Ο όρος «στειρότητα» συνήθως χαρακτηρίζει μια γυναίκα που δεν μπορεί να μείνει έγκυος μετά από ένα χρόνο δοκιμής ( 6 μήνες για μια γυναίκα άνω των 35 ετών).

Η υπογονιμότητα, όπως και κάθε ασθένεια, είναι απλά ένα σημάδι ότι κάτι δεν λειτουργεί σωστά μέσα στο σώμα και πρέπει να σταθεροποιηθεί. Η γονιμότητα είναι μια φυσική διαδικασία στο σώμα, αλλά καταστέλλεται όταν δεν μπορεί να διατηρήσει με ασφάλεια μια εγκυμοσύνη.

Υπάρχουν τόσοι πολλοί παράγοντες που μπορεί να προκαλέσουν ή να συμβάλουν στην υπογονιμότητα, γι ‘αυτό και η συμβατική θεραπεία μπορεί να ποικίλει τόσο πολύ στην αποτελεσματικότητα – απλά δεν μπορεί να αντιμετωπίσει όλες τις πιθανές αιτίες.

Τα φάρμακα γονιμότητας και οι τεχνητές ορμόνες οποιουδήποτε είδους, συμπεριλαμβανομένου του ελέγχου των γεννήσεων, μπορούν να βοηθήσουν τα βασικά προβλήματα, αλλά επίσης μπορούν και να τα καταστήσουν ακόμη χειρότερα και να καταστήσουν δυσκολότερη μια μελλοντική γονιμότητα.

Η υπογονιμότητα μπορεί να προκληθεί από έναν τεράστιο αριθμό παραγόντων: ανισορροπία ορμονών, σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών, ενδομητρίωση, ανεπαρκείς κύκλοι, φυσική παρεμπόδιση, ανεπαρκής παραγωγή ορμονών, βραχεία ωχρινική φάση, έλλειψη ωχρινοτρόπου ορμόνης, υψηλά επίπεδα προλακτίνης και πολλά άλλα.

Η κακή διατροφή συχνά διαδραματίζει σημαντικό ρόλο, όπως και η έκθεση σε συγκεκριμένες χημικές ουσίες. Η ηλικία παίζει λιγότερο ρόλο πριν από την εμμηνόπαυση από ό, τι είχε αρχικά θεωρηθεί. Οι ακραίες θεραπείες γονιμότητας λειτουργούν για μερικές γυναίκες, αλλά μπορούν να είναι πολύ συναισθηματικά και σωματικά εξαντλητικές, για να μην αναφέρουμε το κόστος.

Τα καλά νέα είναι ότι οι διατροφικές αλλαγές και οι αλλαγές στον τρόπο ζωής μπορούν να κάνουν μια τεράστια διαφορά στη γονιμότητα και συχνά βοηθούν σε άλλα θέματα όπως το υπερβολικό βάρος, η έλλειψη ενέργειας, τα προβλήματα σακχάρου στο αίμα, τα δερματικά προβλήματα και η αϋπνία στη διαδικασία.

Παρακάτω αολουθούν κάποιοι μέθοδοι για να αντιμετωπίσουν όλα τα θέματα που μπορούν να συμβάλουν στην υπογονιμότητα.

Βήμα 1: Διατροφή

Αυτό είναι μακράν το πιο σημαντικό βήμα. Στη σύγχρονη εποχή, πολλοί άνθρωποι υποσιτίζονται, παρά το γεγονός ότι είναι υπέρβαροι. Ο οργανισμός απλά δεν θα επιτρέψει την σύλληψη να συμβεί ή μια εγκυμοσύνη να συνεχιστεί εάν δεν έχει τα βασικά θεμέλια που χρειάζεται για να διατηρήσει μια εγκυμοσύνη.

Πολλές γυναίκες στρέφονται σε δίαιτα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά, με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, σε μια προσπάθεια να βελτιώσουν την υγεία τους και να χάσουν βάρος. Η απώλεια βάρους έχει αποδειχθεί ότι αυξάνει τη γονιμότητα, αλλά η απώλεια βάρους με αυτόν τον τρόπο είναι σπάνια αποτελεσματική για την αύξηση της γονιμότητας, επειδή στερεί από το σώμα τις απαραίτητες πρωτεΐνες και λίπη που είναι απαραίτητα για την παραγωγή ορμονών.

