Αρκετές φορές έχουμε το δίλημμα και αναρωτιόμαστε. Τι να προτιμήσω; Φρέσκο φρούτο ή φυσικό χυμό; Ποιο αποτελεί πιο υγιεινή επιλογή; Μπορώ να πίνω μόνο χυμούς, γιατί δεν μου αρέσουν τα φρούτα; Έχουν τα ίδια οφέλη; Ας τα εξετάσουμε μεμονωμένα και ύστερα θα τα συγκρίνουμε.

Τα φρούτα περιέχουν μεγάλη ποσότητα βιταμινών, μετάλλων, αντιοξειδωτικών και φυτικών ινών. Οι βιταμίνες, τα μέταλλα και τα αντιοξειδωτικά δεν συντίθενται από τον οργανισμό, αλλά προσλαμβάνονται με τις τροφές και είναι απαραίτητα για την ομαλή λειτουργία και ανάπτυξη του οργανισμού.

Τα φρούτα είναι πλούσια σε φυτινές ίνες. Οι φυτικές ίνες βοηθούν στην καλή λειτουργία του εντέρου, επιβραδύνουν την πέψη με αποτέλεσμα να μας κρατάνε περισσότερο χρόνο σε κατάσταση κορεσμού και να μην νιώθουμε το αίσθημα της πείνας. Άλλη μια σημαντική ιδιότητα των φυτικών ινών είναι ότι οδηγούν στην αποβολή τις κακής χοληστερόλης.

Τα οφέλη των φρούτων είναι πολλά, αλλά τι φρούτα πρέπει να προτιμάμε; Καλό είναι να προτιμάμε φρούτα εποχής, γιατί τα υπόλοιπα περνούν από διάφορες επεξεργασίες και χάνουν ένα μεγάλο μέρος των βιταμινών τους. Πώς πρέπει να τα καταναλώνουμε; Αυτά που μας το επιτρέπουν, είναι προτιμότερο να τα τρώμε με τη φλούδα τους, αφού εκεί βρίσκεται το μεγαλύτερο μέρος των βιταμινών τους. Επίσης, τα φρούτα πρέπει να καταναλώνονται αμέσως μετά το κόψιμο τους, καθώς ο αέρας και το φως καταστρέφουν ένα μεγάλο μέρος των βιταμινών που περιέχουν.

Όσον αφορά τους χυμούς, είναι φυσικά παράγωγα των φρούτων τα οποία περιέχουν πολλά από τα θρεπτικά τους συστατικά. Αποτελούν άμεση πηγή ενέργειας, καθώς απορροφώνται πολύ γρήγορα από τον οργανισμό, λόγω της υγρής τους μορφής. Οι χυμοί χωρίζονται σε δύο κατηγορίες τους απλούς και τους φυσικούς χυμούς. Οι απλοί χυμοί προέρχονται από πολτοποίηση φρούτων και προσθήκη γλυκαντικών ουσιών και ζάχαρης. Οι φυσικοί χυμοί προέρχονται μόνο από φρούτα χωρίς προσθήκη πρόσθετων. Επομένως, η καλύτερη επιλογή από χυμούς είναι ο φυσικός χυμός, είτε να τον φτιάξουμε μόνοι μας (το ιδανικό), είτε να τον πάρουμε από το εμπόριο, αλλά να προσέξουμε να έχει μικρή διάρκεια ζωής και να μην περιέχει πρόσθετα

Οι χυμοί συγκριτικά με τα φρούτα έχουν μειωμένη ποσότητα σε φυτικές ίνες, αυξημένη ποσότητα σε απλά σάκχαρα που απορροφώνται πολύ γρήγορα από τον οργανισμό με αποτέλεσμα να αυξάνονται σταδιακά τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Τα άτομα που πάσχουν από σακχαρώδη διαβήτη θα ήταν καλό να αποφεύγουν τους χυμούς και να καταναλώνουν φρέσκα φρούτα πλούσια σε φυτικές ίνες. Επίσης, οι χυμοί προσδίδουν τριπλάσια ποσότητα σε θερμίδες, καθώς για ένα ποτήρι χυμό θα χρειαστεί να στύψουμε 2-3 φρούτα. Συμπερασματικά, οι χυμοί περιέχουν περισσότερες θερμίδες, λιγότερες φυτικές ίνες και περισσότερα απλά σάκχαρα από τα φρούτα.

Πηγή: diatrofi.gr

Lifeme
Healthy is the new Sexy!