Πλησιάζει το καλοκαίρι και το γνωστό δίλημμα επανέρχεται: καρπούζι ή πεπόνι; Σίγουρα και τα δύο έχουν οφέλη για την υγεία, μεταξύ άλλων βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία. Το σίγουρο είναι επίσης πως μία ισορροπημένη διατροφή πρέπει να έχει δόσεις από τα πάντα. Ας δούμε όμως λεπτομερώς τι μας προσφέρουν 100 γραμμάρια κάθε φρούτου (σύμφωνα με έρευνα του USDA):

Συστατικό Καρπούζι Πεπόνι
Ασβέστιο 7 mg 6 mg
Βήτα καροτένιο 303 mcg 30 mcg
Βήτα κρυπτοξανθίνη 78 mcg
Βιταμίνη C 8,1 mg 18 mg
Βιταμίνη Α 569 IU 50 IU
Βιταμίνη Κ 0,1 mcg 2,9 mcg
Θερμίδες 30 36
Κάλιο 112 mg 228 mg
Λίπη 0,2 γρ. 0,1 γρ.
Λουτεΐνη & Ζεαξανθίνη 8 mcg 27 mcg
Λυκοπένιο 4532 mcg
Μαγνήσιο 10 mg 10 mg
Νάτριο 1 mg 18 mg
Νερό 91,5 γρ. 89,8 γρ.
Πρωτεΐνες 0,6 γρ. 0,5 γρ.
Σελήνιο 0,4 mcg 0,7 mcg
Σίδηρος 0,2 mg 0,2 mg
Υδατάνθρακες 7,5 γρ. 9,1 γρ.
Φυτικές Ίνες 0,4 γρ. 0,8 γρ.
Φώσφορος 11 mg 11 mg
Ψευδάργυρος 0,1 mg 0,1 mg

Βάσει του πίνακα αυτού, το καρπούζι φαίνεται να υπερτερεί, λόγω μεγάλης περιεκτικότητας σε κάποια συστατικά που το πεπόνι δεν έχει καθόλου. Σε όρους γλυκαιμικού δείκτη, τα δύο φρούτα βρίσκονται πολύ κοντά (72-70). Ωστόσο, το χαμηλό τους γλυκαιμικό φορτίο (4 και για τα δύο), τα καθιστά κατάλληλα για διαβητικούς, καθότι αφήνουν το σάκχαρο του αίματος στα ίδια επίπεδα. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι και τα δύο φρούτα προκαλούν διούρηση, λόγω του νερού που περιέχουν και λειτουργούν σαν φυσικά καθαρτικά (μας απαλλάσσουν από διάφορες τοξικές ουσίες).

Lifeme

Healthy is the new Sexy!