Τρώμε σε τακτά χρονικά διαστήματα

Αν τρώμε σε τακτά χρονικά διαστήματα, το σώμα μας ξέρει πότε πλησιάζει το επόμενο γεύμα και μαθαίνει να διαχειρίζεται τα αισθήματα της πείνας και να διατηρεί τα επίπεδα ενέργειας. Σε περίπτωση που …ξεχνάμε να φάμε, βάζουμε ξυπνητήρι υπενθύμισης. Δοκιμασμένο και αποτελεσματικό!

Το πρωινό είναι το δυναμωτικό μας!

Το πρωινό μας δίνει την ενέργεια που χρειάζεται ο οργανισμός για το ξεκίνημα μιας απαιτητικής μέρας. Δυστυχώς, αρκετοί από εμάς, παραλείπουμε το σημαντικό αυτό γεύμα. Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Βρετανών Διατροφολόγων, το ένα τρίτο των ανθρώπων δεν τρώει ποτέ πρωινό. Υγιεινές επιλογές, όπως φρούτα ή μια ομελέτα με λαχανικά και φρυγανιές με μέλι ή μαρμελάδα, θα δώσουν στη μέρα μας μια πιο δυναμική νότα!

5 γεύματα με φρούτα και λαχανικά

Δυστυχώς, η διατροφή μας τείνει να αποτελείται τα τελευταία χρόνια από πολλά λίπη και σάκχαρα, παρά από φρούτα και λαχανικά, τα οποία όμως είναι εξαιρετικές πηγές βιταμινών, μεταλλικών στοιχείων και ινών. Ποτέ δεν είναι αργά να πετάξουμε τις παλιές κακιές συνήθειες και να εντάξουμε στην ημερήσια διατροφή μας τρεις τουλάχιστον μερίδες φρούτων και λαχανικών, κατά προτίμηση φρέσκων.

Υδατάνθρακες για ενέργεια

Τα τρόφιμα πλούσια σε σύνθετους υδατάνθρακες, όπως το αναποφλοίωτο ρύζι, το κινόα, το κρίθινο παξιμάδι και το φαγόπυρο, είναι σημαντικό μέρος μιας υγιεινής διατροφής και αποτελούν μια καλή πηγή ενέργειας και την κύρια πηγή πολλών θρεπτικών συστατικών. Άλλωστε, το ένα τρίτο της ποσότητας τροφίμων που καταναλώνουμε ημερησίως, θα πρέπει να αποτελείται από αυτό το θαυματουργό καύσιμο!

Κόψτε την πρόσθετη ζάχαρη

Η ενέργεια που μας δίνει η πρόσθετη ζάχαρη, δυστυχώς καταναλώνεται πολύ γρήγορα από τον οργανισμό. Η διάρκειά της, όμως, όταν «κολλάει» στα δόντια είναι αρκετά μεγαλύτερη και πιο ζημιογόνα! Η ζάχαρη υπάρχει σε φρούτα και λαχανικά, γι’ αυτό δεν μας χρειάζεται σε επιπλέον δόσεις. Την επόμενη φορά που θα επισκεφτούμε το σούπερ μάρκετ, συνετό θα ήταν, να αποφεύγαμε τα ράφια με τα μπισκότα και τα αναψυκτικά. Αντ’αυτού, μια βόλτα από τον πάγκο με τα φρέσκα λαχανικά θα ήταν ό,τι καλύτερο!

Σίδηρος, το πιο πολύτιμο μέταλλο

Η έλλειψη σιδήρου εντοπίζεται σε πολύ μικρές ηλικίες και «χτυπά» ιδιαίτερα το ωραίο φύλο. Τέσσερις στις δέκα γυναίκες μεταξύ 16 και 24 ετών έχουν μικρά αποθέματα σιδήρου, με αποτέλεσμα να αισθάνονται κόπωση, αλλά και να αποκτούν μια χλωμή όψη στην επιδερμίδα. Γι’ αυτό, η ποικιλία σιδηρούχων τροφών στη διατροφή μας θεωρείται εξαιρετικά σημαντική, με προεξέχουσες τροφές το κόκκινο κρέας, τα πράσινα λαχανικά και τα δημητριακά.

Ναι στο νερό, όχι στο αλκοόλ

Παρά την υγρή του μορφή και την ευχάριστη όψη, ένα εύγευστο και δροσιστικό ποτό με αλκοόλ δεν ενυδατώνει τον οργανισμό. Αντιθέτως, προκαλεί αφυδάτωση και κόπωση.

Το μυστικό για να διατηρούμε τον οργανισμό μας ενυδατωμένο βρίσκεται στο πιο πολύτιμο δώρο της φύσης,το νερό! Η Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφαλείας Τροφίμων συνιστά να καταναλώνουμε οκτώ με δέκα ποτήρια ημερησίως.

Τρώτε αρκετά ανάλογα με τις δραστηριότητές σας

Οφείλουμε να καταναλώνουμε όσες θερμίδες χρειάζεται ο οργανισμός μας για να λειτουργήσει. Κατά μέσο όρο, οι άνδρες έχουν ανάγκη 2,5 χιλιάδες θερμίδες ημερησίως, ενώ ο αντίστοιχος αριθμός για τις γυναίκες, ανέρχεται στις 2 χιλιάδες. Βέβαια, σε περιπτώσεις όπου υπάρχει έντονη σωματική άσκηση, η λήψη των θερμίδων πρέπει να προσαρμόζεται αναλόγως.

Fast Facts: Ο καλύτερος τρόπος για να αποκτήσουμε περισσότερη ενέργεια, είναι να εισάγουμε στη διατροφή μας καθημερινά τις παρακάτω τέσσερις ομάδες τροφών:

  • υδατάνθρακες, όπως κινόα, άγριο ρύζι, φαγόπυρο
  • φρούτα και λαχανικά
  • γάλα και γαλακτοκομικά προϊόντα
  • κρέας, ψάρι, αυγά, φασόλια και άλλες πηγές πρωτεΐνης
Lifeme

Healthy is the new Sexy!