Μουλιάζοντας τους ξηρούς καρπούς και τους σπόρους

Η φύση έχει φροντίσει ούτως ώστε το παξιμάδι, τα σιτηρά και οι σπόροι να μπορούν να επιζήσουν μέχρι να υπάρξουν οι κατάλληλες συνθήκες. Ο μηχανισμός άμυνας της φύσης περιλαμβάνει διατροφικούς αναστολείς και τοξικές ουσίες που μπορούν να αφαιρεθούν με φυσικό τρόπο – όταν υπάρχει αρκετή βροχόπτωση – για να στηρίξει ένα νέο φυτό. Όταν βρέχονται τα παξιμάδια, τα σιτάρια ή οι σπόροι, μπορούν στη συνέχεια να βλαστήσουν για να παράγουν ένα φυτό. Άρα, όταν μουλιάζουμε τους ξηρούς καρπούς, κατά κάποιο τρόπο μιμούμαστε τη φύση.

Οι διατροφικοί αναστολείς και οι τοξικές ουσίες που βρίσκονται στους ξηρούς καρπούς, τα δημητριακά και τους σπόρους μπορούν να ελαχιστοποιηθούν ή να εξαλειφθούν με την ενυδάτωση. Αυτοί οι αναστολείς και οι τοξικές ουσίες είναι αναστολείς ενζύμων, φυτικών οξέων, πολυφαινόλων και γοϊτρογόνων.

Τι είναι οι αναστολείς ενζύμων;

Υπάρχουν πεπτικά ένζυμα και μεταβολικά ένζυμα. Τα πεπτικά ένζυμα βοηθούν στην διάλυση των τροφίμων. Τα μεταβολικά ένζυμα βοηθούν σε κάθε βιολογική διαδικασία που κάνει το σώμα. Οι αναστολείς ενζύμων θα σταματήσουν με οποιονδήποτε τρόπο ένα ενεργό ένζυμο. Μπορούν επίσης να προσκολλήσουν στο ένζυμο, εμποδίζοντας τη δράση του.

Τι είναι τα φυτοχημικά;

Όλοι οι σπόροι περιέχουν φυτικό οξύ στο εξωτερικό στρώμα ή στο εσωτερικό. Το ανεπεξέργαστο φυτικό οξύ μπορεί να συνδυαστεί με ασβέστιο, μαγνήσιο, χαλκό, σίδηρο και ψευδάργυρο ειδικά στον εντερικό σωλήνα και να μπλοκάρει την απορρόφηση τους. Αυτός είναι ο λόγος που μια διατροφή πλούσια σε δημητριακά ολικής αλέσεως που έχουν υποστεί ζύμωση μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρές ελλείψεις ανόργανων ουσιών και οστικής μάζας. Η σύγχρονη λανθασμένη πρακτική από την κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων μη επεξεργασμένων καρπών συχνά βελτιώνει το χρόνο διέλευσης του παχέος εντέρου στην αρχή, αλλά μπορεί να οδηγήσει σε σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου και σε πολλές άλλες αρνητικές επιπτώσεις, μακροπρόθεσμα.

Γιατί πρέπει να μουλιάζετε τους ξηρούς καρπούς, τα δημητριακά και τους σπόρους;

  • Για να αφαιρέσετε ή να μειώσετε το φυτικό οξύ.
  • Για να αφαιρέσετε ή να μειώσετε τις τανίνες.
  • Για να εξουδετερώσετε τους αναστολείς ενζύμων.
  • Για να ενθαρρύνετε την παραγωγή ευεργετικών ενζύμων.
  • Για να αυξήσετε την ποσότητα βιταμινών, κυρίως βιταμινών του συμπλέγματος Β.
  • Για να διασπάσετε τη γλουτένη και να κάνετε την πέψη ευκολότερη.
  • Για να καταστήσετε τις πρωτεΐνες πιο άμεσα διαθέσιμες για απορρόφηση.
  • Για να αποτρέψετε ελλείψεις σε ανόργανες ουσίες και οστική μάζα.
  • Για να εξουδετερώσετε τις τοξίνες στο παχύ έντερο και να το κρατήσετε καθαρό.
  • Για να αποτρέψετε πολλές άλλες ασθένειες.

Το μούλιασμα επιτρέπει στα ένζυμα, τους γαλακτοβάκιλλους και σε άλλους χρήσιμους οργανισμούς να διασπαστούν και να μετατρέψουν ένα μεγάλο μέρος του φυτικού οξέος σε κόκκους. Το μούλιασμα σε ζεστό νερό εξουδετερώνει επίσης τους αναστολείς ενζύμων, οι οποίοι υπάρχουν σε όλους τους σπόρους και προωθεί την παραγωγή πολλών ευεργετικών ενζύμων. Η δράση αυτών των ενζύμων αυξάνει επίσης την ποσότητα πολλών βιταμινών, ειδικά βιταμινών Β. Κατά τη διαδικασία του μουλιάσματος και της ζύμωσης, η γλουτένη και άλλες δύσπεπτες πρωτεΐνες διασπώνται μερικώς σε απλούστερα συστατικά που είναι πιο άμεσα διαθέσιμα για απορρόφηση.

