Χρόνος προετοιμασίας:   10 λεπτά
Χρόνος ψησίματος:   30 λεπτά περίπου
Μερίδες:   6 bagels

Υλικά:

  • 110γρ. αλεύρι ολικής άλεσης, και επιπλέον για το ζύμωμα
  • 100γρ. αλεύρι ντίνκελ 1050
  • 3 κουταλάκια baking powder
  • ¾ κουταλάκι αλάτι
  • 375γρ. στραγγιστό γιαούρτι 2% λιπαρά
  • τα σπόρια από 1 λοβό καρδάμωμου, σπασμένα στο γουδί (προαιρετικά)
  • 1 ασπράδι αυγού ελαφρώς χτυπημένο με 2-3 σταγόνες νερό, για την επάλειψη
  • σουσάμι, για το πασπάλισμα

Εκτέλεση:

  1. Προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 190ο C.
  2. Σε ένα μέτριο μπωλ αναμειγνύουμε τα αλεύρια, το baking powder, και το αλάτι.
  3. Προσθέτουμε το γιαούρτι και ανακατεύουμε. Η ζύμη θα είναι λίγο «ψιχουλιαστή». Ζυμώνουμε αρκετά και προσθέτουμε όσο αλεύρι χρειαστεί για να μπορούμε να την δουλέψουμε. Η ζύμη μας στο τέλος θα πρέπει να κολλάει ελαφρώς.
  4. Αλευρώνουμε μια επιφάνεια και χωρίζουμε την ζύμη σε 6 μπαλάκια των 100γρ. περίπου.
  5. Ζυμώνουμε κάθε μπάλα, με την βοήθεια αλευριού, σε μπαστουνάκια 12-14εκ. Τα κάνουμε κουλούρια και, εάν χρειάζεται, κολλάμε τις δύο άκρες τους με πολύ λίγο νερό. Τα τοποθετούμε σε ένα ταψί, το οποίο έχουμε στρώσει με αντικολλητικό χαρτί.
  6. Αλείφουμε τα bagels με το μείγμα ασπραδιού-νερού.  Πασπαλίζουμε με σουσάμι και τα ψήνουμε 30-35 λεπτά περίπου, στην δεύτερη σχάρα (από κάτω) του φούρνου. Αφήνουμε να κρυώσουν.