Η υπερφαγία από στρες είναι η κατάσταση που καταναλώνεις τροφή προσπαθώντας να καλύψεις τα συναισθήματά σου, ειδικά όταν δεν πεινάς. Αυτή η έννοια της συναισθηματικής κατανάλωσης σημαίνει ότι τα συναισθήματά – όχι το σώμα σου – υπαγορεύουν πότε και πόσο να τρως.

Μερικοί άνθρωποι που τρώνε από άγχος το κάνουν όταν είναι λυπημένοι ή μπερδεμένοι. Για τους άλλους, η κατανάλωση τροφής μπορεί να είναι ένας τρόπος αποφυγής προβληματισμού σχετικά με προβλήματα ή λήψης των απαιτούμενων μέτρων για την επίλυσή τους.

Γιατί λοιπόν τρώμε όταν αγχωνόμαστε; Επειδή για τους περισσότερους από εμάς, το φαγητό προσφέρει παρηγοριά. Και δυστυχώς, τα λιγότερο υγιεινά τρόφιμα προσφέρουν συνήθως την μεγαλύτερη παρηγοριά.

Αν προτιμούσαμε λαχανικά σε περιόδους συναισθηματικής δυσφορίας, δεν θα υπήρχε κάποιο πολύ έντονο πρόβλημα. Αλλά πόσοι άνθρωποι στρέφονται στα καρότα όταν αισθάνονται άγχος; Είναι τα τρόφιμα υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά και υψηλής θερμιδικής αξίας που μας αρέσουν που μας κάνουν να νιώθουμε καλύτερα. Όσο πιο παχύρρευστο, γλυκό ή με περισσότερο αλάτι είναι το φαγητό, τόσο καλύτερα αισθανόμαστε.

 

Σημάδια Υπερφαγίας από Άγχος

Υπάρχουν σαφή σημάδια ότι τρως λόγω συναισθηματικής δυσφορίας. Τρως λοιπόν από άγχος εάν απαντήσεις ναι σε κάποια από τις ακόλουθες ερωτήσεις:

  • Τρως ποτέ χωρίς να καταλαβαίνεις ότι το κάνεις ακόμα;
  • Συχνά αισθάνεσαι ενοχές μετά το φαγητό;
  • Συχνά τρως μόνος σου ή σε περίεργες τοποθεσίες, όπως στο πάρκινγκ ή στο αυτοκίνητό έξω από το σπίτι σου;
  • Μετά από μια δυσάρεστη εμπειρία τρως ακόμα και αν δεν αισθάνεσαι πεινασμένος;
  • Επιθυμείς συγκεκριμένα τρόφιμα όταν είσαι αναστατωμένος;
  • Τρως επειδή αισθάνεσαι ότι δεν υπάρχει τίποτα άλλο να κάνεις;
  • Το φαγητό σε κάνει να αισθάνεσαι καλύτερα όταν δεν είσαι καλά ή όταν ανησυχείς για κάτι;

Εάν τρως ασυνήθιστα μεγάλες ποσότητες τροφής ή τακτικά μέχρι να φουσκώσεις στο σημείο να έχεις ναυτία, έχεις πρόβλημα με το φαγητό. Εάν αυτό συμβαίνει πάρα πολύ συχνά καλό θα ήταν να μιλήσεις άμεσα με έναν επαγγελματία υγείας.

 

3 τρόποι να σταματήσεις την υπερφαγία από το άγχος
Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να ελέγξεις αυτή την κατάσταση και να μετατρέψεις και να μετατρέψετε το άγχος σε μια πιο θετική εμπειρία. Αλλά και οι τρεις μέθοδοι απαιτούν από εσένα να εξετάσεις και να αλλάξεις τις συνήθειες σου. Επομένως, πρέπει να δεσμευθείς αν θέλεις να σταματήσεις αυτή την κατάσταση για πάντα.

 

Βρες τι είναι αυτό που σε αγχώνει
Πολλοί άνθρωποι έχουν στρεσογόνους παράγοντες που τους το προκαλούν. Ίσως υπάρχουν ζητήματα σχέσεων που προκαλούν πόνο. Ή ίσως το οικογενειακό ή εργασιακό άγχος έχει ξεφύγει από τον έλεγχο. Εάν μπορείς να εντοπίσεις τους ενεργοποιητές σου, τότε μπορείς να λάβεις ενεργά μέτρα για την αντιμετώπιση του άγχους πριν ξεφύγει από τον έλεγχο.

Λοιπόν, πώς βρίσκεις ενεργοποιητές; Κρατώντας ένα τετράδιο με τις μεταβολές του βάρους  σου βοηθά. Πάρε το μαζί σου στην τσάντα σου καθημερινά και κράτα σημειώσεις καθ ‘όλη τη διάρκεια της ημέρας. Γράψε τι τρως και πώς αισθάνθηκες όταν το έφαγες. Επίσης, σημείωνε το περιβάλλον και τους ανθρώπους που ήταν μαζί όταν έφαγες. Αυτά μπορεί να παρέχουν χρήσιμες πληροφορίες για την αντιμετώπισή του.

 

Βρες νέους τρόπους να αντιμετωπίσεις το άγχος
Μόλις μάθεις τι σε κάνει να τρως περισσότερο, δημιούργησε ένα υγιές τοίχος και άμυνες για να αποφύγεις να τρως σε αυτές τις καταστάσεις.

Για παράδειγμα, εάν το περιβάλλον εργασίας είναι αγχωτικό, προσδιορίστε έναν φίλο που μπορεί να περπατήσει μαζί σου ή να μιλήσει έστω κατά τη διάρκεια της ώρας του γεύματος για να αποφύγεις τις υπερβολικές θερμίδες. Κουβαλάς το άγχος στο σπίτι;         Δημιούργησε ένα μικρό χώρο για διαλογισμό ή μια ήσυχη γωνιά, όπου θα μπορείς να χαλαρώσεις και να πάρεις βαθιές αναπνοές.

 

Ζήτησε βοήθεια
Εάν οι δικές σου μέθοδοι δεν λειτουργούν με τίποτα, ζήτησε βοήθεια από κάποιο φίλο ή έναν ειδικό. Πολλοί κοινωνικοί λειτουργοί και ψυχολόγοι εκπαιδεύονται ειδικά για να αντιμετωπίσουν τέτοιες καταστάσεις και να βρουν λύσεις για να περιορίσουν αυτή την κακή συνήθεια.

Ένας εκπαιδευμένος επαγγελματίας μπορεί να σε βοηθήσει να ορίσεις σύνορα με ανθρώπους που σου προκαλούν άγχος ή να αλλάξεις το περιβάλλον σου προς το καλύτερο.

Ένα πράγμα που συνήθως δεν βοηθά τη διαχείριση του άγχους είναι να περιμένεις, χωρίς να κάνεις κάτι και να ελπίζεις ότι θα αλλάξει. Κάνε ενεργά βήματα σήμερα για να το αντιμετωπίσεις και να βρεις νέες υγιείς συνήθειες για να το διαχειριστής. Το βάρος σου μπορεί να αλλάξει όταν σταματήσεις να τρως από το άγχος, αλλά είναι επίσης πιθανό να αισθάνεσαι καλύτερα και πιο αισιόδοξα καθ ‘όλη τη διάρκεια της ημέρας ως αποτέλεσμα.

Lifeme

Healthy is the new Sexy!