Ενώ και το μαύρο και το πράσινο τσάι παρασκευάζονται από το ίδιο φυτό, έχουν κάποιες διαφορές μεταξύ τους. Αυτό συμβαίνει καθώς τα φύλλα του πράσινου τσαγιού υποβάλλονται σε ελάχιστη επεξεργασία, ενώ το μαύρο τσάι έχει περάσει από μια διαδικασία οξείδωσης, που ονομάζεται ζύμωση. Και οι δύο τύποι τσαγιού έχουν πολλαπλές θαυματουργές ιδιότητες για την υγεία αλλά, λόγω της διακύμανσης στο περιεχόμενο των θρεπτικών τους συστατικών, προσφέρουν ελαφρώς διαφορετικά οφέλη για την υγεία.

 

Περιεκτικότητα Φθορίου
Το μαύρο και πράσινο τσάι ενισχύουν τα υγιή οστά και δόντια, λόγω της περιεκτικότητάς τους σε φθόριο, αλλά το μαύρο τσάι μπορεί να παρέχει περισσότερο φθόριο ανά μερίδα. Το σώμα μπορεί να ενσωματώσει το φθόριο στη διατροφή σε υδροξυαπατίτη, τον μεταλλοποιημένο ιστό που συνθέτει τα δόντια και τα οστά σας. Η κατανάλωση φθορίου βοηθά να δυναμώσουν τα δόντια σας και αποτρέπει τη φθορά τους. Το μαύρο τσάι περιέχει μεταξύ 0,2 και 0,5 χιλιοστόγραμμα φθορίου ανά φλιτζάνι, ενώ το πράσινο τσάι παρέχει 0,3 έως 0,4 χιλιοστόγραμμα. Φτιάχνοντας το τσάι σας με νερό της βρύσης αυξάνεται περαιτέρω την πρόσληψη φθορίου. Για παράδειγμα, μια μερίδα 220 γραμμαρίων μαύρου τσαγιού από φθοριωμένο νερό της βρύσης περιέχει 0,9 χιλιοστόγραμμα φθορίου.

 

Πρόληψη του καρκίνου
Το πράσινο τσάι βγαίνει υπερτερεί από το μαύρο τσάι όσον αφορά τα οφέλη σχετικά με την αντιμετώπιση του καρκίνου. Αποτελεί πλούσια πηγή τεσσάρων κατεχινών – μια οικογένεια φλαβανόλλων που προσδίδουν περισσότερα οφέλη. Ένας τύπος κατεχίνης, που ονομάζεται galant epigallocatechin, ή EGCG, ρυθμίζει τη γονιδιακή δραστηριότητα σε καρκινικά κύτταρα και μπορεί να καταπολεμήσει την ανάπτυξη του καρκίνου. Μια μελέτη, που δημοσιεύτηκε πρόσφατα, διαπίστωσε ότι η EGCG προωθεί τον κυτταρικό θάνατο του καρκίνου του δέρματος. Μια άλλη μελέτη, διαπίστωσε ότι η EGCG είχε παρόμοια επίδραση στα κύτταρα καρκίνου του παχέος εντέρου. Φανέρωσε επίσης ότι η EGCG αδρανοποιεί τα γονίδια που απαιτούνται για τη μετάσταση του καρκίνου του παχέος εντέρου, πράγμα που σημαίνει ότι το EGCG στο πράσινο τσάι μπορεί να καταπολεμήσει την εξάπλωση του καρκίνου.

 

Καρδιαγγειακά οφέλη
Το μαύρο και το πράσινο τσάι προσφέρουν ευεργετικές επιδράσεις στην καρδιά. Η θαυματουργή κατεχίνη που είναι άφθονη στο πράσινο τσάι αλληλεπιδρά με τα κύτταρα που ευθυγραμμίζουν τα αιμοφόρα αγγεία σας και προάγουν την αυτοφαγία – μια φυσιολογική διαδικασία προστατεύει τα κύτταρα σας από το άγχος – σύμφωνα έρευνες. Το πράσινο τσάι βοηθά επίσης στον έλεγχο των επιπέδων χοληστερόλης στο αίμα σας, αυξάνοντας την ποσότητα ωφέλιμης χοληστερόλης στην κυκλοφορία του αίματός και μειώνοντας παράλληλα την ποσότητα επιβλαβούς χοληστερόλης. Ωστόσο, το μαύρο τσάι προσφέρει και αυτό κάποια οφέλη και η κατανάλωσή του βελτιώνει τη λειτουργία των αιμοφόρων αγγείων σε όσους πάσχουν από στεφανιαία νόσο.

 

Περιεκτικότητα καφεΐνης
Αυτές οι δύο ποικιλίες τσαγιού διαφέρουν ως προς την περιεκτικότητα σε καφεΐνη. Το πράσινο τσάι περιέχει μεταξύ 9 και 50 χιλιοστόγραμμα καφεΐνης ανά φλιτζάνι, ενώ το μαύρο τσάι προσφέρει 42 έως 72 χιλιοστόγραμμα. Αυτή η καφεΐνη μπορεί να αυξήσει προσωρινά την πνευματική σας εγρήγορση, να προωθήσει την παραγωγικότητα και ίσως ακόμη και να βοηθήσει στην απώλεια βάρους, αλλά μπορεί επίσης να σας κρατήσει ξύπνιους μέχρι τη νύχτα, ειδικά αν καταναλώνετε μεγάλη ποσότητα τσαγιού. Περιορίστε την πρόσληψη τσαγιού έως 5 μερίδες την ημέρα και επιλέξτε το πράσινο τσάι από το μαύρο, για να μειώσετε την κατανάλωση καφεΐνης.

Lifeme

Healthy is the new Sexy!