Έχεις κάνει τα πάντα από όσα έχεις δει στο Internet και το μικρό σου ακόμα δεν λέει να φάει ότι του δίνεις στο σχολείο; Μην σε παίρνει από κάτω και μην απελπίζεσαι. Συμβαίνει συχνά και σχεδόν σε όλες τις μανούλες. Τα παιδιά περνούν διάφορες φάσεις και έτσι πρέπει να ανακαλύψεις τι φταίει για να το αντιμετωπίσεις. Παρακάτω θα βρεις κάποια πιθανά προβλήματα που υπάρχει αυτή η κατάσταση αλλά και πως μπορείς να τα αντιμετωπίσεις.

#1: Δεν του αρέσει το φαγητό που του φτιάχνεις.
Είναι το πιο κοινό πρόβλημα και αυτό που θα πρέπει να ελέγξεις πρώτα. Ως γονέας, έχεις τη σημαντική δουλειά να επιλέγεις υγιεινά τρόφιμα για το μεσημεριανό γεύμα του παιδιού. Ωστόσο, αν στα παιδιά δεν αρέσουν κάποια φαγητά δεν υπάρχει περίπτωση να τα φάνε.

Λύση: Άκου τι έχει να σου πει το παιδί σου. Ρώτησε το τι θα ήθελε για μεσημεριανό γεύμα; Γιατί δεν του άρεσαν ορισμένα φαγητά; Δώσε στα παιδιά τη δυνατότητα να επιλέγουν τι θέλουν να φάνε. Μια πολύ καλή ιδέα είναι να το ρωτήσεις τι θα προτιμούσε από τις υγιεινές επιλογές που υπάρχουν!

 

#2: Το παιδί αποσπάει την προσοχή του ή δεν έχει χρόνο.
Φαινομενικά, τα 15 λεπτά του διαλείμματος είναι αρκετός για να ολοκληρωθεί ένα γεύμα. Ωστόσο, η διάσπαση από τους συμμαθητές και άλλες πιο ενδιαφέρουσες δραστηριότητες μπορούν να του αποσπάσουν την προσοχή. Έτσι, αυτός ο χρόνος δεν είναι αρκετός. Επιπρόσθετα, σε πολλά σχολεία υπάρχουν κυλικεία που προσφέρουν πιο δελεαστικά πράγματα για ένα παιδί από ένα υγιεινό σπιτικό κολατσιό.

Λύση: Δώσε του να πάρει μαζί του φαγητό σε μπουκίτσες που να μπορεί να καταναλωθεί γρήγορα και με το χέρι. Μία μπάρα ή ένα σάντουιτς για παράδειγμα, κάνει τη ζωή του παιδιού πολύ πιο εύκολη από το να του έδινες όσπρια μαζί του ή φρούτα σε ένα τάπερ.

 

#3: Το τάπερ του ανοίγει δύσκολα.
Για τα μικρότερα παιδιά, μερικά δοχεία με καπάκια και φερμουάρ είναι πολύ δύσκολα για να τα ανοίξουν με τα μικρά τους χέρια. Εξαιτίας της μεγάλης φασαρίας μάλιστα μπορεί να μην ακούγονται όταν ζητούν βοήθεια. Έτσι, προτιμούν να κάνουν πιο διασκεδαστικές δραστηριότητες από το να παλέψουν με αυτό.

Λύση: Πριν βάλεις στην τσάντα του για το σχολείο κάποιο τάπερ, δοκίμασε το στο σπίτι για να βεβαιωθείς ότι το παιδί μπορεί να το ανοίξει. Εάν παρατηρήσεις ότι δυσκολεύεται δώσε του κάτι άλλο.

 

#4: Το παιδί δεν έχει ιδιαίτερη όρεξη.
Τα παιδιά έχουν μικρά στομαχάκια και δεν χρειάζονται μεγάλες μερίδες για να χορτάσουν. Παρακολούθησε πόσο το παιδί τρώει για μεσημεριανό γεύμα τα σαββατοκύριακα για να του βάλεις να πάρει μαζί του τη σωστή ποσότητα φαγητού κατά τη διάρκεια της εβδομάδας. Θα πρέπει πάντα να βεβαιώνεσαι ότι θα του δίνεις να πάρει μαζί του και κάποιο σνακ το οποίο είναι θρεπτικό. Δώσε του ένα μήλο και όχι τσιπς ή σοκολάτες. Με αυτόν τον τρόπο, ακόμη και αν η όρεξη του δεν είναι μεγάλη, τουλάχιστον θα ξέρεις ότι έφαγε κάτι θρεπτικό όσο ήταν στο σχολείο.

Εάν τα παραπάνω δεν δουλεύουν δε θα πρέπει να ανησυχήσεις πολύ. Φτιάξε του ένα θρεπτικό πρωινό,  σνακ μετά το σχολείο και τα δείπνο και τα παιδιά θα παίρνουν όλα τα καλά θρεπτικά συστατικά ακόμα κι αν τρώνε ένα μικρό γεύμα.

Lifeme

Healthy is the new Sexy!