Πόσες πολυετείς σχέσεις και πόσοι ευοίωνοι γάμοι έχουν λήξει με το σύνθημα «ασυμφωνία χαρακτήρων»; Μια κλισέ δικαιολογία για να αποφύγεις να εστιάσεις στο πραγματικό πρόβλημα. Λες και χρειάζεται πάνω από μερικές ώρες για να αντιληφθείς αν μπορείς να συννενοηθείς με κάποιον έστω στα βασικά. Πόσο μάλλον μετά από χρόνια κοινής επαφής που έχετε συζητήσει και τα δευτερεύοντα και τα τριτεύοντα και προφανώς συμφωνείτε για να συνεχίζετε να πορεύεστε μαζί.

Ποιο είναι όμως το πραγματικό πρόβλημα που κάνει τους ανθρώπους να χωρίζουν και πολλές φορές δεν μπορούν ούτε να το αντιληφθούν; Είναι το πρόβλημα της επικοινωνίας που διακρίνει την εποχή μας και συνεπώς και τα άτομα που ζουν σε αυτή. Το γνωρίζω πως φαίνεται οξύμωρο να υπάρχει πρόβλημα επικοινωνίας όταν ζούμε στην καθεαυτή εποχή της επικοινωνίας, της πληροφορίας, της ψηφιακής επανάστασης και των συνεχών τεχνολογικών εξελίξεων.

Και όμως. Μέσα σε όλο αυτό το ψηφιακό σύννεφο οι άνθρωποι δεν επικοινωνούν ως άνθρωποι, αλλά ως ψηφιακά άβαταρ που περνούν το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας τους στον διαδικτυακό κόσμο και επικοινωνούν μέσα από αυτόν. Στέλνουν viber messages (τα sms ξεπεράστηκαν για τα καλά), κάνουν skype κλήσεις (γιατί συμφέρει), μιλούν μέσω facebook messenger (γιατί βολεύει), αφιερώνουν τραγούδια, λουλούδια και καρδούλες ενώπιον γνωστών και αγνώστων που έχουν πλασματικώς αφεθεί να πιστεύουν πως είναι φίλοι τους επειδή έτσι τους ονομάζει ο ιντερνετικός παντοκράτορας, friends.

Το αποτέλεσμα ποιο είναι; Έχουν εγκλειστεί μέα σε ένα χαοτικό ψηφιακό κουτί που νομίζουν ότι επικοινωνούν συνεχώς επειδή βομβαρδίζονται συνεχώς από ειδοποιήσεις και κάθε είδους επικοινωνιακού υλικού. Επί της ουσίας όμως διαδρούν πλασματικά, δεν εξωτερικεύουν τις προσωπικές σκέψεις τους και δεν αποκαλύπτουν τα ενδόμυχα ζητήματα τους. Δεν ασχολούνται με τα πραγματικά προβλήματα τους, αλλά τα μεστά, τα επιφανειακά.

Σημεία των καιρών ή πού να βρούμε καιρό να ασχοληθούμε με τα σημεία που μας προβληματίζουν, το θέμα είναι πως το τέλος της σχέσης θα φτάσει και θα το μάθουμε πλέον από το facebook..

Daphne, The Philosopher

Δάφνη Δρεμέτσικα

Communications Specialist