Ενώ οι υδατάνθρακες, το λίπος και η πρωτεΐνη είναι όλες πηγές ενέργειας, το ποσό της ενέργειας που το καθένα παρέχει ποικίλλει:

  • οι υδατάνθρακες παρέχουν: περίπου 4 θερμίδες ανά γραμμάριο
  • η πρωτεΐνη παρέχει: 4 θερμίδες ανά γραμμάριο
  • το λίπος παρέχει: 9 θερμίδες ανά γραμμάριο

Αν απουσιάζουν οι υδατάνθρακες από τη διατροφή σας, το σώμα θα μετατρέψει την πρωτεΐνη (ή άλλες ουσίες) σε γλυκόζη και συνεπώς δεν είναι μόνο οι υδατάνθρακες αυτοί που μπορούν να αυξήσουν τα επίπεδα σακχάρου και ινσουλίνης στο αίμα σας.

Εάν καταναλώνετε περισσότερες θερμίδες από όσες καίτε, θα αυξήσετε το βάρος σας. Συνεπώς, η αποκοπή των υδατανθράκων ή του λίπους, δεν σημαίνει κατ’ ανάγκη μείωση θερμίδων, αν τα αντικαταστήσατε με άλλα τρόφιμα με την ίδια θερμιδική αξία.

Είναι οι υδατάνθρακες πιο χορταστικοί από την πρωτεΐνη;

Οι υδατάνθρακες και οι πρωτεΐνες περιέχουν περίπου τον ίδιο αριθμό θερμίδων ανά γραμμάριο και το λίπος σχεδόν τις διπλάσιες. Υπάρχουν όμως άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν την αίσθηση πληρότητας, όπως το είδος και η ποικιλία των τροφίμων που καταναλώνονται, η διατροφική συμπεριφορά και περιβαλλοντικοί παράγοντες, όπως το μέγεθος της μερίδας και η διαθεσιμότητα τροφίμων. Η αίσθηση πληρότητας μπορεί επίσης να διαφέρει από άτομο σε άτομο. Οι τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνες μπορεί να σας βοηθήσουν να αισθάνεστε χορτάτοι και θα πρέπει να έχουν βάση το κρέας, τα ψάρια, τα αυγά, τα φασόλια και τα γαλακτοκομικά προϊόντα – αλλά δεν πρέπει να τρώτε πάρα πολύ. Να θυμάστε ότι τα αμυλώδη τρόφιμα πρέπει να αποτελούν περίπου το ένα τρίτο της διατροφής σας.

Lifeme
Healthy is the new Sexy!