Η άσκηση μετά τον τοκετό είναι ευεργετική για τη σωματική και ψυχική υγεία των μαμάδων που θηλάζουν. Το σώμα της γυναίκας είναι σχεδιασμένο για να μεταφέρει ένα μωρό μέσα από την εγκυμοσύνη, να το γεννήσει και να το θηλάσει. Ορμονικές αλλά και μυϊκές αλλαγές που συμβαίνουν κατά την εγκυμοσύνη και τον τοκετό μπορούν να προκαλέσουν διάφορες μυοσκελετικές παθήσεις, κοιλιακή ή γενική μυϊκή αδυναμία και χαλάρωση συνδέσμων.

Οφέλη άσκησης στο θηλασμό

Η καθημερινή άσκηση είναι ασφαλής ακόμα και στο θηλασμό. Η επιλόχεια άσκηση ενισχύει την καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος, βελτιώνει τη διάθεση, συμβάλλει στην ψυχική ευεξία και στην αποφυγή της επιλόχειας κατάθλιψης, βελτιώνει τη φυσική κατάσταση, δυναμώνει την αντοχή των οστών, αυξάνει τα επίπεδα ενέργειας, μειώνει το άγχος, βοηθά στον έλεγχο του βάρους.

Ένταση και διάρκεια άσκησης

Κατά τη διάρκεια της λοχείας, η άσκηση θα πρέπει να είναι ήπιας ή μέτριας έντασης. Η μέτρια άσκηση δεν επηρεάζει την τροφοδοσία του μητρικού γάλακτος. Θα πρέπει να βρεθεί μια ισορροπία μεταξύ της απώλειας βάρους και τη διατήρηση παροχής γάλακτος. Πριν ξεκινήσετε ένα πρόγραμμα γυμναστικής, ενημερώστε το γυναικολόγο σας και φροντίστε να μην υπερβάλλετε στην ένταση.

Η διάρκεια της άσκησης δεν θα πρέπει να ξεπερνάει τη μία ώρα, γιατί η μητέρα εξαντλείται, ενώ επηρεάζεται η διάθεση και η υπομονή της. Ξεκινήστε να ασκείστε αφιερώνοντας λιγότερο χρόνο και αυξήστε τη διάρκεια και την ένταση της άσκησης προοδευτικά.

Μορφές άσκησης

Η πιο απλή μορφή άσκησης είναι γρήγορο περπάτημα με το καροτσάκι, ενώ μπορείτε να κάνετε Pilates, Γιόγκα. Ειδικά η γιόγκα μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της αναπνευστικής αντοχής, τη μυϊκή ενδυνάμωση και την ευελιξία.

Η άσκηση κατά την περίοδο του θηλασμού καλό είναι να χρησιμοποιείται ως μέσο χαλάρωσης κατά κύριο λόγο. Αποφύγετε λοιπόν το έντονο πρόγραμμα αερόβιας γυμναστικής και επιλέξτε ασκήσεις χαμηλής έντασης που γυμνάζουν μεγάλες μυϊκές ομάδες, όπως πόδια, πλάτη, κοιλιακούς και ραχιαίους.

Μην ξεχνάτε να πίνετε αρκετό νερό και να φοράτε σταθερό στηθόδεσμο κατάλληλο για την περίοδο του θηλασμού.

Πηγή: diatrofi.gr

Lifeme

Healthy is the new Sexy!