Εκτός από το ότι είναι εξίσου νόστιμες, παγωμένες λιχουδιές, το παγωτό και το παγωμένο γιαούρτι έχουν μοναδικά χαρακτηριστικά. Είναι δύσκολο να προσδιορίσουμε ποιο είναι καλύτερο για τη διατροφή μας, όμως.

Το ξέρατε αυτό;

  • Το παγωτό έχει αρκετή ιστορία. Η Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία απολάμβανε μια πρώιμη μορφή παγωτού, ένα συνδυασμό πάγου και διαφορετικών γεύσεων κρέμας με φρούτα και γάλα, ενώ οι Κινέζοι είχαν τη δική τους έκδοση, με γάλα και ρύζι, ήδη από το 200 π.Χ.
  • Αν αυτό σας φαίνεται πολύ παλιά, σκεφτείτε ότι παραλλαγές του γιαουρτιού υπήρχαν από τη Νεολιθική περίοδο, περίπου το 6.000 π.Χ., αν και άρχισαν να είναι αντικείμενο εξαγωγής κατά τη διάρκεια του 1900. Το παγωμένο γιαούρτι, απ’ την άλλη, υπήρξε μια σχετικά νέα δημιουργία, του 1981. Ανά 100 γραμμάρια βανίλιας, το παγωτό έχει 207 θερμίδες και το παγωμένο γιαούρτι 159.

Συστατικά

  • Παγωτό: γάλα, κρέμα γάλακτος, ζάχαρη και εκχύλισμα βανίλιας. Το εμπορικό παγωτό έχει πολύ περισσότερα συστατικά όπως το σιρόπι καλαμποκιού, ορό γάλακτος, γκουάρ και καραγενάνη (εκχύλισμα από φύκια), αλλά για να τιτλοφορείται «παγωτό» πρέπει να έχει τουλάχιστον 10% γάλα.
  • Παγωμένο γιαούρτι: γάλα, ζάχαρη, εκχύλισμα βανίλιας. Όπως το παγωτό, το παγωμένο γιαούρτι μπορεί επίσης να περιλαμβάνει σιρόπι καλαμποκιού, καραγενάνη και άλλα πρόσθετα. Μια καλή εναλλακτική είναι το πρόβειο γιαούρτι.

Γεύση

  • Παγωτό: Μοναδικό στην υφή και μαλακό, με γεύση γλυκιά και κρεμώδη, στη συνέχεια απαλό και με την κρέμα να λιώνει γρήγορα.
  • Παγωμένο γιαούρτι: Δεν είναι γιαούρτι, αλλά δεν είναι και παγωτό, αν και έχει παρόμοια χαρακτηριστικά. Είναι λίγο πιο σταθερό από το παγωτό, αλλά όχι το ίδιο κρεμώδες. Η πρώτη κουταλιά γιαουρτιού διαλύεται σχεδόν ακαριαία, αφήνοντας πίσω της μια κάπως ξινή επίγευση.

Τι σας κάνει καλό;

  • Και τα δύο: Ένα μπολ παγωτό ή παγωμένο γιαούρτι σε μια ζεστή μέρα μπορεί να φαίνεται θεόσταλτο. Προσθέστε φρέσκα φρούτα και άλλα διακοσμητικά και μπορεί να έχετε ένα νόστιμο σνακ, με πολύ ασβέστιο.
  • Παγωμένο γιαούρτι: Συχνά χρησιμοποιείται σαν εναλλακτική λύση, διότι είναι λιγότερο παχυντικό από το κανονικό παγωτό. Απλά προτιμήστε ελαφριά toppings.
  • Παγωτό: Εκτός από το ότι σας παρέχουν την καθημερινή σας δόση γαλακτοκομικών προϊόντων και καταπραϋντική ιδιότητα μετά από μια αμυγδαλεκτομή, το παγωτό δεν κάνει πολλά για την υγεία.

Τι σας κάνει κακό;

  • Και τα δύο: Όπως κάθε επιδόρπιο, το πάρα πολύ παγωτό ή παγωμένο γιαούρτι μπορεί να έχει αρνητικές συνέπειες για τα δόντια, το βάρος και τη γενική σας υγεία.
  • Παγωτό: Περιέχει περισσότερες θερμίδες και λίπος, λόγω της αυξημένης ζάχαρης και της κρέμας γάλακτος.
  • Παγωμένο γιαούρτι: Μπορεί να ακούγεται πιο υγιές, αλλά η διαδικασία της κατάψυξης του γιαουρτιού εξαλείφει το προβιοτικό ένζυμο που βρίσκεται στο γιαούρτι, που σημαίνει ότι το πεπτικό σας σύστημα δεν θα πάρει τα προβιοτικά οφέλη που προσφέρει.

Νικητής ;

Αν και τα πολύχρωμα, μοντέρνα παγωμένα γιαούρτια σας προσφέρουν πολλές συναρπαστικές γεύσεις και toppings, τελικά αποκρύπτουν το γεγονός ότι δεν τρώτε παγωτό. Αν κατά μαγικό τρόπο, όλες οι θερμίδες ήταν ίδιες, θα επιλέγατε ποτέ το παγωμένο γιαούρτι έναντι του παγωτό; Φυσικά και όχι. Το πρόσθετο λίπος που βρίσκεται στο παγωτό δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται αρνητικά, αλλά θετικά. Ικανοποιεί μια πλούσια, αρχέγονη επιθυμία του σώματός μας για λιπαρά, αλλά το μυαλό σας την αρνείται. Και αυτή είναι τελικά η διαφορά. Το παγωμένο γιαούρτι μιλάει στη συνείδησή σας, ενώ το παγωτό μιλά σε σας. Είναι στο χέρι σας αν θέλετε να ακολουθήσετε την καρδιά σας ή το μυαλό σας.

Lifeme

Healthy is the new Sexy!