Σπάνια θα πας στο σούπερ μάρκετ και δεν θα αγοράσεις έστω ένα μπουκάλι γάλα. Είσαι σίγουρος όμως ότι κάνει καλό στην υγεία σου; Μάθε ποια είναι η αλήθεια πίσω από 6 συνηθισμένους μύθους για το γάλα.

 Μύθος 1: Το γάλα παχαίνει

Έρευνες έχουν αποδείξει ότι υπάρχει σύνδεση μεταξύ της πρόσληψης ασβεστίου  και της απώλειας βάρους. Το γάλα φέρνει κορεσμό, με αποτέλεσμα να τρως συνολικά λιγότερο.

Μύθος 2: Όσο περισσότερο γάλα καταναλώνουμε, τόσο καλύτερα είναι

Δεν χρειάζεται αυξημένη κατανάλωση γάλακτος πέρα των συνιστώμενων δόσεων, αφού ο ανθρώπινος οργανισμός δεν μπορεί να απορροφήσει όλη την ποσότητα ασβεστίου και των υπόλοιπων θρεπτικών συστατικών που προσλαμβάνεις μέσω αυτού. Απεναντίας, συνίσταται η μέτρια κατανάλωση γάλακτος, γιατί η αυξημένη στερεί την πρόσληψη άλλων σημαντικών θρεπτικών συστατικών.

Μύθος 3: Το γάλα είναι η κύρια πηγή ασβεστίου

Ίσως αυτή να είναι η εντύπωση που είχες μέχρι τώρα, αλλά δεν ισχύει. Για να εξασφαλίσεις ότι τα επόμενα χρόνια θα διατηρήσεις την οστική μάζα σου σε υψηλά επίπεδα, καλό θα ήταν να προσλαμβάνεις ασβέστιο μέσω μιας συνολικά υγιεινής διατροφής, που θα σου προσφέρει και άλλα θρεπτικά συστατικά όπως η βιταμίνη D. Τροφές με αρκετό ασβέστιο είναι μεταξύ άλλων τα φυλλώδη λαχανικά, τα όσπρια, οι ξηροί καρποί και το ταχίνι.

Μύθος 4: Είναι καλύτερο και οι ενήλικοι και τα παιδιά να καταναλώνουν πλήρες γάλα

Αυτό δεν ισχύει. Ειδικά, όταν υπάρχει αυξημένο σωματικό βάρος, συστήνεται η κατανάλωση γάλακτος χαμηλών λιπαρών, καθότι το λίπος των γαλακτοκομικών αποτελεί πηγή κορεσμένων λιπαρών οξέων.

Μύθος 5 : Το αγελαδινό γάλα είναι το καλύτερο.

Σε περίπτωση που επιλέγεις αγελαδινά, επίλεξε καλύτερα βιολογικά, τα οποία είναι είτε πιστοποιημένα, είτε χωρίς ορμόνες-hormone free (όπως π.χ τα τοπικά προϊόντα).

Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειωθεί ότι στην θρεπτικότητα του κάθε γάλακτος διαδραματίζουν κυρίαρχο ρόλο οι ποιοτικές διαφορές. Για παράδειγμα, το γάλα αμυγδάλου, αν και προέρχεται από φυτά και ξηρούς καρπούς είναι πολλές φορές  πιο επεξεργασμένο από το κανονικό γάλα. Επίσης, περιέχει τεχνητά θρεπτικά συστατικά και γλυκαντικά. Ωστόσο, αν το φτιάξεις μόνος σου με μια χούφτα αμύγδαλα, τότε θα αποκομίσεις πολλαπλά οφέλη, καθότι έχει 10 φορές πιο πολύ ασβέστιο.

Μύθος 6: Το γάλα με φουσκώνει οπότε είμαι σίγουρα δυσανεκτικός στη λακτόζη

Δεν είναι απίθανο, αλλά σπάνιο. Στις περισσότερες περιπτώσεις, τα πεπτικά προβλήματα όπως το φούσκωμα και οι κράμπες στο στομάχι μπορεί να προκληθούν από δυσανεξία σε κάποια πρωτεΐνη που περιέχει το γάλα. Ως εναλλακτική λύση, δοκίμασε το γάλα Α2, το οποίο περιέχει μόνο αυτή την πρωτεΐνη, που δεν δημιουργεί προβλήματα και για μια πιο έγκυρη διάγνωση, κάνε μια εξέταση.

Lifeme

Healthy is the new Sexy!