Μερικοί θρεπτικοί τρόποι βελτιστοποίησης της γονιμότητας:

  • Αφαίρεσέ επεξεργασμένα τρόφιμα, σάκχαρα και άμυλα από τη διατροφή σου.
  • Πρόσθεσε περισσότερους θρεπτικούς υδατάνθρακες από λαχανικά, μερικά φρούτα και αμυλώδη πηγές όπως γλυκοπατάτες.
  • Αύξησε την κατανάλωση σε υγιή λίπη, ειδικά από πηγές όπως καρύδες, λάδι καρύδας, ελιές και ελαιόλαδο, αυγά, αβοκάντο και ξηροί καρποί.
  • Πάρε αρκετή πρωτεΐνη ειδικά από κρέατα, αυγά και ξηρούς καρπούς. Αυτό είναι επίσης σημαντικό κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, καθώς η επαρκής πρωτεΐνη μπορεί να βοηθήσει στην ελαχιστοποίηση του κινδύνου ορισμένων επιπλοκών της εγκυμοσύνης.
  • Φάε πολλά λαχανικά, ειδικά πράσινα φυλλώδη ποικιλίες, όπως το μαρούλι, το σπανάκι, το μπρόκολο, το κουνουπίδι, το λάχανο, το λάχανο, τα λαχανάκια Βρυξελλών και παρόμοια λαχανικά.
  • Πίνε αρκετό νερό. Η ενυδάτωση είναι σημαντική για τόσες πολλές λειτουργίες εντός του σώματος, συμπεριλαμβανομένης της γονιμότητας.
  • Θέσε τα επίπεδα ινσουλίνης υπό έλεγχο. Ακόμη και αν δεν έχεις διαβήτη τύπου ΙΙ, μια δίαιτα με υψηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες συχνά συμβαδίζει με κάποιο επίπεδο αντίστασης στην ινσουλίνη. Η βελτιστοποίηση των διαιτητικών παραγόντων με τις παραπάνω μεθόδους θα βοηθήσει το σώμα να γίνει πιο ευαίσθητο στην ινσουλίνη, πράγμα που θα βοηθήσει στην παραγωγή άλλων ορμονών και στην σωστή λειτουργία του σώματος.

Βήμα 2: Παράγοντες του τρόπου ζωής

Οποιοσδήποτε γιατρός, ή ακόμα και μια αναζήτηση Google, θα πρέπει να αποκαλύψει ότι συνήθειες όπως το κάπνισμα, η χρήση ναρκωτικών και η υψηλή πρόσληψη καφεΐνης μπορεί να βλάψει σοβαρά τη γονιμότητα. Υπάρχουν πολλοί άλλοι παράγοντες για τον τρόπο ζωής που συμβάλλουν επίσης:

  • η έλλειψη ύπνου
  • υψηλά επίπεδα στρες
  • η έλλειψη άσκησης (ή υπερβολική άσκηση)
  • έκθεση σε επιβλαβείς χημικές ουσίες
  • ορισμένα φάρμακα ή συμπληρώματα

Οι περισσότεροι παράγοντες του τρόπου ζωής είναι επίσης εύκολο να διορθωθούν με λίγη προσπάθεια.

Βήμα 3: Συμπληρώματα & Βότανα

Ενώ η διατροφή και ο τρόπος ζωής συχνά αντιστρέφουν την υπογονιμότητα, μερικές γυναίκες παρατηρούν καλύτερα ή ταχύτερα αποτελέσματα με τη βοήθεια φυσικών συμπληρωμάτων και βοτάνων.

Ιχθυέλαιο: Το πιο σημαντικό συμπλήρωμα που βοηθά τις γυναίκες να αυξήσουν τη γονιμότητα, είναι επαρκής πρόσληψη ωμέγα-3.

Βότανα

Τα ακόλουθα βότανα συνιστώνται για να μείνεις έγκυος φυσικά:

Red Leaf Raspberry – Ένα καλά γνωστό βότανο γονιμότητας που είναι επίσης καλό κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε θρεπτικά συστατικά και είναι ιδιαίτερα υψηλό σε ασβέστιο και είναι ένας τονωτικό της μήτρας. Διατίθεται σε μορφή κάψουλας, αλλά κάνει εξαιρετικό ζεστό ή κρύο τσάι.

