Διαβάζουμε συχνά ιδέες γρήγορης μείωσης βάρους που βασίζονται κυρίως στην πρωτεΐνη, χωρίς όμως να αναγράφονται οι κίνδυνοι αυτής της δίαιτας. Δηλαδή, πώς η υπερβολική λήψη της μπορεί να οδηγήσει σε μελλοντικά προβλήματα και γιατί πρέπει να αποφεύγουμε μονομερείς και ακραίες δίαιτες, οι οποίες βασίζονται στην εξάλειψη υδατανθράκων από τη διατροφή μας και οδηγούν το σώμα σε κατάσταση κέτωσης (δημιουργία ενέργειας μέσω λιπαρών οξέων).

Ναι μεν ο οργανισμός μας θα συνεχίσει τις φυσιολογικές λειτουργίες του, αλλά με ποιο τίμημα;

Καταρχάς, διαταράσσουμε την ισορροπία μας, αφού αποκόπτουμε μια μεγάλη ομάδα τροφίμων. Στους υδατάνθρακες συμπεριλαμβάνονται βιταμίνες, φυτικές ίνες κι αντιόξινα που εξασφαλίζουν την καλύτερη λειτουργία του οργανισμού μας και προλαμβάνουν μελλοντικές ασθένειες.  Αξιοσημείωτο είναι πως η μακροχρόνια κετονική διατροφή που βασίζεται στην πρωτεΐνη επιβαρύνει τους νεφρούς μας, οι οποίοι είναι υπεύθυνοι για το φιλτράρισμα του αίματος, με ανάγκες πέραν του φυσιολογικού και με κίνδυνο τη νεφρολιθίαση και τη νεφρική ανεπάρκεια. Εκτός των άλλων, ευνοείται η οστεοπόρωση μέσω της αυξημένης απέκκρισης ασβεστίου από τα ούρα. Τέλος, με τη διάσπαση των πρωτεϊνών παράγονται υψηλά επίπεδα αμμωνίας, με αποτέλεσμα να προκαλούνται επιπλοκές που δεν έχουν μελετηθεί ακόμα εκτενώς.

Μην απελπίζεστε όμως…Φυσικά και υπάρχουν τρόποι επίτευξης άμεσης απώλειας κιλών που προάγουν την υγεία, αρκεί να γνωρίσουμε το σώμα μας και να κατανοήσουμε τη σημασία των τροφών που επιλέγουμε.

Lifeme

Healthy is the new Sexy!