Η γυμναστική δεν έχει ηλικιακά όρια και το μόνο που χρειάζεται για να την κάνεις είναι διάθεση και σωστή καθοδήγηση από έναν έμπειρο επαγγελματία. Σε κάθε ηλικία, μπορεί να επιτελέσει τεράστια διαφορά στο πώς αισθάνεσαι και κινείσαι. Βοηθάει να αντιμετωπίζεις φυσικά πολλά προβλήματα (όπως το βάρος σου, τη χοληστερίνη ή την αρτηριακή πίεση) όπως ο γιατρός σου συνεχίζει να αναφέρει και ακόμη βελτιώνει τη διάθεσή σου.

Είναι γνωστό λοιπόν ότι η γυμναστική έχει πολλαπλά οφέλη όταν γυμνάζεσαι, ανεξάρτητα από το πόσο χρονών είσαι. Συνήθως δεν αισθάνεται πάντα κανείς έτσι, ειδικά αν τα έχει παρατήσει για ένα εύλογο χρονικό διάστημα. Ας λάμψει η αλήθεια λοιπόν σχετικά με τους μύθους της άσκησης με την ηλικία. Και ας πάρουμε τα γεγονότα ένα ένα και γιατί είναι πολλά τα λάθη.

  1. Είμαι πολύ μεγάλος
    Στην πραγματικότητα, η ακινησία είναι πολύ πιο επικίνδυνη από την άσκηση και μπορεί να επιταχύνει τη διαδικασία γήρανσης.
    Οι άνθρωποι που δεν γυμνάζονται είναι δύο φορές πιο πιθανό να αναπτύξουν καρδιακές παθήσεις και έχουν επίσης περισσότερες επισκέψεις σε γιατρούς και παίρνουν περισσότερα φάρμακα.
    Εάν δεν έχεις γυμναστεί για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα, ξεκίνα αργά με μια αερόβια δραστηριότητα που αυξάνει τον καρδιακό σας ρυθμό, όπως είναι το κολύμπι ή το περπάτημα. Είτε μπορείς να ξεκινήσεις με κάτι που σου άρεσε να κάνεις όταν ήσουν πιο νέος (τένις ή βόλεϊ).

 

  1. Θα πάθω κάποιο τραυματισμό
    Όχι, αν ξέρεις τι κάνεις και γνωρίζεις καλά τα όρια σου. Πριν ξεκινήσεις οποιοδήποτε πρόγραμμα, μίλησε με το γιατρό σου. Μπορεί να σου πει ποιες δραστηριότητες πρέπει να δοκιμάσεις και ποιες είναι καλό να αποφύγεις. Επιπρόσθετα, πάντα να πραγματοποιείς οποιαδήποτε προπόνηση υπό την επίβλεψη ενός έμπειρου γυμναστή.
    Θυμήσου, όσο πιο καλή είναι φυσική η κατάστασή σου, τόσο λιγότερο πιθανό είναι να τραυματιστείς. Η βελτίωση της ισορροπίας κάνοντας πράγματα όπως η γιόγκα και το tai chi μπορεί επίσης να σε βοηθήσει να αποφύγεις κάποια πτώση στην καθημερινή ζωή.
  2. Η καρδιά μου δεν είναι αρκετά δυνατή
    Αντιθέτως, όταν γυμνάζεσαι τακτικά, η άσκηση βοηθά στην ενίσχυση της καρδιάς. Δεν χρειάζεται να προσπαθήσεις να πας σε κάποιο μαραθώνιο ή να κάνεις κάτι υπερβολικό. Η σωματική δραστηριότητα μπορεί να είναι τόσο απλή όσο μια γρήγορη βόλτα. Αυτό αρκεί για να βοηθήσει την κυκλοφορία του αίματος και τα επίπεδα χοληστερόλης, και μπορεί να βελτιώσει αισθητά τη διάθεσή σου.
  3. Δεν έχω τα χρήματα
    Σίγουρα, μπορείς να ξοδέψεις μια μικρή περιουσία για να πας σε ένα καλό studio ή γυμναστήριο ή ακόμα και για να αγοράσεις κάποιο εξοπλισμό. Ωστόσο, υπάρχουν πολλές και καλές λύσεις που δεν απαιτούν τόσα χρήματα, κάποιες μάλιστα δεν απαιτούν και καθόλου. Μπορείς για παράδειγμα να βάλεις τα αθλητικά σου και να πας για ένα γρήγορο περπάτημα ή για τζόγκινγκ. Αν ο καιρός δεν είναι καλός μπορείς να μείνεις μέσα και να κάνεις ποικίλες ασκήσεις με το σωματικό σου βάρος. Για όλα υπάρχουν λύσεις.
  4. Δεν κινούμαι όπως παλιά
    Μην συγκρίνεις τι μπορούσες να κάνεις κάποτε με το τι μπορείς να κάνεις τώρα. Η άσκηση δεν σχετίζεται με το πόσο γρήγορα μπορείς να τρέξεις όπως έκανες στα 20 σου. Μπορείς να ασκηθείς με το δικό σου ρυθμό και να λάβεις πολλαπλά οφέλη από αυτό.
  5. Δεν έχω παρέα για να γυμναστώ
    Πάντα μπορείς να βρεις κάποιον! Γίνε μέλος σε ένα κλαμπ πεζοπορίας ή κηπουρικής. Βρες ευκαιρίες σύνδεσης με άτομα που απολαμβάνουν τις ίδιες δραστηριότητες με εσένα.

 

Αντί λοιπόν να κάθεσαι και να προβάλεις όλου του είδους τις δικαιολογίες, πάρε την απόφαση και άρχισε να κινείσαι πάλι! Μόνο καλό μπορεί να σου κάνει και αυτό είναι το μόνο σίγουρο. Όχι μόνο θα σε βοηθήσει στην βελτίωση της καθημερινότητας αλλά και της διάθεσης σου αλλά θα σου προσφέρει και ενίσχυση στο πνεύμα!

Lifeme

Healthy is the new Sexy!