Το ιωδιούχο αλάτι παρέχει μόνο ένα μικρό ποσοστό της ημερήσιας πρόσληψης ιωδίου. Το λιγότερο αλάτι στην διατροφή μας δε σημαίνει και μειωμένη ποσότητα ιωδίου. Αντίθετα, αν καταναλώνουμε λιγότερο αλάτι, θα αποφύγουμε μια σειρά από καρδιαγγειακά προβλήματα.

Η αλήθεια: Το πλεόνασμα νατρίου στη διατροφή μας συμβάλλει σε μια σειρά από καρδιαγγειακά προβλήματα, από υψηλή αρτηριακή πίεση και εγκεφαλικά επεισόδια σε καρδιακή προσβολή, καρδιακή ανεπάρκεια και πολλά άλλα.

Ο  μύθος: Ο περιορισμός του αλατιού οδηγεί σε ανεπάρκεια ιωδίου; Όχι, επειδή το αλάτι παρέχει μόνο ένα ποσοστό της ημερήσιας πρόσληψης ιωδίου για τους περισσότερους ανθρώπους.

Το ιώδιο είναι ένα στοιχείο που βρίσκεται στο θαλασσινό νερό και στο έδαφος κοντά στη θάλασσα. Είναι απαραίτητο, επειδή:

Ο ανθρώπινος οργανισμός το χρειάζεται για να παράξει θυρεοειδικές ορμόνες, οι οποίες ελέγχουν το μεταβολισμό. Κατά τη διάρκεια της εμβρυϊκής ανάπτυξης, τη βρεφική και την παιδική ηλικία, οι θυρεοειδικές ορμόνες είναι απαραίτητες για τη σωστή ανάπτυξη του εγκεφάλου και του νευρικού συστήματος. Οι ενήλικες που δεν λαμβάνουν αρκετό ιώδιο μπορεί να αναπτύξουν βρογχοκήλη. Η χαμηλή παραγωγή των ορμονών του θυρεοειδούς έχει ως συνέπεια τον αργό μεταβολισμό.

 

Αλάτι και ιώδιο πάνε μαζί;

Οι περισσότεροι άνθρωποι πλέον προσλαμβάνουν περισσότερο νάτριο από ό,τι χρειάζονται και σχεδόν όλο προέρχεται από το αλάτι. Το 75% με 90% του νατρίου στη διατροφή μας προέρχεται από παρασκευασμένα ή επεξεργασμένα τρόφιμα και οι περισσότερες εταιρείες τροφίμων δεν χρησιμοποιούν ιωδιούχο αλάτι. Το λεγόμενο «κρυφό» αλάτι βρίσκεται στα επεξεργασμένα τρόφιμα. Ήρθε η στιγμή να τα «κόψετε» από τη διατροφή σας, ξεκινώντας έτσι τη μείωση πρόσληψης νατρίου. Μην ξεχνάτε ότι αυτή η περικοπή δεν θα παίξει σημαντικό ρόλο στην πρόσληψή σας σε ιώδιο.  Προτιμάτε φρέσκα τρόφιμα που είναι πλούσια σε ιώδιο, χωρίς να είναι απαραίτητη η υπερβολική προσθήκη αλατιού.

 

Τροφές που περιέχουν υπερβολικό αλάτι- νάτριο:

  • Έτοιμες σούπες
  • Κέτσαπ- μουστάρδα
  • Σάλτσες τυποποιημένες
  • Συσκευασμένα δημητριακά

Τροφές πλούσιες σε ιώδιο:

Τα φρέσκα ψάρια και τα οστρακοειδή είναι φυσικά πλούσια σε ιώδιο.
Άλλες καλές πηγές ιωδίου είναι: το γάλα, το τυρί, το γιαούρτι, τα αυγά και τα λαχανικά που καλλιεργούνται σε χώμα πλούσιο σε ιώδιο.

Tips:

  • Για να πάρετε όλο το ιώδιο από αλάτι θα πρέπει να τρώτε περισσότερο από μισό κουταλάκι του γλυκού ιωδιούχο αλάτι την ημέρα. Αυτό είναι τα δύο τρίτα της ημερήσιας πρόσληψης νατρίου (1.500 χιλιοστόγραμμα) που συνιστάται από την Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία.
  • Είναι προτιμότερο να λαμβάνετε ιώδιο από τα φρέσκα τρόφιμα, και όχι από το …σακουλάκι. Με αυτόν τον τρόπο ελαττώνετε το αλάτι και κατ’επέκταση το νάτριο, ενώ δεν χρειάζεται να ανησυχείτε για τις απώλειες σε ιώδιο.
Lifeme

Healthy is the new Sexy!