Γιατί δεν μπορείς να χάσεις βάρος;

Γιατί δεν μπορείς να χάσεις βάρος;

Προσπαθείς σκληρά, αλλά ο δείκτης της ζυγαριάς δεν πέφτει; Αναρωτιέσαι συνεχώς αν αυτά τα κιλά θα φύγουν ποτέ; Δες εάν ένα από αυτά τα ύπουλα πράγματα είναι η αιτία για τις χαμένες ελπίδες σου για απώλεια βάρους. 

 

Παραλείπεις το πρωινό; 
Θα μπορούσε να είναι μία αιτία. Όταν παραλείπεις το πρώτο γεύμα της ημέρας, μπορεί να λειτουργήσει εναντίον σου. Είναι πιθανό να νιώθεις πεινασμένος αργότερα, έτσι μπορείς να το παρακάνεις στο μεσημεριανό γεύμα.  

Προσπάθησε να φας μέσα σε μια ώρα από το ξύπνημα. Ένα πρωινό υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες μπορεί να σε βοηθήσει να νιώσεις πλήρης, για περισσότερο χρονικό διάστημα. Δοκίμασε τυρί cottage με φρούτα, αυγά με τοστ ολικής αλέσεως ή γιαούρτι με μπανάνα. 

 

Τρως λίγο πριν κοιμηθείς
Ένα γεύμα αργά το βράδυ μπορεί να προκαλέσει προβλήματα για το σχέδιό σου να χάσεις κιλά. Μπορεί να αυξήσει τη θερμοκρασία του σώματος, το σάκχαρο του αίματός σου και την ινσουλίνη, πράγμα που καθιστά πιο δύσκολο για εσένα να κάψεις λίπος. Προσπάθησε να φας δείπνο τουλάχιστον 3 ώρες πριν πας για ύπνο. 

Να είσαι προσεκτικός σχετικά με τα σνακ μετά το δείπνο. Παίρνεις περισσότερες θερμίδες από ό, τι συνειδητοποιείς όταν τσιμπολογάς ενώ βλέπεις τηλεόραση ή χρησιμοποιείς τον υπολογιστή. Μπορεί επίσης να μπεις στον πειρασμό να φας ανθυγιεινά τρόφιμα όπως παγωτό ή πατατάκια. 

 

Αγχώνεσαι πολύ; 
Είναι πιθανή αιτία. Μπορεί να σε κάνει να αποζητήσεις τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά. Το σώμα σου επίσης τείνει να αποθηκεύει περισσότερο λίπος όταν είσαι αγχωμένος. Για να μειώσεις το άγχος, δοκίμασε την άσκηση ή το διαλογισμό. 

 

Παίζει ρόλο το φύλο σου;
Θα μπορούσε να διαφέρει ο τρόπος με τον οποίο χάνεις βάρος. Μια πρόσφατη μελέτη έδειξε ότι είναι πιο εύκολο για τους άνδρες να χάσουν κιλά γρηγορότερα. Ωστόσο, οι γυναίκες τείνουν να έχουν μεγαλύτερη επιτυχία με μακροπρόθεσμες προσπάθειες.  

Που χάνεις βάρος μπορεί επίσης να διαφέρει. Οι άντρες χάνουν πρώτα το λίπος της κοιλιάς, αλλά αυτή η περιοχή μπορεί να είναι πιο δύσκολη για τις γυναίκες. 

 

Καίς θερμίδες πιο αργά από άλλους ανθρώπους; 
Πιθανώς. Το πόσο γρήγορα καις θερμίδες βασίζεται στο μεταβολισμό σου – χημικές αντιδράσεις που διατηρούν το σώμα σου. Εάν έχεις αργό μεταβολισμό, μπορεί να φταίνε τα γονίδιά σου. Ή ίσως να μην έχεις αρκετή άπαχη μυϊκή μάζα. Οι άνθρωποι με άπαχο μυϊκό σώμα καίνε περισσότερες θερμίδες από τους ανθρώπους με υψηλότερο ποσοστό σωματικού λίπους. 

 

Άλλα πράγματα που μπορεί να επηρεάσουν την καύση θερμίδων είναι:  

Ότι μεγαλώνεις
Ο μεταβολισμός σου επιβραδύνεται περίπου το 2% -8% ανά δεκαετία. Αυτό μπορεί να οφείλεται στη μείωση της μυϊκής μάζας. 

