Όπου και να κοιτάξεις υπάρχουν αντιπαλότητες, γιατί λοιπόν να εξαιρούνται οι θερμίδες από τον κανόνα; Μάθε ποιες είναι αυτές που βοηθάνε στην απώλεια βάρους και επίλεξε το στρατόπεδο σου.

Στην πλευρά των κακών: κενές θερμίδες

Τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε πρόσθετα λίπη και σάκχαρα κατηγοριοποιούνται γενικά ως κενές θερμίδες, γιατί δεν έχουν θρεπτικά συστατικά. Κάποια από αυτά είναι τα κέικ, τα μπισκότα, τα ντόνατς, τα γλυκά, τα αναψυκτικά, τα παγωτά και τα πατατάκια.

Στην πλευρά των καλών: καλοί υδατάνθρακες

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν οι υδατάνθρακες από δημητριακά ολικής αλέσεως, όπως το ψωμί ολικής αλέσεως, το καστανό ρύζι, η κινόα και η βρώμη, τα λαχανικά και τα φρούτα. Αυτά τα τρόφιμα περιέχουν εκτός των άλλων και φυτικές ίνες, οι οποίες μπορεί να βελτιώσουν την πέψη και το επίπεδο της χοληστερίνης σου. Εκτός από τις θερμίδες, παρέχουν επίσης μεταλλικά στοιχεία, βιταμίνες και αντιοξειδωτικά. Επίσης, οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β σε αυτά τα τρόφιμα σου δίνουν δύναμη και διατηρούν υγιή τα ερυθρά αιμοσφαίρια σου.

Στην πλευρά των κακών: κορεσμένα λιπαρά

Απόφυγε τρόφιμα πλούσια σε κορεσμένα και trans λιπαρά, όπως το κόκκινο κρέας, το βούτυρο, τα γαλακτοκομικά προϊόντα πλήρη σε λιπαρά, καθώς και τα τηγανητά και τα έτοιμα φαγητά.

Στην πλευρά των καλών: υγιεινά λιπαρά

Από την άλλη, το λίπος που βρίσκεται σε ορισμένα φυτικά προϊόντα και στα ψάρια κάνει πολύ καλό στην υγεία σου. Το ελαιόλαδο, οι ξηροί καρποί και τα ψάρια, όπως ο σολομός, ο τόνος και το σκουμπρί έχουν πολλά οφέλη για τον οργανισμό σου: Εκτός από τις θερμίδες, σού παρέχουν και υγιείς μορφές λίπους, όπως τα ω-3 λιπαρά οξέα, καθώς και τα μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα.

Στην πλευρά των καλών: άπαχη πρωτεΐνη

Μια άλλη σημαντική πηγή καλών θερμίδων είναι οι πρωτεΐνες. Το σώμα σου χρειάζεται τα αμινοξέα των πρωτεϊνών για να χτίσει και να επισκευάσει τα κύτταρα και τους ιστούς και να ενισχύσει την ενυδάτωση του σώματος. Οι πρωτεϊνούχες τροφές παρέχουν, επίσης, απαραίτητες βιταμίνες και μέταλλα. Ο σίδηρος για παράδειγμα, αποτελεί βασικό συστατικό των ερυθρών αιμοσφαιρίων, καθώς μεταφέρει το οξυγόνο από τους πνεύμονες στα κύτταρα. Αυτές είναι οι πιο σημαντικές πηγές άπαχης πρωτεΐνης: Στήθος κοτόπουλου, κόντρα φιλέτο βοδινού, όσπρια, ξηροί καρποί, γαλοπούλα, κ.ά.

Lifeme

Healthy is the new Sexy!