Ο ολοένα και περισσότερος χρόνος που ξοδεύουμε πάνω σε μία πολυθρόνα ή έναν καναπέ είναι αποτέλεσμα του σύγχρονου τρόπου ζωής. Αν και μελέτες έχουν δείξει ότι οι «σκλάβοι» της καθιστικής ζωής διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο να νοσήσουν από καρδιαγγειακές παθήσεις και διαβήτη, εντούτοις οι πιο πολλοί από εμάς παραμελούμε την φυσική δραστηριότητα και μένουμε «καρφωμένοι» σε μία καρέκλα.

Οι τακτικές επισκέψεις στο γυμναστήριο, όμως, δεν συμβάλλει στον υγειέστερο τρόπο ζωής; Φυσικά, αρκεί και υπόλοιπο της ημέρας μας να μη συνοδεύεται από «καθισιό». Επιβάλλεται η τακτική άσκηση για τουλάχιστον 150 λεπτά την εβδομάδα με ταυτόχρονη μείωση του χρόνου που περνάμε καθιστοί ή ξαπλωμένοι.

Σύμφωνα με νεότερες έρευνες σχετικά με τα δεινά της σύγχρονης αυτής «νόσου», ο καθιστικός τρόπος ζωής επιβραδύνει το μεταβολισμό και οδηγεί σε μυϊκή και οστική αδυναμία.

Fast Facts:

  1. Η παρατεταμένη καθιστική εργασία θεωρείται ότι επιβραδύνει το μεταβολισμό.
  1. Πολλοί ενήλικες δαπανούν 7 με 10 ημέρα καθιστοί ή ξαπλωμένοι, μπροστά στον υπολογιστή και την τηλεόραση, μέσα στο αυτοκίνητο ή τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
  1. Οι άνθρωποι που κάθονται περισσότερο έχουν:
  • 112% περισσότερες πιθανότητες για διαβήτη
  • 147% περισσότερα περιστατικά καρδιαγγειακών παθήσεων
  • 90% περισσότερους θανάτους από καρδιαγγειακά επεισόδια
  • 49% περισσότερους θανάτους από οποιαδήποτε αιτία
  1. Η σχέση μεταξύ της ασθένειας και της καθιστικής ζωής εμφανίστηκε για πρώτη φορά στη δεκαετία του 1950, όταν οι ερευνητές βρήκαν πως οι οδηγοί λεωφορείων του Λονδίνου είχαν διπλάσιες πιθανότητες να υποστούν καρδιακή προσβολή, σε σχέση με τους ελεγκτές, συνάδελφούς τους.

Tips:

  • Δεν καθόμαστε για ώρες ακίνητοι μπροστά από μία οθόνη.
  • Σηκωνόμαστε από τον καναπέ κατά τη διάρκεια των διαφημίσεων στην τηλεόραση. Προσπαθούμε να περπατάμε κατά τη διάρκεια των τηλεφωνικών μας συνομιλιών.
  • Αφήνουμε τις σκάλες, χρησιμοποιούμε το ασανσέρ.
  • Βρίσκουμε ένα ενεργό χόμπυ, όπως μαθήματα χορού, κηπουρική.
  • Καταπιανόμαστε καθημερινά με δουλειές του σπιτιού.
  • Κάνουμε ένα μισάωρο διάλειμμα με διατάσεις και περπάτημα μετά από πολύωρη παραμονή μας στην καρέκλα του γραφείου.
Lifeme
Healthy is the new Sexy!