«Κοιλίτσα», «σωσίβιο», «γεροντόπαχα»… Όπως και να το περιγράψουμε, όλοι καταλαβαίνουμε περί τίνος πρόκειται! Καθώς τα χρόνια περνούν και τα δεύτερα -άντα έχουν μπει για τα καλά, το αντρικό – επιβλαβές για την υγεία – κοιλιακό πάχος παίρνει τη θέση των άλλοτε γραμμωμένων και σε καμία περίπτωση… ενιαίων κοιλιακών. Ή μήπως όχι; Πρόσφατη έρευνα κλινικής του Χάρβαρντ απέδειξε ότι όταν οι άντρες σηκώνουν… τα βάρη του γυμναστηρίου, καθυστερούν την εμφάνιση των «πιασιμάτων» και του κοιλιακού λίπους.

Σύμφωνα με την παραπάνω έρευνα, οι υγιείς άντρες που ασκούνταν με βάρη για 20 λεπτά καθημερινά σε διάρκεια 12 χρόνων μείωσαν την εμφάνιση κοιλιακού πάχους, σε σύγκριση με εκείνους που προτιμούσαν μόνο αερόβιες ασκήσεις. Όσοι, όμως, συνδύαζαν ασκήσεις με βάρη μαζί με αερόβιες επωφελήθηκαν ακόμη περισσότερο!

Επειδή η γήρανση σχετίζεται με τη σαρκοπενία, δηλαδή την αρχική χαλάρωση και αργότερα την απώλεια της μυϊκής μάζας του σώματος και της μυϊκής λειτουργίας, το σύνολο ενός αντρικού σώματος που έχει περάσει στη μέση ηλικία δεν αποτελεί αντικειμενική εικόνα για να καταλάβουμε αν είναι υγιής ή όχι. Αντιθέτως, η μέτρηση της περιφέρειας μέσης είναι αποδεικτικό στοιχείο για ένα υγιές αντρικό σώμα. Συνεπώς, ο συνδυασμός ασκήσεων με βάρη μαζί με αερόβια προγράμματα εκγύμνασης βοηθάει τους «γηραιότερους» να μειώσουν το κοιλιακό πάχος, ενώ ταυτόχρονα διατηρούν τη μυϊκή μάζα.

Το πρόβλημα με το κοιλιακό πάχος δεν περιορίζεται στις παραπάνω εναποθέσεις λίπους κάτω από το δέρμα. Το κοιλιακό πάχος εγκαθίσταται στο υπογάστριο, περιβάλλοντας τα εσωτερικά όργανα. Ανεξάρτητα από το συνολικό βάρος, η μεγάλη κοιλιά αυξάνει τον κίνδυνο να νοσήσει το «ισχυρό» φύλο από:

  • Καρδιαγγειακές ασθένειες
  • Διαβήτη τύπου 2
  • Καρκίνο του παχέος εντέρου
  • Άπνοια

Και κάτι ακόμη! Το κοιλιακό «σωσίβιο» δεν είναι σέξυ!

Πηγές:

Lifeme

Healthy is the new Sexy!