Είναι κοινώς αποδεκτό ότι η γυμναστική βελτιώνει την υγεία μας. Πόσοι, όμως, είναι εκείνοι που γνωρίζουν τι είδουςάσκηση χρειάζονται για να διατηρηθούν σε φόρμα και να παραμείνουν υγιείς, ή πόσο εντατικά πρέπει να γυμνάζονται;

Τι είδους άσκησης έχουμε ανάγκη:

Δύο είδη γυμναστικής πρέπει να μπαίνουν στο εβδομαδιαίο μας πρόγραμμα: αερόβιες και ισχύος. Ο χρόνος που θα αφιερώσετε για την σωματική άσκηση, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την ηλικία σας και το επίπεδο της φυσικής σας κατάστασης.

Κατευθυντήριες γραμμές:

Δουλέψτε με το σώμα σας καθημερινά και επιλέξτε την άσκηση που σας ταιριάζει, «θυσιάζοντας»:

  • τουλάχιστον 150 λεπτά την εβδομάδα, για μέτριας έντασης αεροβική δραστηριότητα, όπως η ποδηλασία ή το γρήγορο περπάτημα, καθώς και για ασκήσεις ισχύος, δύο ή περισσότερες ημέρες την εβδομάδα, ώστε να κινητοποιήσετε τους βασικούς μυς σε πόδια, χέρια, ώμους, μέση, πλάτη, στήθος, γοφούς και κοιλιακούς ή
  • 75 λεπτά την εβδομάδα για έντονη αεροβική άσκηση, όπως το τρέξιμο ή το τένις, καθώς και για ασκήσεις ισχύος, δύο ή περισσότερες ημέρες την εβδομάδα, ώστε να κινητοποιήσετε τους βασικούς μυς, που προαναφέραμε.

Τι συνιστά τη μέτρια αερόβια άσκηση;

Ασκήσεις που βοηθούν στη λειτουργία της καρδιάς και αυξάνουν την αντοχή, όπως:

  • γρήγορο περπάτημα
  • aqua aerobics
  • ποδηλασία σε ευθεία ή και με ανηφόρες
  • πεζοπορία
  • βόλεϊ
  • μπάσκετ

Η μέτρια άσκηση αυξάνει τους καρδιακούς παλμούς και τους ρυθμούς της αναπνοής. Πότε έχει αποτέλεσμα; Όταν μπροείτε να μιλήσετε αλλά είναι αδύνατον να τραγουδήσετε!

Τι συνιστά την εντατική άσκηση;

Υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις πως η εντατική άσκηση μπορεί να έχει περισσότερα οφέλη από την μέτρια για την υγεία μας, με αθλητικές δραστηριότητες όπως:

  • το τρέξιμο
  • η γρήγορη κολύμβηση
  • η γρήγορη ποδηλασία
  • το τένις
  • το ποδόσφαιρο
  • το σχοινάκι
  • η αεροβική
  • οι πολεμικές τέχνες

Η εντατική άσκηση έχει σαν αποτέλεσμα το γνωστό σε όλους «λαχάνιασμα». Αν είστε σε αυτό το επίπεδο, δεν θα μπορείτε να αρθρώσετε μεγάλες προτάσεις, παρά μόνο λίγες λέξεις και καλές!

Ποιες δραστηριότητες δυναμώνουν τους μυς;

Οι δυνατοί μυς είναι απαραίτητοι για:

  • τις καθημερινές μας κινήσεις
  • δυνατά οστά
  • τον έλεγχο της πίεσης
  • τη διατήρηση υγιούς βάρους

Tips: Αυτού του είδους οι ασκήσεις μετριούνται με επαναλήψεις και σετ. Μία επανάληψη είναι μία πλήρης εκτέλεση της άσκησης και ένα σετ είναι ένα σύνολο επαναλήψεων. Για κάθε άσκηση ισχύος, προσπαθήστε να κάνετε τουλάχιστον ένα σετ, με 8 με 12 επαναλήψεις σε κάθε σετ. Όσο κουράζεστε με κάθε επανάληψη, τόσο πιο ωφέλιμη γίνεται η γυμναστιή.

Ασκήσεις στο σπίτι ή στο γυμναστήριο:

  • άρση βαρών
  • άσκηση με ιμάντες αντίστασης (trx)
  • ασκήσεις που χρησιμοποιούν όλο σας το βάρος, όπως οι κάμψεις και οι έλξεις
  • έντονη κηπουρική, όπως το σκάψιμο
  • γιόγκα

Μπορείτε να κάνετε πολλές διαφορετικές ασκήσεις την ίδια μέρα ή διαφορετικές μέρες, που συνδυάζουν γυμναστική μέτριας και μεγάλης έντασης:

  • κυκλική προπόνηση
  • αεροβική
  • τρέξιμο
  • ποδόσφαιρο
  • το βόλεϊ
Lifeme
Healthy is the new Sexy!