Τι μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να μουλιάσουμε τους ξηρούς καρπούς;

Έχουν γίνει πολλές αναφορές στο νερό, αλμυρό νερό ή ένα θερμό μίγμα νερού με κάτι όξινο όπως το γιαούρτι, ορό γάλακτος ή χυμό λεμονιού. Φαίνεται πως μέσα σε 7 έως 24 ώρες οι αναστολείς ενζύμων εξουδετερώνονται και τα αντιθρεπτικά συστατικά διασπώνται ανεξάρτητα από τη μέθοδο που θα επιλέξετε. Υπάρχουν ενδείξεις ότι η διαδικασία λειτουργεί όταν έχει αρχίσει η βλάστηση.

Πόσο διαρκεί το μούλιασμα;

Επτά ώρες μουλιάσματος σε ζεστό οξινισμένο νερό θα εξουδετερώσουν ένα μεγάλο μέρος του φυτικού οξέος. Εάν, δεν γίνει κατά τη διάρκεια της νύχτας, θα βελτιώσει σημαντικά τα θρεπτικά οφέλη τους. Τα προϊόντα αλευριού πρέπει να μουλιάζονται σε θερμοκρασία δωματίου για τουλάχιστον 12 ώρες, αλλά για καλύτερα αποτελέσματα αφήστε τα 24 ώρες.

Χρησιμοποιούνται νωποί οι ξηροί καρποί;

Κάποιοι λένε πως τα υγρά αμύγδαλα είναι απολαυστικά. Εάν επιλέξετε να δοκιμάσετε οτιδήποτε υγρό, κάντε μικρές παρτίδες και αποθηκεύστε στο ψυγείο. Συνήθως, ότι μουλιάζεται, αποξηραίνεται σε ένα φούρνο ή αφυγραντήρα στη χαμηλότερη δυνατή ρύθμιση, για 24-48 ώρες για να απομακρυνθεί όλη η υγρασία.

Τα μούρα μπορούν να μουλιάζονται συνολικά 8 έως 22 ώρες, στη συνέχεια στραγγίξτε τα και ξεπλύντε. Μερικές συνταγές χρησιμοποιούν ολόκληρα τα μούρα ενώ είναι υγρά. Μπορείτε επίσης να στεγνώσετε μούρα που έχουν βλαστήσει στο φούρνο σε χαμηλή θερμοκρασία ή σε αφυγραντήρα και στη συνέχεια να τα τρίψετε και να τα χρησιμοποιήσετε ως αλεύρι σε μια ποικιλία συνταγών.

Τι γίνεται με τα όσπρια;

Οποιαδήποτε φασόλια ή όσπρια θα ήταν καλό να μουλιάζονται σε νερό και ξύδι για τουλάχιστον 12 ώρες πριν από το μαγείρεμα. Τα μουσκεμένα και τα ξερά φασόλια μπορούν να αλέθονται και χρησιμοποιούνται σαν αλεύρι για ψήσιμο. Αυτό είναι χρήσιμο για όσους ακολουθούν διατροφή χωρίς γλουτένη.

Για καλύτερα αποτελέσματα, αλλάξτε το νερό μία-δύο φορές. Οι φακές και τα ξερά μπιζέλια χρειάζονται λιγότερο μούσκεμα, ενώ η σόγια πρέπει να απορροφήσει περισσότερο. Η ενυδάτωση μαλακώνει τις φλούδες και ξεκινά τη διαδικασία βλάστησης, η οποία εξαλείφει το φυτικό οξύ, προσφέροντας έτσι περισσότερα ανόργανα άλατα. Το μούλιασμα επιταχύνει επίσης το μαγείρεμα και βελτιώνει την πέψη, επειδή τα ένζυμα που προκαλούν αέρια και τρισακχαρίτες απελευθερώνονται στο νερό. Στραγγίξτε καλά τα όσπρια και μετά αφήστε τα να πάρουν μια βράση και βγάλτε τον αφρό. Συνεχίστε το βράσιμο για είκοσι λεπτά χωρίς το καπάκι για να φεύγει ο ατμός.

Εσείς μουλιάζετε τους ξηρούς καρπούς; Αν όχι, αρχίστε από σήμερα!

Lifeme

Healthy is the new Sexy!