Το αλκοόλ δεν θα σου χαλάσει απαραίτητα το σώμα το οποίο δούλεψες σκληρά για να αποκτήσεις, ούτε θα το στερηθείς βέβαια αν ακολουθήσεις τα σωστά βήματα.

Είναι ένα περίπλοκο θέμα, σε πρόσφατες μελέτες φαίνεται ότι όσοι πίνουν μέτριες ποσότητες αλκοόλ είναι πιο πιθανό να αντισταθμίσουν τα περιστασιακά ποτά με τη λήψη λιγότερων θερμίδων από άλλες πηγές και επίσης τείνουν να είναι λίγο πιο σωματικά ενεργοί. (Με άλλα λόγια, δεν πίνουν μαργαρίτες και στη συνέχεια πατάτες τηγανιτές.) Τι άλλο πέρα από τη βασική άσκηση και την καταμέτρηση θερμίδων μπορεί σε βοηθήσει να διατηρήσεις τις ισορροπίες σου; Ας το ανακαλύψουμε μαζί αυτό!

 

#1 Κανόνας: Πάντα να έχεις φάει κάτι πριν πιεις.
Σε γενικές γραμμές είναι καλό να μετριάζεις τις θερμίδες σου αν ξέρεις ότι πρόκειται να πιεις. Ωστόσο είναι πάντα καλύτερο να τρως πιο ποιοτικό και θρεπτικό φαγητό από το να μην τρως καθόλου. Η σκέψη του να μην φας τίποτα επειδή θα πιεις και θα πάρεις αρκετές θερμίδες μόνο κακό μπορεί να σου κάνει οπότε μην το κάνεις καθώς θα καταλήξεις να τρως ότι βρεις μπροστά σου. Αυτό συμβαίνει επειδή τα περισσότερα κοκτέιλ έχουν πάρα πολλούς υδατάνθρακες που ανεβάζουν το σάκχαρο στο αίμα δημιουργώντας ένα αίσθημα πείνας.

Για να το αντιμετωπίσεις λοιπόν αυτό πριν από την έξοδο σου ετοίμασε ένα γεύμα ή σνακ με  πρωτεΐνες, ίνες και υγιή λίπη.  Αυτά θα σε βοηθήσουν καθώς σταθεροποιούν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα χωρίς να επιβραδύνουν τον μεταβολισμό. Επιπρόσθετα, το γεύμα πριν το ποτό μπορεί να σε βοηθήσει στο να πιείς λιγότερο και να μην σε πειράξει το ποτό αφού θα απορροφηθεί πιο αργά από τον οργανισμό. Αν ωστόσο πεινάς και όταν επιστρέφεις σπίτι προτίμησε ένα γεύμα με τα παραπάνω χαρακτηριστικά πάλι.

 

#2 Κανόνας: Να ξέρεις ότι κάποια ποτά σε κάνουν να πεινάς περισσότερο από άλλα.
Όταν πρόκειται για φιλικά προς τη σιλουέτα σου κοκτέιλ, όσο πιο απλό το ποτό, τόσο το καλύτερο. Όχι μόνο τα γλυκά και φανταχτερά τείνουν να έχουν περισσότερες θερμίδες, αλλά η πρόσθετη ζάχαρη μπορεί να σε κάνει να πεινάς ακόμα περισσότερο. Το σάκχαρο επιταχύνεται περισσότερο από ό, τι με τη μπύρα, το κρασί, ή ένα απλό ποτό και πεινάς περισσότερο.

Μην ξεχνάς βέβαια και τις  θερμίδες. Συνδύασε το αγαπημένο σου ποτό με σόδα και όχι κάποιο άλλο ποτό ή χυμό καθώς οι θερμίδες εκτοξεύονται κατακόρυφα. Ακόμα και οι πιο απλοί συνδυασμοί όπως το ρούμι με κόκα κόλα έχουν πολλές θερμίδες. Αν λοιπόν θες να πιείς προτίμησε ένα ποτήρι λευκό ή ροζέ κρασί ή μια μπύρα.

 

#3 Κανόνας: Μην το παρακάνεις.
Ένα ποτό την ημέρα είναι ο ευρέως αποδεκτός ορισμός της μέτριας κατανάλωσης για τις γυναίκες, αλλά υπάρχει μια παρανόηση ότι μπορείς να μην πιεις αλκοόλ όλη την εβδομάδα και να καταναλώσεις τα επτά ποτά σου για το Σαββατοκύριακο. Αυτό είναι το χειρότερο πράγμα που μπορείς να κάνεις για το βάρος σου και, φυσικά, για την υγεία σου. Έχει πολύ μεγαλύτερη επίδραση από ένα ποτό την ημέρα.

Όταν πίνεις τρία ή τέσσερα ποτά σε μια νύχτα, το σώμα έχει πολλές εκατοντάδες θερμίδες αλκοόλης για επεξεργασία πριν να μπορέσει να συνεχίσει να διασπά τις θερμίδες των τροφίμων ή το αποθηκευμένο λίπος. Επιπλέον, όλα αυτά τα ποτά ρίχνουν το σάκχαρο του αίματος ακόμα περισσότερο ώστε να σε κάνουν να πεινάς. Οι επιπλέον θερμίδες από μόνες τους αρκούν για να συσσωρεύσουν τα κιλά. Αν πίνεις τέσσερα ποτά κάθε βράδυ του Σαββάτου και θα είσαι περίπου 10 κιλά πάνω σε ένα χρόνο.

 

 

#4 Κανόνας: Δώσε προσοχή στην επόμενη μέρα.
Το πρωί μετά από αυτή τη διατροφική πρόκληση θα πρέπει να είσαι προσεκτικός. Μέρος του προβλήματος είναι ότι είσαι αφυδατωμένος (μην ξεχνάς ότι το αλκοόλ είναι διουρητικό) και αυτό μπορεί να σε κάνει να αισθάνεσαι ακόμα πιο πεινασμένος.  Αλλά αυτό δεν είναι το μόνο πράγμα που πρέπει να σε ανησυχεί. Το σώμα χρειάζεται ενέργεια για να επιλύσει τα αποτελέσματα μιας μεγάλης νύχτας με ποτό, έτσι θέλει την πλουσιότερη πηγή ενέργειας που μπορεί να βρει, η οποία είναι τα λιπαρά. Για να το αποφύγεις αυτό: Όταν είσαι έξω, πιές ένα μεγάλο ποτήρι νερό για κάθε ποτό που πίνεις. Στη συνέχεια, πριν πας για ύπνο, πιες μερικά ακόμα, μαζί με ένα σνακ που είναι υψηλό σε φυτικές ίνες και πρωτεΐνες, όπως δημητριακά με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες ή βρώμη. Θα αναπληρώσεις σημαντικά θρεπτικά συστατικά στο σώμα που χάθηκαν κατά την κατανάλωση αλκοόλ. Επιπλέον, τα τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες παραμένουν στο στομάχι περισσότερο, έτσι θα είσαι λιγότερο επιρρεπής στην πείνα το πρωί.

Lifeme

Healthy is the new Sexy!