Σχεδόν όλοι θα θέλαμε να αλλάξουμε ορισμένα μέρη του σώματός μας. Η μέση, οι μηροί και τα μπράτσα είναι κοινές περιοχές στις οποίες οι άνθρωποι τείνουν να αποθηκεύουν περίσσεια σωματικού λίπους. Η επίτευξη της αλλαγής μέσω της διατροφής και της άσκησης απαιτεί χρόνο και προσπάθεια.

Η απώλεια λίπους σε κάποιο τοπικό σημείο είναι στόχος πολλών ανθρώπων. Με αποτέλεσμα να προσπαθούν να αδυνατίσουν τις συγκεκριμένες περιοχές του σώματός τους. Ωστόσο, υπάρχει αρκετή διαμάχη γύρω από την αποτελεσματικότητα αυτής της μεθόδου.

Ένα παράδειγμα της μείωσης του τοπικού πάχους είναι η άσκηση των τρικέφαλων, προκειμένου να απαλλαγούμε από το υπερβολικό λίπος στο πίσω μέρος των βραχιόνων. Έτσι πολλοί άνθρωποι γυμνάζουν μόνο τις προβληματικές περιοχές, αντί να ασκούν ολόκληρο το σώμα τους.

 

Είναι αποτελεσματική αυτή η μέθοδος;
Αν και η στόχευση της απώλειας λίπους σε συγκεκριμένες περιοχές του σώματος θα ήταν ιδανική, η θεωρία αυτή δεν έχει αποδειχθεί αποτελεσματική με επιστημονικές μελέτες.

Για να καταλάβεις γιατί η μείωση του τοπικού πάχους μπορεί να μην είναι αποτελεσματική, είναι σημαντικό να αντιληφθείς πώς το σώμα καίει το λίπος. Το λίπος στα κύτταρα βρίσκεται υπό μορφή τριγλυκεριδίων, τα οποία είναι αποθηκευμένα λίπη που το σώμα μπορεί να χρησιμοποιήσει για ενέργεια.

Πριν μπορέσουν να καούν για ενέργεια, τα τριγλυκερίδια πρέπει να διασπαστούν σε μικρότερα τμήματα που ονομάζονται ελεύθερα λιπαρά οξέα και γλυκερόλη, τα οποία μπορούν να εισέλθουν στην κυκλοφορία του αίματος. Κατά τη διάρκεια της άσκησης, τα ελεύθερα λιπαρά οξέα και η γλυκερόλη που χρησιμοποιούνται ως καύσιμα μπορούν να προέλθουν από οπουδήποτε στο σώμα, και όχι ειδικά από την περιοχή που ασκείται.

 

Πως μπορείς να χάσεις το τοπικό πάχος και να τονώσεις τις προβληματικές περιοχές;
Οι προπονήσεις υψηλής έντασης και οι ασκήσεις που γυμνάζουν ολόκληρο το σώμα έχουν αποδειχθεί ότι είναι πιο αποτελεσματικές στη μείωση των κιλών.

Οι καλύτερες ασκήσεις για τη συνολική μείωση του λίπους είναι:

Καρδιαγγειακή άσκηση: Το Cardio, όπως το τρέξιμο και το ποδήλατο, χρησιμοποιεί μεγάλες μυϊκές ομάδες και έχει αποδειχθεί ότι είναι αποτελεσματικό στην καύση των θερμίδων. Μπορεί να είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό στην εξάλειψη του επίμονου λίπους της κοιλιάς.

Διαλειμματική Προπόνηση (HIIT): Η HIIT περιλαμβάνει σύντομες περιόδους έντονης δραστηριότητας αμέσως ακολουθούμενες από περιόδους ανάκαμψης. Οι μελέτες δείχνουν ότι η διαλειμματική προπόνηση μπορεί να είναι πιο αποτελεσματική στην καύση του λίπους από ότι η καρδιακή κατάσταση σταθερής κατάστασης.

Ασκήσεις που γυμνάζουν ολόκληρο το σώμα: Αντί να επικεντρωθεί σε μια περιοχή του σώματος, η άσκηση ολόκληρου του σώματος όπως τα burpees έχει αποδειχθεί ότι καίνε περισσότερες θερμίδες και οδηγούν σε μεγαλύτερη απώλεια λίπους από τις στοχευμένες ασκήσεις τόνωσης μυών.

Συνδυασμός ασκήσεων: Ο συνδυασμός αεροβίου με βάρη έχει αποδειχθεί αποτελεσματικότερος για την απώλεια κιλών από το να επικεντρώνεται μόνο σε έναν τύπο άσκησης.

 

Ποιος είναι ο ρόλος της διατροφής;
Ενώ η αύξηση της συνολικής δραστηριότητας και η προσθήκη νέων ασκήσεων στην καθημερινή σου προπόνηση είναι σημαντικά για την απώλεια βάρους και τη συνολική υγεία, ακολουθώντας ένα υγιεινό πλάνο γεύματος είναι το κλειδί όταν προσπαθείς να μειώσεις το λίπος στο σώμα.

Στην πραγματικότητα, επιλέγοντας ανθυγιεινά τρόφιμα ή υπερκατανάλωση τροφής μπορεί να αναστρέψει γρήγορα όλη τη σκληρή δουλειά που έχεις κάνει στο γυμναστήριο. Μελέτες έχουν δείξει ότι η άσκηση από μόνη της δεν είναι αποτελεσματική για την απώλεια βάρους εκτός εάν γίνει συνειδητή προσπάθεια για τον έλεγχο της πρόσληψης θερμίδων και για την πραγματοποίηση επιλογών υγιεινής διατροφής.

Για να χάσεις βάρος και να μην το ξαναπάρεις άμεσα, συνδυάσε τις ακόλουθες συμβουλές διατροφής με μια ρουτίνα άσκησης:

Περιόρισε τις μερίδες σου: Η διατήρηση των μεγεθών των μερίδων υπό έλεγχο είναι το κλειδί όταν προσπαθείς να χάσεις βάρος. Ένας τρόπος για να μειώσεις τις μερίδες σου είναι να χρησιμοποιείς μικρότερα πιάτα.

Πρόσθεσε ίνες: Τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, όπως τα λαχανικά, τα φασόλια, τα φρούτα και η βρώμη, σε κάνουν να νιώθεις πιο γεμάτος και σε βοηθούν να μειώσεις την υπερκατανάλωση τροφής. Τρώγοντας μια πλούσια σε ίνες σαλάτα πριν τα γεύματά είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος να ρίξεις το βάρος σου.

Περιόρισε τα επεξεργασμένα τρόφιμα και την πρόσθετη ζάχαρη: Λέγοντας αντίο στα επεξεργασμένα τρόφιμα όπως καραμέλες, τα τσιπς, κέικ και το γρήγορο φαγητό είναι απαραίτητο για την απώλεια βάρους.

Φάε τρόφιμα πλούσια σε πρωτεΐνες: Η πρωτεΐνη βοηθάει το αίσθημα του κορεσμού και μπορεί να συμβάλλει στη μείωση της υπερκατανάλωσης τροφής. Μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση ενός πλούσιου σε πρωτεΐνη πρωινού μπορεί να μειώσει τα σνακ κατά τη διάρκεια της ημέρας και να βοηθήσει να χάσεις βάρος .

Lifeme

Healthy is the new Sexy!