Έχεις αισθανθεί ποτέ τους μύς σου να σφίγγονται ακούσια και να διογκώνονται; Αν η απάντηση είναι θετική μάθε πως αυτό ονομάζεται μυϊκός σπασμός και είναι ένα πολύ συνηθισμένο είδος κράμπας. Μπορεί να συμβεί σε οποιονδήποτε για διάφορους λόγους και σε πολλές περιοχές του σώματoς.

Στις περισσότερες περιπτώσεις δεν πρόκειται για κάτι ανησυχητικό. Οι σπασμοί αυτοί είναι συνήθεις στην κοιλιά, στα χέρια και τα πόδια. Μπορείς επίσης να τους αισθανθείς στις γάμπες, τους τένοντες και τον τετρακέφαλο καθώς και σε ολόκληρο το θώρακα. Πολλές περιπτώσεις απλών μυικών σπασμών προκαλούνται από τη βαριά άσκηση και τον έντονο αθλητισμό. Η υπομονή, η ανάπαυση, το απαλό τέντωμα και το μασάζ στο μυ μπορούν να βοηθήσουν στην ανακούφιση του πόνου.

Τα άτομα με οξύ πόνο στο λαιμό και την πλάτη συχνά υποφέρουν από τέτοιους μυϊκούς σπασμούς. Μια άλλη κατηγορία ανθρώπων που υποφέρουν έντονα από αυτούς είναι οι έγκυες γυναίκες και αυτό συμβαίνει εξαιτίας της απότομης αύξησης του βάρους. Επίσης, οι γυναίκες κατά τη διάρκεια της περιόδου τους εμφανίζουν μυϊκές κράμπες λόγω συστολών της μήτρας. Ωστόσο, δεν είναι όλες οι περιπτώσεις ίδιες, η σοβαρότητα του πόνου ποικίλλει ανάλογα με το άτομο. Τέλος, οι σπασμοί των μυών είναι μια κοινή ανεπιθύμητη παρενέργεια χρόνιων παθήσεων όπως η σκλήρυνση κατά πλάκας, η μυϊκή δυστροφία και η ασθένεια McArdle.

Ενώ λοιπόν πολλοί άνθρωποι υποφέρουν από αυτούς τους μυϊκούς σπασμούς εσύ μπορείς να ξεχωρίσεις και να μην πονάς πια με τα παρακάτω επτά φυσικά χαλαρωτικά μυών.

 

  1. Χαμομήλι

Το χαμομήλι είναι ένα βότανο που από τα αρχαία χρόνια χρησιμοποιούταν για την ίαση ποικίλων παθήσεων, συμπεριλαμβανομένων και των μυϊκών σπασμών. Περιέχει 36 φλαβονοειδή, τα οποία είναι ενώσεις που έχουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Μπορείς να κάνεις μασάζ με αιθέριο έλαιο χαμομηλιού πάνω στους προσβεβλημένους μύες για να αποφύγεις τους σπασμούς. Μεταξύ άλλων, το χαμομήλι βοηθά στην χαλάρωση των ήδη καταπονημένων μυών.

Οι 7 καλύτεροι, φυσικοί τρόποι για να χαλαρώσουν οι μυς από τις κράμπες (4)

  1. Χυμός Κεράσι

Οι άνθρωποι που συμμετέχουν σε μαραθωνίους προπονούνται με ιλιγγιώδεις ρυθμούς με αποτέλεσμα να προκαλούν συχνά υπερβολική πίεση και τραυματισμούς στους μύες τους. Ο πιο συνηθισμένος, φυσικός τρόπος αντιμετώπισης αυτής της φλεγμονής, από τους αθλητές, είναι ο χυμός κερασιού! Μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση αυτού του θαυματουργού χυμού μπορεί να ελαχιστοποιήσει τον πόνο ακόμα και μετά τον τοκετό. Οι αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες του κερασιού βοηθούν στη χαλάρωση των μυών με φυσικό τρόπο.

