Συνταγές για γκασπάτσο θα βρείτε πάρα πολλές –από τις πιο παραδοσιακές όπου το λιώσιμο των λαχανικών γίνεται με το χέρι, μέχρι και όλες τις παραλλαγές μιας κρύας σούπας. Ωστόσο η  παραδοσιακή συνταγή της Ανδαλουσίας αλλά και της λατινικής Αμερικής απαιτεί ζουμερές, ώριμες ντομάτες, αγγούρι, σκόρδο και πιπεριές. Εγώ φτιάχνω διάφορες παραλλαγές –ανάλογα και με το χρόνο που έχω στη διάθεση μου. Αυτή είναι απόλυτα χορτοφαγική και χωρίς γλουτένη,που θα σας χαρίσει δροσερή απόλαυση τις ζεστές μέρες. Και το βασικό: με μόλις 229 θερμίδες!

 

Υλικά για 4-6 μερίδες

  • 8-10 ντομάτες αποφλοιωμένες, χωρίς σπόρια, κομμένες σε μεγάλους κύβους
  • 1 πράσινη πιπεριά ψιλοκομμένη
  • 1 κόκκινη πιπεριά ψιλοκομμένη
  • 1 κίτρινη ή πορτοκαλί πιπεριά ψιλοκομμένη
  • 1 αγγούρι ψιλοκομμένο
  • χυμό από 2 λάιμ
  • 2 σκελίδες σκόρδο, λιωμένες
  • Λίγο φρέσκο βασιλικό, χοντροκομμένο
  • Λίγο σέλερι, χοντροκομμένο
  • αλάτι και μαύρο πιπέρι, φρεσκοτριμμένο

 

Οδηγίες για την γκασπάτσο σούπα φρέσκων λαχανικών

  1. Πλύνετε τις πιπεριές και το αγγούρι, ψιλοκόψτε τες  και βάλτε τες σε μεγάλο μπολ.
  2. Ρίξτε τις ντομάτες, το χυμό λάιμ και το σκόρδο στο μπλέντερ και χτυπήστε τα μέχρι να γίνουν ένα ομοιόμορφο μείγμα.
  3. Πρόσθεσε το μείγμα στο μπολ με το αγγούρι και τις πιπεριές, ανακατέψτε και βάλτε τη σούπα στο ψυγείο για μία ώρα.
  4. Πριν σερβίρετε το γκασπάτσο, πρόσθεσε από πάνω το βασιλικό και το σέλερι, ψιλοκομμένα.

 

Tips

  • Το γκασπάτσο τρώγεται καλύτερα την επόμενη μέρα, απευθείας από το ψυγείο.
  • Οι βιταμίνες, τα μέταλλα και τα ιχνοστοιχεία της ντομάτας ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα, προστατεύουν από τον καρκίνο, ρυθμίζουν το σάκχαρο, βοηθούν στη μείωση της χοληστερίνης και ενισχύουν τα οστά.
  • Η ντομάτα έχει ισχυρή αντιοξειδωτική  δράση, κυρίως λόγω της υψηλής της περιεκτικότητας σε λυκοπένιο.

 

Δέσποινα Μαρσέλου
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος με εξειδίκευση στην κλινική διατροφή και στα αυτοάνοσα νοσήματα (B.Sc., M.Sc.)