Πολύ συχνά, ιδιαίτερα σε περιόδους δίαιτας, ακούω άτομα να μου λένε ότι πεινούν συχνά μέσα στη ημέρα, με αποτέλεσμα να καταλήγουν στο κοινό τσιμπολόγημα και μια ακόμη προσπάθεια για ένα υγιές βάρος να πηγαίνει χαμένη. 

Η σταθεροποίηση των επιπέδων πείνας και η προαγωγή του κορεσμού είναι σημαντικά βήματα για την επίτευξη ενός προγράμματος διατροφής για τον έλεγχο του βάρους. Αλλά και εκτός προγράμματος δίαιτας, το αίσθημα πείνας είναι πάντα ένα λάθος αίσθημα, καθώς μας εκνευρίζει, μας αποδιοργανώνει και μας κάνει λιγότερο αποδοτικούς στην εργασία μας. 

Δε μένει τίποτα άλλο λοιπόν, από το να λύσουμε το πρόβλημα με απλό και εύκολο τρόπο! 

 

  1. Βάλτε Όγκο!
    Μελέτες δείχνουν ότι η προσθήκη φυτικών ινών στο πιάτο μας μειώνει τη όρεξη και τις θερμίδες που τελικά καταναλώνουμε (θεωρία των Volumetrics). Αυξήστε έξυπνα τον όγκο του πιάτου σας βάζοντας πολλά λαχανικά και θα δείτε πόσο πιο χορτάτοι θα νιώθετε έπειτα.
  2. Ζεστάνετε το φαγητό! 
    Το ζεστό φαγητό φαίνεται ότι μας χορταίνει περισσότερο από ένα κρύο πιάτο. Μελέτες δείχνουν ότι οι άνθρωποι που ξεκινούν το γεύμα τους με μια ζεστή σούπα καταναλώνουν λιγότερες θερμίδες στο υπόλοιπο γεύμα.
  3. Βάλε στο πιάτο σου πρωτεΐνη και λίπος! 
    Ποτέ δεν πρόκειται να χορτάσετε  μόνο με μακαρόνια ή ρύζι ή φρούτα, όσα και αν φάτε! Προσθέστε στο πιάτο σας κρέας, κοτόπουλο, τυρί ή αυγό μαζί με λίγο ελαιόλαδο, αβοκάντο ή ξηρούς καρπούς και θα νιώθετε χορτάτοι έως και 5 ώρες αργότερα. Θυμηθείτε ότι το αυγό έχει τον υψηλότερο δείκτη κορεσμού! 
     
  4. Πιείτε γάλα! 
    Φαίνεται ότι το γάλα πέραν της πρωτεΐνης που έχει και της ηρεμιστικής του δράσης, είναι και φυσικό ανορεξιογόνο. Πιείτε ένα ποτήρι γάλα χαμηλών λιπαρών και επωφεληθείτε και των 2 του δράσεων! 
     
  5. Μην ανακατεύετε τις γεύσεις! 
    Έρευνες έχουν δείξει ότι  κάποιες ορεξιογόνες ορμόνες ενεργοποιούνται παρουσία πολλών τροφίμων σε ένα γεύμα. Νιώθουμε ότι πεινάμε πιο πολύ μπροστά σε ένα μπουφέ, παρά όταν υπάρχει ένα μόνο φαγητό διαθέσιμο μπροστά μας. Προσπαθήστε να κόψετε τα συνοδευτικά και να τρώτε μια γενναία ποσότητα από ένα φαγητό. 
     
  6. Μήπως δεν πίνετε νερό; 
    Οι περισσότεροι από εμάς δεν πίνουμε το νερό που πρέπει μέσα στην ημέρα. Αυτό είναι πιθανό να στέλνει λανθασμένα σήματα πείνας στον εγκέφαλο καθώς τα κέντρα δίψας και πείνας γειτνιάζουν. Προσπαθήστε να πίνετε 8-10 ποτήρια νερού καθημερινά, κατανέμοντάς τα μέσα στην ημέρα. 1 ποτήρι νερό πριν από κάθε γεύμα θα μειώσει σημαντικά το αίσθημα πείνας στη συνέχεια. 
Έφη Κολοβέρου
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος με ειδίκευση στο Διαβήτη, B.Sc., M.MedSci., PhD. Υπεύθυνη Κέντρου Διαιτολογικής Υποστήριξης και Εκπαίδευσης Nutriclinic