Μια μικρή χούφτα ωμά αμύγδαλα τη μέρα, είναι το «κλειδί» για ένα κομψό, καλλίγραμμο και υγιές σώμα. Πλούσια σε θρεπτική αξία, χωρίς κορεσμένα λιπαρά, τα αμύγδαλα είναι η πιο καινούργια… αρχαία υπερτροφή!

Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε στο ιατρικό περιοδικό «BMC Medicine», οι άνθρωποι που καταναλώνουν τακτικά ξηρούς καρπούς, διατρέχουν λιγότερο κίνδυνο να νοσήσουν από καρκίνο ή κάποιο καρδιακό επεισόδιο, σε σχέση με όσους βλέπουν τα αμύγδαλα και τους «συγγενείς» τους …από μακρυά.

Οι 7 ευεργετικές ιδιότητες του αμύγδαλου:

  1. Τα ωμά αμύγδαλα είναι μια άριστη πηγή πλούσιων θρεπτικών συστατικών. Μια μικρή κούπα 143ών γραμμαρίων περιέχει:
  • Νερό 6, 31 γρ.
  • Ενέργεια 828 kcal
  • Πρωτεΐνη 30, 24 γρ.
  • Λίπος 71,40 γρ.
  • Υδατάνθρακες 30,82 γρ.
  • Φυτικές Ίνες 17,9 γρ.
  • Ζάκχαρα 6,01 γρ.
  • Χοληστερόλη 0 γρ.
  • Ασβέστιο 385 mg
  • Σίδηρο 5,31 mg
  • Φώσφορο 688 mg

Επιπλέον, 28 μόνο γραμμάρια ωμού αμύγδαλου μας δίνουν το  37% της Συνιστώμενης Ημερήσιας Πρόσληψης (ΣΗΠ) σε βιταμίνη Ε, το  32% της ΣΗΠ σε μαγγάνιο και το 20% της ΣΗΠ σε μαγνήσιο.

  1. Είναι το τέλειο «αντιγηραντικό»! Τα αμύγδαλα αποτελούν μια εξαιρετική πηγή αντιοξειδωτικών, που εντοπίζονται στη φλούδα, τα οποία προστατεύουν τον οργανισμό από το οξειδωτικό στρες. Με τα αντιοξειδωτικά επιβραδύνεται η γήρανση, ενώ καταστέλλεται η εμφάνιση νοσημάτων, όπως ο καρκίνος. Τα ισχυρά αντιοξειδωτικά στα αμύγδαλα είναι σε μεγάλο βαθμό συγκεντρωμένα στη φλούδα.
  1. Τα αμύγδαλα αποτελούν πηγή πλούσια σε βιταμίνη Ε, η οποία προστατεύει τις κυτταρικές μεμβράνες από την οξειδωτική φθορά. Μετά τα δημητριακά, στα αμύγδαλα συναντούμε την υψηλότερη συγκέντρωση ινών, που βοηθούν στην καρδιαγγειακή μας υγεία!
  1. Συμβάλλουν στον έλεγχο της ζάχαρης στο αίμα, καθώς περιέχουν μεγάλη ποσότητα μαγνησίου, το οποίο ένα φυσικό μεταλλικό στοιχείο που ρυθμίζει την έκκριση της ινσουλίνης, της ορμόνης που σταθεροποιεί τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα. Η κατανάλωση τροφών πλούσιων σε μαγνήσιο, όπως τα αμύγδαλα, μπορεί να επιφέρει αύξηση της έκκρισης της ινσουλίνης, βοηθώντας τους ασθενείς με διαβήτη τύπου II, ενώ ταυτόχρονα, να βοηθήσει τους πάσχοντες από υπέρταση. Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε στο «British Journal of Nutrition», όταν υπάρχει αρκετό μαγνήσιο στον οργανισμό, οι αρτηρίες ξεκουράζονται και ηρεμούν, βελτιώνοντας τη ροή του αίματος και γεμίζοντας με οξυγόνο ολόκληρο το σώμα.
  1. Συμβάλλουν στη μείωση της κακής χοληστερίνης, βοηθώντας την …καλή χοληστερίνη.
  1. Μειώνουν το αίσθημα της πείνας. Τόσο οι πρωτεΐνες, όσο και οι φυτικές ίνες που περιέχονται στα αμύγδαλα, προκαλούν αίσθημα κορεσμού, με αποτέλεσμα να νιώθουμε πλήρεις μετά από την κατανάλωσή τους.
  1. Αποτελούν σύμμαχο στην απώλεια βάρους και η λειτουργία του μεταβολισμού …παίρνει τα πάνω της, καθώς η κατανάλωση αμυγδάλων διεγείρει το μηχανισμό καύσης λίπους στο σώμα. Αν και αρκετοί τα αποφεύγουν, επειδή φοβούνται ότι θα πάρουν έξτρα θερμίδες, μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο ιατρικό περιοδικό «Obesity» έδειξε ότι τέτοιοι φόβοι δεν έχουν βάσεις, αφού όσοι κατανάλωναν αμύγδαλα τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα, είχαν λιγότερες πιθανότητες να πάρουν βάρους, συγκριτικά με εκείνους που τα έβλεπαν μόνο σε… φωτογραφία.
Lifeme

Healthy is the new Sexy!