Την επόμενη φορά που θα χαρακτηρίσετε κάποιον «γλυκό σαν ζάχαρη», σκεφθείτε το καλύτερα. Η καθημερινή πρόσληψή της έχει γίνει εθιστική, ενώ αποτελεί «σύμβολο»… ευημερίας του δυτικού πολιτισμού, που «προάγει» τον σύγχρονο – παχύσαρκο τρόπο ζωής, μέσα από διαφημίσεις αναψυκτικών, έτοιμων σοκολατούχων ροφημάτων, τυποποιημένων σνακ και επιδορπίων.

Σύμφωνα με ένα νέο προσχέδιο που εξέδωσε ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) που αφορά τη σημαντική μείωση της κατανάλωσης πρόσθετης ζάχαρης στη διατροφή μας,  οι θερμίδες αυτές δεν πρέπει να ξεπερνούν το 5% της συνολικής ημερήσιας πρόσληψης.

Και για να γίνουμε πιο πειστικοί, σας παραθέτουμε 5 σημαντικούς λόγους για να κόψετε τη ζάχαρη μια για πάντα!

  1. Η πρόσθετη ζάχαρη δεν περιέχει κανένα σημαντικό θρεπτικό στοιχείο. Οι θερμίδες που προσλαμβάνει ο οργανισμός μας από την κατανάλωσή της ονομάζονται «κενές θερμίδες», καθώς δεν περιέχουν ούτε πρωτεΐνες, ούτε καλά λιπαρά. Αντιθέτως, η ζάχαρη «θρέφει» τα βακτηρίδια στη στοματική κοιλότητα, με αποτέλεσμα την καταστροφή των δοντιών, που συνοδεύεται από άσχημη όψη και δυσάρεστη αναπνοή.
  1. Η πρόσθετη ζάχαρη περιέχει υψηλά επίπεδα φρουκτόζης, η οποία μεταβολίζεται στο σύνολο της από το συκώτι. Η υπερβολική κατανάλωσή της επιβαρύνει το συκώτι, το οποίο τη μετατρέπει σε λίπος που συσσωρεύεται γύρω από αυτό.
  1. Σύγχρονες μελέτες έχουν δείξει πως η πρόσθετη ζάχαρη προκαλεί εθισμό. Η υπερβολική πρόσληψη ζάχαρης ευαισθητοποιεί τους υποδοχείς ντοπαμίνης στον εγκεφάλο (μία ουσία που παράγεται όταν νιώθουμε ευχαρίστηση) με τον ίδιο τρόπο που τους ενεργοποιεί και η κατάχρηση παράνομων ναρκωτικών ουσιών.
  1. Η πρόσθετη ζάχαρη αυξάνει το λίπος στο αίμα (τριγλυκερίδια) και μειώνει την «καλή» ΗDL χοληστερίνη, αυξάνοντας τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακής νόσου και διαβήτη τύπου II.
  1. Η υπερβολική κατανάλωση πρόσθετης ζάχαρης …μεγαλώνει παχύσαρκα παιδιά! Πολλά τρόφιμα και ροφήματα που δίνουμε στα παιδιά μας περιέχουν κρυφή ζάχαρη, με αποτέλεσμα την υπέρβαση της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης.

Γνωρίζατε ότι:

Δύο κουταλιές σάλτσας BBQ περιέχουν 10 γρ. ζάχαρης και μία κουταλιά κέτσαπ μας… φορτώνει με 4 γρ. ζάχαρης;

Τρόφιμα που περιέχουν κρυφή ζάχαρη είναι:

  • Ο ντοματοχυμός μαγειρικής
  • Σχεδόν όλα τα φαγητά σε κονσέρβες
  • Πολλά από τα προμαγειρεμένα φαγητά
  • Τα γιαούρτια χαμηλών λιπαρών με γεύση φρούτων (έχουν βρεθεί να περιέχουν μέχρι και 7 κουταλάκια ζάχαρη σε ένα κεσεδάκι τυποποιημένο γιαούρτι), καθώς και τα επιδόρπια γιαουρτιού
  • Αναψυκτικά τύπου κόλα, λεμονάδα, πορτοκαλάδα, λικέρ
  • Επεξεργασμένα δημητριακά
  • Κατεψυγμένα τρόφιμα
  • Ο συμπυκνωμένος χυμός φρούτων
Lifeme

Healthy is the new Sexy!