Editorial #9: Πως να πάρεις την απόφαση να αδυνατίσεις;

shutterstock_568648072

Σίγουρα αν ασπάζεσαι το μότο, η ζωή είναι ωραία, θα σου αρέσει να καλοπερνάς, γι’ αυτό έχεις βρεθεί τώρα στη θέση να πρέπει να κάνεις δίαιτα-διατροφή, δηλαδή να στερηθείς. Πως παίρνεις λοιπόν την απόφαση να στερηθείς; Να μπεις δηλαδή σε μια διαδικασία που δεν θα περνάς καλά;  Δύσκολα θα έλεγα. 

Γι’ αυτό, θα σου πω όλη την αλήθεια. 

Ξεκαθάρισε τη θέση σου 

Πρώτον και κύριον, ξεκαθάρισε τι θες. Θες να προσπαθήσεις πραγματικά; Ή  θες να κοροϊδεύεις τον εαυτό σου;  Αν θες να χάσεις κιλά και να ζεις υγιεινά, πρέπει απλά να φτιάξεις το διατροφικό σου πρόγραμμα, (κοίταξε εδώ), πρέπει  δηλαδή να ξεβολευτείς και να υιοθετήσεις άλλες συνήθειες. Να ξεχάσεις όσα ήξερες. 

Πρέπει  να σου αρέσει 

Πρέπει να σου αρέσει το διατροφικό και αθλητικό σου πρόγραμμα για να το τηρήσεις. Επέλεξε το είδος γυμναστικής που σου αρέσει. Αν δεν ξέρεις ποιο είναι αυτό δοκίμασε! Επίσης, αν δεν θες να φας γιαούρτι το πρωί, μην το φας, αλλά μην το αντικαταστήσεις με τυρόπιτα. Μπορείς να φας τέλεια φαγητά και τέλεια γλυκά πιο θρεπτικά και πιο ελαφριά. Μπορείς να δεις εδώ κάποιες τέλειες (συνταγές) . 

Πρέπει να σιχαθείς 

Κάνω πλάκα ασφαλώς. Αντιθέτως, πρέπει να αγαπήσεις τόσο τον εαυτό σου που να συνειδητοποιήσεις ότι δεν σου αξίζει να έχεις αυτό το σώμα, αυτά τα συναισθήματα, αυτή τη διάθεση, αυτά τα ρούχα.
Από όταν ξεκίνησα να υιοθετώ το υγιεινό στυλ ζωής και να βλέπω πόσο αλλάζει την ποιότητα ζωής μου, σκεφτόμουν κάθε φορά που ερχόμουν αντιμέτωπη με οτιδήποτε ανθυγιεινό,  ότι δεν μπορεί να πιστεύουν ότι εγώ θα είμαι το θύμα που θα φάω αυτά.   

Αποδέξου ότι κάτι δεν κάνεις καλά 

Όπως είπε και ο Αινστάιν, είναι ανοησία να κάνεις το ίδιο πράγμα και να περιμένεις ένα διαφορετικό αποτέλεσμα. Εσύ γιατί συνεχίζεις να πιστεύεις ότι αυτός είναι ο τρόπος να αδυνατίσεις; Δεν θα αδυνατίσεις αν πίνεις ένα καφέ και και τρως μια ντομάτα. Βασικά θα αδυνατίσεις αλλά θα τα πάρεις σε χρόνο ντε τε. 

Τα συχνότερα λάθη που ακούω είναι: 

  1. Κάνεις εξαντλητικές δίαιτες
    Ναι, υπάρχουν ακόμα άτομα που μετράνε το φαγητό τους με τις θερμίδες. Ο οργανισμός χρειάζεται θρεπτικά συστατικά και όχι μόνο ενέργεια. Επομένως, μην συνεχίζεις να τρως 2 πάστες όλη μέρα και καθόλου φαγητό.

  2. Οι υδατάνθρακες παχαίνουν
    Εδώ πρέπει να σημειώσω πως πολύ παλιά το πίστευα και εγώ και γινόμουν όλο και πιο μεγάλη φαν όταν έκανα πρωτεινική δίαιτα και έβλεπα πόσο πολύ στέγνωνα. Αλλά σε αυτό οφειλόταν ότι δεν έτρωγα τίποτα όχι ότι δεν έτρωγα καθόλου υδατάνθρακες. Δεν υπάρχει καμία τέτοια απόδειξη. Αυτό που πρέπει να κάνεις είναι να τρως μόνο καλούς υδατάνθρακες (μαύρο ρύζι, κινόα, πλιγούρι, φαγόπυρο, κπ.)

  3. Λες « Αφού το χάλασα σήμερα, θα φάω σήμερα και από αύριο ξεκινάω»
    Εδώ πρέπει να τονίσω ότι αυτό πρέπει να το λένε όσοι θέλουν να παχύνουν.  Είναι μια ψευδαίσθηση. Τελικά καταναλώνεις πολύ παραπάνω φαγητό απ΄όσο θα έτρωγες.
  4. Θα φάω και θα το κάψω.
    Εννοείται ότι με τη γυμναστική καις θερμίδες αλλά, λυπάμαι, το γυμναστήριο δεν κάνει θαύματα. Πρέπει να τρέχεις 2 ώρες για να κάψεις ένα ανθυγιεινό γεύμα. Επομένως, προσπάθησε να μην καταναλώνεις θερμιδογόνα τρόφιμα.
Zoe Dremetsika

Founder of Lifeme