Nettle Leaf – Έχει πολύ υψηλή περιεκτικότητα σε μεταλλικά στοιχεία. Περιέχει πολλή χλωροφύλλη και τρέφει στα επινεφρίδια και τα νεφρά. Βοηθά στη μείωση του στρες και είναι ένα ισχυρό τονωτικό της μήτρας.

Πικραλίδα – Περιέχει βιταμίνες Α και C καθώς και ιχνοστοιχεία. Η ρίζα είναι ευεργετική για το ήπαρ και το φύλλο είναι ελαφρώς διουρητικό. Μπορεί να βοηθήσει στον καθαρισμό του σώματος και την απομάκρυνση των τοξινών.

Αλφάλφα – Διαθέτει βιταμίνες Α, D, E και K και οκτώ πεπτικά ένζυμα. Περιέχει ιχνοστοιχεία και βιταμίνη Κ και προστίθεται συχνά στις εμπορικές βιταμίνες λόγω του υψηλού προφίλ της βιταμίνης.

Κόκκινο Τριφύλλι – Έχει πολύ υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνες και περιέχει σχεδόν κάθε ιχνοστοιχείο. Είναι γνωστό ότι βοηθά στην ισορροπία των ορμονών και στην αποκατάσταση της γονιμότητας.

Maca – Μια ορμόνη που εξισορροπεί το βότανο που είναι γνωστό σε όλο τον κόσμο για τη γονιμότητα και τις ιδιότητες που προάγει τη ζωτικότητα. Είναι καλό για τους άνδρες και τις γυναίκες να αυξάνουν τη γονιμότητα, αν και οι γυναίκες θα πρέπει να παίρνουν μόνο μεταξύ της εμμηνόρροιας και της ωοθυλακιορρηξίας και να διακόπτουν ότι λαμβάνουν κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Είναι ένα πολύ ισχυρό βότανο που συχνά έχει πολύ αισθητά αποτελέσματα στη γονιμότητα. Έρχεται σε μορφή σκόνης ή κάψουλας.


Βιταμίνες

Δεν μπορείς να συμπληρώσεις μια κακή διατροφή, αλλά όταν προσπαθείτε να θεραπεύσετε μια κατάσταση, σκεφτείτε να τις λάβετε:

Η βιταμίνη D – η ανεπάρκεια βιταμίνης D είναι πολύ συχνή, ειδικά κατά τη διάρκεια του χειμώνα, και μπορεί να είναι πολύ επιζήμια για τη γενική υγεία. Πρόσφατες μελέτες συνδέουν ανεπαρκή βιταμίνη D με υπογονιμότητα και αποβολή. Ελέγξτε τα επίπεδά για να μάθεις αν χρειάζεσαι κάποιο συμπλήρωμα.

Βιταμίνη C – Ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό, η βιταμίνη C είναι καλό τόσο για την ανδρική όσο και για τη γυναικεία υπογονιμότητα. Στόχος για τουλάχιστον 2.000 mg την ημέρα πριν από τη σύλληψη.

Ψευδάργυρος – Πολύ σημαντικό για την κυτταρική διαίρεση, συμπεριλαμβανομένης της παραγωγής σπέρματος και της ωορρηξίας. Καλύτερο όταν λαμβάνεται σε συνδυασμό με β-βιταμίνες.

Σελήνιο – Βοηθά στην προστασία του σώματος από τις ελεύθερες ρίζες και προστατεύει το σπέρμα και το ωάριο. Είναι γνωστό ότι βοηθά στη διαίρεση των κυττάρων και μπορεί να αποτρέψει την αποβολή.

Β-βιταμίνες – Η ανεπάρκεια Β-βιταμινών είναι κοινή σε όλους όσοι καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες επεξεργασμένων τροφίμων, σπόρων ή σακχάρων. Η βελτιστοποίηση των επιπέδων β βιταμινών μπορεί να αυξήσει την ωχρινοτρόπο ορμόνη και την ορμόνη διέγερσης των ωοθυλακίων για τη βελτίωση της γονιμότητας.

Lifeme

Healthy is the new Sexy!