 

  1. Smoothies Βατόμουρου

Άλλη μια γλυκιά και φυσική λύση για την χαλάρωση και ανακούφιση των μυών σου είναι να τρως βατόμουρα! Μια πρόσφατη μελέτη ισχυρίζεται ότι η κατανάλωση ενός smoothie βατόμουρου πριν και μετά την άσκηση μπορεί να συμβάλει στην επιτάχυνση της αποκατάστασης των πιθανών βλαβών που έχουν υποστεί οι μύες. Ακόμη, έχουν αντιοξειδωτικές ιδιότητες και έχει αποδειχθεί ότι μειώνουν το οξειδωτικό στρες και τη φλεγμονή.

Οι 7 καλύτεροι, φυσικοί τρόποι για να χαλαρώσουν οι μυς από τις κράμπες

  1. Πιπέρι Καγιέν

Η καψαϊκίνη, μια ουσία που βρίσκεται στο πιπέρι καγιέν και αποτελεί ένα φυσικό μυοχαλαρωτικό που συχνά συνιστάται σε ανθρώπους που υποφέρουν από ινομυαλγία και ρευματοειδή αρθρίτιδα. Μπορεί να προστεθεί σε διάφορες συνταγές και να κάνει τα φαγητά πιο πικάντικα. Μπορείς όμως να το βρεις σε μορφή κάψουλας και σαν κρέμα. Όταν υπάρχει στην τελευταία μορφή, μπορείς να το εφαρμόσεις απευθείας στην καταπονημένη περιοχή για άμεσα αποτελέσματα.

 

  1. Βιταμίνη D

Οι άνθρωποι που έχουν συχνά μυϊκούς πόνους και σπασμούς τις περισσότερες φορές έχουν έλλειψη της βιταμίνης D. Αυτή τη βιταμίνη μπορεί να τη βρει κανείς ώστε να συμπληρώσει τις οποιεσδήποτε ελλείψεις σε διάφορες μορφές όπως: υγρή, δισκία και κάψουλες. Υπάρχει επίσης και σε διάφορες τροφές όπως είναι: τα αυγά, τα ψάρια και το γάλα. Βέβαια η πιο ευχάριστη και φυσική, για πολλούς, λύση για την αναπλήρωση της βιταμίνης D είναι η τακτική έκθεση στον ήλιο!
Οι 7 καλύτεροι, φυσικοί τρόποι για να χαλαρώσουν οι μυς από τις κράμπες (5)

 

  1. Μαγνήσιο

Το μαγνήσιο είναι στοιχείο ζωτικής σημασίας για τη διατροφή και τη σωστή λειτουργία του ανθρώπινου οργανισμού. Αυτό συμβαίνει καθώς διατηρεί σε φυσιολογικά επίπεδα και ρυθμούς τη μυϊκή και νευρική λειτουργία. Τα πρώιμα συμπτώματα σε άτομα που είναι ανεπαρκή σε αυτό το στοιχείο περιλαμβάνουν μυϊκούς πόνους, αν και είναι σπάνιο κάτι τέτοιο. Πηγές μαγνησίου κατά κύριο λόγο είναι διάφορα τρόφιμα όπως: οι μπανάνες, τα αμύγδαλα, τα  όσπρια και το καστανό ρύζι.

 

  1. Ξεκούραση

Ίσως ο καλύτερος και πιο φυσικός τρόπος για τη χαλάρωση των μυών είναι η ξεκούραση. Σιγουρέψου ότι κοιμάσαι αρκετές ώρες, πίνεις πολλά υγρά και προσπάθησε να μην παρακουράζεις τους καταπονημένους μυς. Η χρήση θερμαινόμενων μαξιλαριών αλλά και η τοποθέτηση παγοκύστης στο μυ άμεσα μπορεί να σου προσφέρει άμεση ανακούφιση. Μερικές φορές οι μυϊκοί σπασμοί οφείλονται σε εξαντλημένους μυς που έχουν κάνει υπερπροσπάθεια και ο πάγος μπορεί να βοηθήσει και να ηρεμήσει τη μετάδοση των παρορμήσεων από τον εγκέφαλο στον υπερβολικά δραστικό μυ.
Οι 7 καλύτεροι, φυσικοί τρόποι για να χαλαρώσουν οι μυς από τις κράμπες (2)

Lifeme

Healthy is the new Sexy!