσαν τα ζαχαρούχα ποτά.
  4. Να πηγαίνεις μία βόλτα
  5. Να μένεις ενυδατωμένος
    Το νερό βοηθά στη λειτουργία του μεταβολισμού και μειώνει την όρεξη. Η αφυδάτωση απ’ την άλλη πλευρά σταματάει την καύση λίπους. «Πρόσθεσε φυσικά άλατα ενυδάτωσης, όπως τα ροζ άλατα των Ιμαλάϊων (δεν πρέπει να συγχέονται με το μαγειρικό αλάτι, το οποίο αφυδατώνει το σώμα) στο μπουκαλάκι με το νερό σας κάθε μέρα», λέει ο Wong. Και παρότι το νερό μπορεί να μην βοηθάει στην καύση του λίπους, προσπάθησε να πίνεις ένα ποτήρι πριν από κάθε γεύμα γιατί, καθώς εξηγεί η διατροφολόγος Lynn Clay, «έτσι δεν θα μπερδέψεις τη δίψα με την πείνα και θα καταναλώσεις λιγότερες θερμίδες».

Συμβουλή: Ελάττωσε το αλκοόλ – αναστέλλει την καύση λίπους κι επιπλέον αυξάνει την όρεξή σου.

  1. Να καταναλώνεις τρόφιμα πλήρη σε λιπαρά
    Μπορεί να ακούγεται αντιφατικό, αλλά τα προϊόντα που είναι πλήρη σε λιπαρά (περιορισμένα σε ζάχαρη και υδατάνθρακες) ενθαρρύνουν το σώμα να αλλάξει από την καύση ζάχαρης ως καύσιμο, στην καύση του αποθηκευμένου λίπους του σώματος. Επιπλέον, οι δίαιτες που είναι χαμηλές σε λιπαρά έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη – προκαλώντας απώλεια βάρους – και τείνουν να είναι τόσο χαμηλές σε θερμίδες που το σώμα αρχίζει να καίει μυς για να λάβει ενέργεια.
  2. Κάνε άσκηση με βάρη
    Κάθε είδους άσκηση αντίστασης (τεχνικές με λάστιχα ή βάρη) χτίζουν μυϊκή μάζα, που αποτελεί τη μηχανή καύσης λίπους του σώματός μας. Για κάθε επιπλέον ½ κιλό μυϊκής μάζας καίμε 100 περισσότερες θερμίδες τη μέρα.

Συμβουλή: Μην ξεκουράζεστε ανάμεσα στα σετ για να ασκείτε περισσότερους μυς.  

  1. Αύξησε την πρόσληψη πρωτεϊνών
    Βοηθούν στην τόνωση των μυών, ενισχύουν την καύση λίπους και για κάθε γραμμάριο πρωτεΐνης που λαμβάνεις, καταναλώνεις 6 θερμίδες λιγότερες στο επόμενο γεύμα, κάτι που μπορεί να ακούγεται ασήμαντο, αλλά αν τρώτε τη συνιστώμενη ποσότητα των 25 με 30 γραμμαρίων πρωτεΐνης σε κάθε γεύμα, αυτό μπορεί να αντιστοιχεί έως και σε 200 θερμίδες λιγότερες κάθε φορά. Τα πέντε υψηλότερα σε περιεκτικότητα πρωτεΐνης φαγητά είναι τα ρεβίθια, τα κόκκινα φασόλια, τα λιπαρά ψάρια, το λευκό άπαχο κρέας και η πρωτεΐνη ορού γάλακτος. Μπορείς ακόμα να ξεκινήσεις να λαμβάνεις σκόνη πρωτεΐνης καθημερινά (στο γιαούρτι ή τα δημητριακά).
  2. Να περπατάς ξυπόλητος στο χορτάρι. Να νιώθεις την αίσθηση της άμμου ανάμεσα στα δάχτυλα των ποδιών σας. Αυτό είναι άλλο ένα δυνατό χακάρισμα! Η γείωση- grounding σημαίνει ότι επιτρέπουμε στα πόδια μας να συνδεθούν με την επιφάνεια στην οποία ακουμπούν και την ισχυρή ενέργεια της επιφάνειας αυτής. Όταν περπατάμε ξυπόλητοι, τα πόδια μας δρουν ως ηλεκτρικός αγωγός, επιτρέποντας στα φυσικά ηλεκτρικά φορτία να περάσουν μέσα μας. Η γείωση μπορεί να βελτιώσει τον ύπνο, να μειώσει τον κίνδυνο φλεγμονών, να μας συνδέσει με τη φύση και να μας χαρίσει περισσότερη βιταμίνη D– επίσης, μην ξεχνάς, είναι δωρεάν!

 

Πώς αποφάσισες να δημιουργήσεις το site papelle.gr;
Στόχος του Papelle είναι να μοιράζομαι ως Biohacker μικρά και μεγάλα μυστικά που θα σας εμπνεύσουν για να δείχνετε αλλά και να νιώθουμε νέοι και ευτυχισμένοι με σκοπό την ποιότητα ζωής μας, την «αιώνια» νεότητα και να μάθουμε πως θα την επιτύχουμε.

 

Ποιο είναι το μήνυμα σου που θα ήθελες να μας δώσεις.

Η Ζώη είναι αέρας. Αναπνεύστε!!!!

 

Eleana Papaxaralampous

 

Ελεάνα Παπαχαραλάμπους
Founder papelle.gr
Health Services Manager Health Blogger
CEO στο Πρότυπο Πολυιατρείο Πρόληψης ΟΡΘΟΒΙΟΤΙΚΗ

Lifeme

Healthy is the new Sexy!