Σχεδόν κάθε σπίτι έχει ένα φούρνο μικροκυμάτων. Η ευκολία που προσφέρει είναι αναμφισβήτητη. Παρά την ευρεία χρήση τους, πλανάται στον «αέρα» η πεποίθηση ότι η μαγειρική και το ζέσταμα των φαγητών με αυτό το χρήσιμο «εργαλείο» ενέχει κινδύνους για την υγεία μας, ενώ την ίδια στιγμή απομακρύνονται τα θρεπτικά συστατικά από τις τροφές. Μήπως τελικά, είχαν δίκιο οι μαμάδες μας και η χρήση του δεν είναι τόσο επιβλαβής; Μήπως «μαγειρεύουμε» στο κεφάλι μας έναν …μύθο;

 

Πώς λειτουργεί;

Οι φούρνοι μικροκυμάτων μαγειρεύουν τα τρόφιμα χρησιμοποιώντας κύματα ενέργειας που μοιάζουν με ραδιοκύματα, αλλά είναι μικρότερα σε ένταση. Τα κύματα αυτά επηρεάζουν κυρίως το νερό και άλλα μόρια που είναι ηλεκτρικά ασύμμετρα – ένα θετικά φορτισμένο και ένα αρνητικά φορτισμένο. Τα μικροκύματα κάνουν αυτά τα μόρια να δονούνται και έτσι δημιουργούν γρήγορα θερμότητα.

 

Καταστροφή των θρεπτικών συστατικών: μύθος ή πραγματικότητα;

Ορισμένα θρεπτικά συστατικά φθείρονται όταν εκτίθενται σε θερμότητα, είτε από φούρνο μικροκυμάτων ή κανονικό φούρνο. Η βιταμίνη C είναι το πιο συχνό παράδειγμα. Αλλά επειδή ο χρόνος μαγειρέματος με τα μικροκύματα είναι λιγότερος, το μαγείρεμα με φούρνο μικροκυμάτων βοηθά στη διατήρηση της βιταμίνης C και άλλων θρεπτικών ουσιών που διασπώνται όταν θερμαίνονται.

Όσον αφορά τα λαχανικά, το μαγείρεμα τους στο νερό τους στερεί κάποια από τη διατροφική τους αξία, γιατί τα θρεπτικά συστατικά διαφεύγουν στο νερό. Αντίθετα, τα λαχανικά στον ατμό είναι καλύτερα. Για παράδειγμα, το μπρόκολο στον ατμό κρατά περισσότερη γλυκοζινόλη από ότι βραστό ή τηγανητό.

Η μέθοδος μαγειρέματος που διατηρεί καλύτερα τα θρεπτικά συστατικά είναι η πιο γρήγορη, γιατί θερμαίνει τα τρόφιμα για σύντομο χρονικό διάστημα.

Lifeme

Healthy is the new Sexy!