Δεν παραγεμίζουμε το πιάτο μας, καταναλώνουμε light προϊόντα, τηρούμε τον κανόνα των τριών κυρίων γευμάτων την ημέρα, αλλά παρόλ’ αυτά ο δείκτης της υγείας μας έχει πιάσει πάτο! Η ποιότητα των τροφών που καταναλώνουμε διαδραματίζει εξαιρετικά σημαντικό ρόλο στην ποιότητα της υγείας μας. Πώς όμως, θα ξεχωρίσουμε τις υγιεινές από τις επιβλαβείς για την υγεία μας τροφές;

Τα Don’t

Ζάχαρη: Η κατανάλωση πρόσθετης ζάχαρης προκαλεί εθισμό, καθώς διεγείρονται τα εγκεφαλικά νεύρα που προκαλούν την –πρόσκαιρη- απόλαυση. Η υπερβολική κατανάλωση ζάχαρης ευθύνεται για την παχυσαρκία, καθώς και για την εμφάνιση καρδιαγγειακών νοσημάτων.

Τρανς λιπαρά: Είναι η κοινή ονομασία των ακόρεστων λιπαρών. Τα τρανς λιπαρά τα εντοπίζουμε σε επεξεργασμένες τροφές και είναι εξαιρετικά επιβλαβή για τον ανθρώπινο οργανισμό.

Τεχνητές γλυκαντικές ουσίες: Η χρήση τους συχνά εμπεριέχει κινδύνους για την υγεία. Οι τεχνητές γλυκαντικές ουσίες, και ιδιαίτερα η ασπαρτάμη, έχει κατηγορηθεί για εμφάνιση νόσων, ακόμη και για καρκίνο. Αν πρέπει να επιλέξουμε μία γλυκαντική ύλη, ας προτιμήσουμε φυσικά γλυκαντικά, όπως η στέβια.

Τροφές διαίτης και χαμηλών λιπαρών: Πολλές από τις «υγιεινές τροφές» δεν είναι και τόσο υγιεινές. Έχουν υποστεί επεξεργασία και είναι επιβαρυμένες με ζάχαρη ή άλλες γλυκαντικες ουσίες.

Υψηλά επεξεργασμένες τροφές: Έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε θρεπτικά συστατικά και υψηλά ποσοστά τεχνητών χημικών.

Τα Must της Υγιεινής Διατροφής

Κρέας: Η μέτρια κατανάλωση ανεπεξέργαστου κρέατος κάνει καλό.

Ψάρι: Εξαιρετικά υγιεινή τροφή, πλούσια σε θρεπτικά στοιχεία. Επιλέξτε ψάρια πλούσια σε Ωμέγα-3 λιπαρά, τον «εχθρό» των κακών λιπαρών.

Αυγά: Ειδικά το ασπράδι αυγού αποτελεί πηγή πρωτεϊνών, ενώ είναι γεμάτο από πλήθος θρεπτικών συστατικών.

Φρούτα και λαχανικά: Αναπόσπαστο μέρος μιας ισορροπημένης διατροφής. Περιέχουν φυτικές ίνες, βιταμίνες και αντιοξειδωτικών. Απαραίτητο «λιθαράκι» στην οικοδόμηση της σωστής διατροφής είναι τα φυλλώδη λαχανικά.

Ξηροί καρποί και δημητριακά: Όπως αμύγδαλα, φουντούκια, βρώμη. Εξαιρετικά θρεπτικά είναι, οι ανάλατοι ξηροί καρποί και τα δημητριακά χωρίς προσθήκη ζάχαρης και τεχνητών γλυκαντικών, που βοηθούν στο πεπτικό σύστημα και φτιάχνουν μια φυσική ασπίδα του οργανισμού ενάντια σε πλήθος παθήσεων.

Γαλακτοκομικά προϊόντα: Είναι πλούσια σε υγιεινά λιπαρά και ασβέστιο. Ιδιαίτερα το κατσικίσιο γάλα.

Τα καλύτερα Energy Drinks

Καφέ: Γεμάτος από αντιοξειδωτικά. Αποφεύγουμε να τον πίνουμε προς το τέλος της ημέρας για να μην διαταράξει τον ύπνο μας.

Τσάι: Πλούσιο σε αντιοξειδωτικά. Περιέχει λιγότερη καφεΐνη από τον καφέ. Η κατανάλωση του πράσινου τσαγιού έχει πολλά οφέλη για την υγεία μας.

Νερό: Όσο περισσότερο, τόσο καλύτερα. Οκτώ με δέκα ποτήρια νερό την ημέρα διατηρούν τον οργανισμό μας ενυδατωμένο.

Τα Plus

Μαύρη σοκολάτα: Επιλέξτε βιολογική σοκολάτα με περιεκτικότητα σε κακάο 70%. Είναι πλούσια σε υγιεινά λιπαρά και αντιοξειδωτικά.

Αλκοόλ: Προτιμήστε το ξηρό κρασί και ποτά που δεν περιέχουν πρόσθετη ζάχαρη.

Lifeme

Healthy is the new Sexy!