 

Ότι τρως πολύ λίγο.
Ακούγεται περίεργο, αλλά η αλήθεια είναι ότι, αν παραλείψεις γεύματα ή ακολουθήσεις μια δίαιτα πολύ χαμηλών θερμίδων, μπορεί να επηρεάσει το μεταβολισμό σου κάνοντας σε να κάψεις θερμίδες πιο αργά. 

Θέλεις να ξυπνήσεις το μεταβολισμό σου; Σήκωσε βάρη για να ενισχύσεις τη μυϊκή σου μάζα. Και απέφυγε δίαιτες που έχουν εξαιρετικά χαμηλές θερμίδες. 

 

Ότι δεν κοιμάσαι αρκετά.
Όταν δεν κοιμάσαι αρκετά, αυτό μπορεί να σε δυσκολέψει να χάσεις βάρος. Ο μεταβολισμός σου μπορεί να επιβραδυνθεί και δεν θα κάψεις θερμίδες τόσο γρήγορα όσο θέλεις. Μπορεί επίσης να έχεις λιγότερη ενέργεια όταν δεν έχεις κοιμηθεί αρκετά. Αυτό κάνει πιο δύσκολη την άσκηση.

 

Όταν είσαι κουρασμένος, έχεις περισσότερες πιθανότητες να κάνεις κακές διατροφικές επιλογές, όπως την επιλογή γλυκών αντί φρούτων. Σε μια πρόσφατη μελέτη, οι άνθρωποι που δεν κοιμόντουσαν αρκετά έτρωγαν περίπου 300 θερμίδες ημερησίως από εκείνους που ξεκουραζόντουσαν επαρκώς.  

 

Ίσως φταίνε στα γονίδιά σου.
Ορισμένα σώματα καίνε πολύ πιο εύκολα λίπος από άλλα. Είναι κάτι που κληρονομείς από τους γονείς ή τους παππούδες σου. 

Δεν έχεις κανένα έλεγχο στα γονίδια που σου έχουν μεταδοθεί, οπότε μπορεί να χρειαστεί να “δουλέψεις” λίγο πιο σκληρά για να κάψεις θερμίδες και να χάσεις βάρος. 

 

Είναι ο θυρεοειδής σου ενεργός; 
Εάν είναι ανενεργός, μπορεί να έχεις υποθυρεοειδισμός. Μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση βάρους από τη συσσώρευση αλατιού και νερού στο σώμα σου. 

Ένας υπερδραστήριος θυρεοειδής ονομάζεται υπερθυρεοειδισμός. Πολλοί άνθρωποι με αυτό χάνουν βάρος, αλλά άλλοι παίρνουν, διότι μπορεί να σε κάνει να αισθάνεσαι πιο πεινασμένος. 

Το πώς ο θυρεοειδής επηρεάζει το μεταβολισμό σου, την ενέργεια και το βάρος σου είναι αρκετά πολύπλοκο. Άλλες ορμόνες, πρωτεΐνες και χημικά μπορεί επίσης να διαδραματίσουν κάποιο ρόλο. Επισκέψου το γιατρό σου αν νομίζεις ότι έχεις κάποιο πρόβλημα. 

 

Λόγω κάποιου προβλήματος στην υγεία σου;
Οι ιατρικές συνθήκες καθιστούν δυσκολότερο το αδυνάτισμα. Μερικά πράγματα που μπορεί να σας προκαλέσουν προβλήματα βάρους είναι: 

  • Διατροφικές διαταραχές όπως η βουλιμία 
  • Καρδιακή ασθένεια 
  • Ορμονικές διαταραχές 
  • Διαταραχές ύπνου όπως η άπνοια  

Ορισμένα φάρμακα μπορούν επίσης να προκαλέσουν πρόβλημα στις προσπάθειές σας να χάσετε βάρος. Για παράδειγμα, μπορεί να έχετε πρόβλημα να χάσετε βάρος εάν παίρνετε φάρμακα για: 

  • Αλλεργίες 
  • Αντισύλληψη 
  • Κατάθλιψη 
  • Διαβήτη 
  • Επιληψία 
  • Υψηλή πίεση του αίματος 
  • Διπολική διαταραχή 
  • Σχιζοφρένεια 

 

Εάν έχεις κάτι από τα παραπάνω και το βάρος είναι ένα πρόβλημα για εσένα, επισκέψου το γιατρό σου. Μπορεί να έχει τη δυνατότητα να αλλάξει τα φάρμακά σου. 

Lifeme
Healthy is the new Sexy!